Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye Car-Net

Startet av Hansi, tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:19

« forrige - neste »

Hansi

http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
https://electrek.co/2017/04/03/chevy-bolt-ev-deliveries-us/
http://insideevs.com/chevrolet-volt-sales-hit-2017-high-in-march-while-bolt-ev-sales-struggle-with-inventory-issues/

Dette syns jeg er overraskende.. GM har vel uttalt mål om 30 000 produserte biler i 2017? Det var vel ca. 200 miles rekkevidde i ca. denne prisklassen som ble antatt skulle være gjennombruddet til elbiler?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Pallesnekkern

Tja, nå er bilen bare tilgjengelig i et par stater, og i tillegg må man vente til langt ut i 2018 før man får tilbake skatterabatten som denne bilen gir. Litt tidlig å konkludere enda, men ryktene sier at det står usolgte biler hos flere forhandlere. 

Golf-type bil er heller ikke en karosseri-type som er mest populær i USA, jeg tror den passer det europeiske markedet mye bedre. Bensin prisen i USA er utrolig lav, og de sliter heller ikke med diesel-problemene som mange europeiske storbyer har fått. 

kaiat

Nissan har dessuten hatt betydelige prisavslag på Leaf i det siste, og det spekuleres i om det også har hatt innvirkning på Bolt-salget. Leaf har jo solgt mye den siste tiden.

Amoss

Sitat fra: Hansi på mandag 03. april 2017, klokken 21:28
GM har vel uttalt mål om 30 000 produserte biler i 2017?

Nja, korriger meg gjerne om jeg tar feil, men disse produksjonstallene kommer vel først og fremst fra LG - om hvor mange batteripakker de forventer å selge til GM? Samt utenforstående som har vurdert batteripakke produksjonskapasiteten.

Ellers er jo dette tallet (som har vært tippet fra 25k til 50k frem til LG bekreftet rundt 30k) for den totale produksjonen, altså både Chevrolet og Opel. Biltypen vi snakker om her har nok klart bedre forutsettinger for å selge i Europeiske og Asiatiske markeder enn i NA. Så at hverken produksjonen eller salget så langt peker høyt nok til å tilsvare forventet årsproduksjon tror jeg ikke man skal legge for mye i - enda.

At noen forhandlere sitter med store partier usolgte biler mens GM ikke en gang har startet slaget i andre delstater peker nok heller på at GM har valgt feil strategi for ut-rulling enn noe annet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tom E.

Man må ta disse tallene med en klype salt. Det er tross alt kun snakk om antall solgte Bolt ut til kunde. GM har de siste månedene produsert et høyt antall Bolt og Ampera E som skal ut som demo/ pressebiler både i US, Europa og Sør Korea. I tillegg til dette kommer alle våre produserte Ampera E biler som nå lastes av lastebiler i eksporthavnen før de skal om bord på Europabåten.

knut.aulie

En må også ta høyde for dårlig utbygd CCS ladenettverk .
Men det er litt underlig at det går tregt, California burde være gullmarked.
Folk har vært inne på hovedgrunnene tror jeg.

AmocoCadiz

Hvem tørr å satse på og kjøpe elbil i USA idag?
Nå satses det jo på Clean Coal og lange oljerørledninger som vil flomme ut det forjettede land med billig fossilt drivstoff.

Når får vi se de første uavhengige oppgraderingsettene i USA for konvertering av Tesla S til skikkelig V8 drivverk?!?

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA