Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser nye E-golf

Startet av SHS_ny_bruker, tirsdag 13. juni 2017, klokken 08:03

« forrige - neste »

eKramer

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

eKramer

Cobos

Sitat fra: SHS_ny_bruker på mandag 03. april 2017, klokken 21:26
Sitat fra: eKramer på mandag 03. april 2017, klokken 21:23
Sitat fra: JorgenM på mandag 03. april 2017, klokken 20:27
Alternativ 2 :)

Har selv en P85 (uten +) og er meget godt fornøyd. Eneste ulempe med den der er at det er 7-seter, da mister du mye bagasjeplass, men du er kanskje avhengig av de ekstra setene?

Det er bare 2 skruer som må bort for å fjerne disse. Da har man samme bagasje som en uten
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

shooter

Jeg var i samme situasjon, og havnet på en p85 som hadde gått litt lengre enn en s85. (72K for å være eksakt).
Jeg angrer ikke et sekund.  Jeg fikk meg service pakke til og med 100kkm. Det er viktig å ta med i regnestykke ditt. Blir fort vekk 13-14k i løpet av 2 år. (80.000k service koster 9000)

Ja, den er uten AP, men det føler jeg ikke at jeg trengte. Lånte onkel sin og testet dette i 2-3 uker men det ble ingen prioritet for min del..

Smaken er som baken.. Noen kjører fortsatt fossilt.

(Min hadde fått on detalieroverhalling, og den ser mer eller mindre ny ut. Overraskende lite knirking i interiør, sammenlignet med andre biler jeg har hatt. Midtkonsoll er et pluss, som ikke alle biler har..).

Lykke til.

SHS_ny_bruker

Sitat fra: shooter på mandag 03. april 2017, klokken 22:52
Jeg var i samme situasjon, og havnet på en p85 som hadde gått litt lengre enn en s85. (72K for å være eksakt).
Jeg angrer ikke et sekund.  Jeg fikk meg service pakke til og med 100kkm. Det er viktig å ta med i regnestykke ditt. Blir fort vekk 13-14k i løpet av 2 år. (80.000k service koster 9000)

Ja, den er uten AP, men det føler jeg ikke at jeg trengte. Lånte onkel sin og testet dette i 2-3 uker men det ble ingen prioritet for min del..

Smaken er som baken.. Noen kjører fortsatt fossilt.

(Min hadde fått on detalieroverhalling, og den ser mer eller mindre ny ut. Overraskende lite knirking i interiør, sammenlignet med andre biler jeg har hatt. Midtkonsoll er et pluss, som ikke alle biler har..).

Lykke til.

Tusen takk shooter!

matsbue

Har ikke Tesla selv, men har vurdert å kjøpe en stund, og forsøkt å sette meg inn i hva man burde se etter. Av de to bilene du lister opp tror jeg at jeg ville vurdert den nyeste. Autopilot i seg selv jeg gir en del fordeler, og i tillegg er disse bilene visstnok en del bedre med tanke på andre ting også, f.eks. støydemping, noe bedre finish, høyere oppløsning i instrumentdisplay osv. Og jeg vil tro de holder seg bedre i pris? P85 er nok gøy, men tror "vanlig" 85 er mer enn rask nok :) 19 tommers hjul ville jeg sett på som et pluss (mindre støy, billigere å bytte, holder lenger).

eKramer

Jeg hentet min p85 på fredag. Denne er gått 96400. Når man kjøper gjennom tesla så har de et kvalitetsystem de går igjennom. Her er det 200 punkter som blir sjekka. Dette resulterte i at jeg fikk nytt panoramatak,ny frontrute,kliss nye bremser,nye dekk og helt nye felger. Bilen er Tight og fin☺.

SHS_ny_bruker

Sitat fra: eKramer på tirsdag 04. april 2017, klokken 06:04
Jeg hentet min p85 på fredag. Denne er gått 96400. Når man kjøper gjennom tesla så har de et kvalitetsystem de går igjennom. Her er det 200 punkter som blir sjekka. Dette resulterte i at jeg fikk nytt panoramatak,ny frontrute,kliss nye bremser,nye dekk og helt nye felger. Bilen er Tight og fin☺.

Takk eKramer, du har veldig gode punkter/argumenter på hvorfor man burde vurdere å kjøpe Tesla bil gjennom Tesla-forhandleren.... nå har jeg mer å tenke på   :+1:

petersv

Som jeg skrev i den andre tråden om noe av det samme:

Ville kjøpt denne jeg https://www.tesla.com/no_NO/preowned/5YJSA7H10FF087078

Nye seter, autopilot og bra garanti 4år/80kkm.

SHS_ny_bruker

Sitat fra: petersv på tirsdag 04. april 2017, klokken 09:21
Som jeg skrev i den andre tråden om noe av det samme:

Ville kjøpt denne jeg https://www.tesla.com/no_NO/preowned/5YJSA7H10FF087078

Nye seter, autopilot og bra garanti 4år/80kkm.

Nydelig bil! helt enig. Jeg hadde gjerne betalt mer hvis den hadde hatt luftfjær-system!!! Ja, man kan godt leve uten luftfjær-systemet men å ha en slik bil (Tesla altså) uten luftjær.... mye av komforten blir borte.

Muffinman

Sitat fra: SHS_ny_bruker på tirsdag 04. april 2017, klokken 10:30
mye av komforten blir borte.
Nå ville heller ikke jeg hatt TMS uten luftfjæring, men den er temmelig stramt satt opp i forhold til for eksempel hva man kjenner fra MB. Stramt nok til at man ikke får utpreget komfortfølelse, men ikke stramt nok til at det går an å kjøre særlig sportslig (unntatt P85+ og tidlige P85D som har bedre understell). Et litt dårlig kompromiss etter min mening, men bilene oppleves som hakket roligere i motorveishastighet med luft og når man kommer litt brått på en ujevnhet kjenner man at den svelges unna bedre enn forventet.

eKramer

Bare hyggelig du☺ om det er det som kan hjelpe deg med å finne den bilen DU er fornøgd med så er det veldi bra

petersv

Hatt både luft og ikke luft. Ikke særlig forskjell egentlig, kun første 5 min etter bytte merker man at stål sitter bedre på veien, men er ikke spesielt stiv. 19" vs. 21" utgjør en mye større forskjell. 3.1 bar i dekkene, og alt er fint med stål :)

Billigere i vedlikehold også.

Det beste med luft er å kunne heve bilen hvis du skal kjøre (ekstremt sakte vel og merke) over høye humper etc.

SHS_ny_bruker

Sitat fra: petersv på tirsdag 04. april 2017, klokken 14:29
Hatt både luft og ikke luft. Ikke særlig forskjell egentlig, kun første 5 min etter bytte merker man at stål sitter bedre på veien, men er ikke spesielt stiv. 19" vs. 21" utgjør en mye større forskjell. 3.1 bar i dekkene, og alt er fint med stål :)

Billigere i vedlikehold også.

Det beste med luft er å kunne heve bilen hvis du skal kjøre (ekstremt sakte vel og merke) over høye humper etc.

Veldig interessant det du sier! Så du har hatt TMS med og uten luftfjær og du merker ikke noe særlig forskjell. Hva har du på bilen nå? (hvis jeg kan spørre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA