Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: i-miev i front mot front med Transporter

Startet av SvenF, tirsdag 22. februar 2011, klokken 12:50

« forrige - neste »

Kjelli

Testet rekkevidden under de verste forholdene i går kveld.

Det striregnet og lå veldig mye vann i vegbanen (det var sent så det var lite andre biler på veien). Temperaturen lå rundt 1-2grader. Det blåste godt, så jeg kjørte frem og tilbake på motorveien for å få både medvind og motvind.
Jeg tror jeg må behandle rutene innvendig med noe da de dugger veldig lett synes jeg. Måtte ha varme eller aircondition på ca 40% av tiden på test-turen.

Resultat: 72,6km der ca 7 km var i 60km/h, resten i 90km/t. Lengden innkluderer 6 stopp ned til nesten null og deretter akksellerasjon opp til 90km/t igjen.

Ganske tydelig at det krever mye energi å kjøre under slike forhold, da dette er vel det korteste jeg har kjørt med Mjauen på en lading. Ikke så veldig imponerende, men så er det vel ingen som har påstått at det er dette den er beregnet for heller. Normalt kjører jeg et sted mellom 40-60km på en dag og er sjelden under halvfullt på batteripakka når jeg legger den på lading igjen.

Skal gjøre samme testen en dag det er litt tørrere i lufta og på veien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA