Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utvidet garantiforsikring

Startet av knutgrr, mandag 12. juni 2017, klokken 21:35

« forrige - neste »

knutgrr

Hei,

Er det noen som vet hva jeg trenger for å kunne lade min Nissan Leaf på denne "ladestasjonen" på et hotell på Skagen?

De sier man må ha "ISO Stik" for å kunne koble til her. Er dette noe jeg kan koble på min eksisterende standard-ladekabel eller hva?

Se vedlagt bilde av stikkene man skal koble seg til...

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.


Lars C. Krogenæs

#2
Det skal gjøre susen. Samme selges på Jula til 99,-

Vurder evt. en med ledning mellom, noe som gir mer fleksibilitet hvis det er trangt der kontakten er:
http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/cee/overgangskabler/overgangskabel-403160/


Er det rift om plassen, kan du trumfe med denne: http://www.clasohlson.com/no/3-veis-grenuttak-CEE-Schuko/36-3292 på den nederste utgangen...
Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

brako79

Må vel kunne bruke kontakten med grått lokk? Max 13A.
Er ikke det en schuko?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Speeder

Sitat fra: brako79 på mandag 03. april 2017, klokken 15:17
Må vel kunne bruke kontakten med grått lokk? Max 13A.
Er ikke det en schuko?
Norsk plugg passer ikke i danske stikk.
Zoe 43kW

e-curious

#5
Hvilken ladekabel har du, cee eller shuko?

Hos Harald Nyborg ved siden av hurtigladeren i Hjørring har de greit utvalg i overganger.  Kjeden finnes mange steder i Danmark, en slags dansk Biltema/Jula.  Har også nettbutikk.  Selv har jeg kjøpt denne overgangen til dansk jordet, som jeg så etter flere steder da jeg hadde bruk for den i fjor sommer ( uten å finne).  Den er fra blå CEE ( har CEE kabel), men kan muligens være grei som "reservehjul" i kombinasjon med overgangen foreslått i innlegg over
http://www.harald-nyborg.dk/p7230/cee-adapterkabel-60-cm


e-curious


Trekkoppbil

#7
De øverste blå kan være 32A enfase, men det er ikke godt å bedømme ut fra bildet. Den burde være ideel til Leaf.  Hvis man har EVSE som kan justeres opp til 32A, så burde det være logisk å ha denne typen støpsel på EVSE.
Har man f.eks 2013 USA-Leaf eller nyere, så kan EVSE justeres fra 6A opp til 25A, og da synes jeg det er greit å klippe vekk det amerikanske støpselet og sette på denne typen. Se vedlegg.  Hos ladespesialisten.no kan man spørre etter overganger til ulike andre kontakter.

Den blå 16A kontakta er på en 13A kurs. Jeg har opplevd det samme i Danmark en gang  uten at kontakta er merka, så da måtte vi justere ned EVSE til 16A. For biler som har 3kw likeretter, så synes jeg det er likegreit å ha denne typen støpsel på EVSE. Jeg har klippa vekk originalstøpsel et par ganger og montert denne typen som man får kjøpt på Biltema eller Elektroimportøren. Men ikke klipp vekk støpsel med temperatursensor.

På den røde kontakta kan du lade 3 stk enfasebiler med 16A hver: Erfaringen min er at denne ClasOhlson-kontakta blir 50C når den brukes i kjølig garasje, og at Biltema-kontakter gjerne holder seg kjøligere.  Jeg har ikke prøvd tilsvarende rødt adapter fra Biltema, men jeg ville heller kjøpt der.

http://elbilwiki.no/index.php/Utlandet:Danmark

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA