Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Effektiv lading av Zoe

Startet av Kentor, søndag 11. juni 2017, klokken 14:09

« forrige - neste »

Kentor

Tesla Model 3 LR RWD 2019 AP/FSD Reservert 2/4 2016 Bestillt 28/1 2019, Levert 22/3 2019.
Tesla Model S85 2013 utan AP, inbyttes 22/3 2019
Reva 2011

steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

krister461

Tror du må lese tweet-en igjen. Står ingenting om at Norge blir først i Europa.

DrNox

Får Norge først i Europa, eller Erik Håland først i Norge?

Og hva var spørmålet fra Erik Haaland?

Mazzbot

You = dere i Norge vil få først i Europa som jeg har forstått.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Knut Røe

Åssen var det med S og X da, noen som husker.
Vil tro det er sannsynlig at det blir tilsvarende.

Espen Hugaas Andersen

På S var Norge stort sett først, så vidt jeg kan huske. Vi var i hvert fall først til å få Superladere, og disse var operative ganske samtidig som når de første bilene ankom Norge.

På X var Danmark først, pga utfasingen av insentivene der så måtte Tesla få levert biler der så raskt som mulig. Etter Danmark var vi stort sett først. (Noen biler havner her og der, så det er ikke helt svart/hvitt.)

For Tesla er fordelen med Norge at både er vi det største markedet i Europa, og i tillegg må ikke bilene innom Tilburg i Nederland. Tesla kan altså sende helt ferdige biler, som kan leveres ut få dager etter at de ankommer Drammen.

Min forventning har hele tiden vært at Norge vil være først. Det ville ikke overraske meg om Tesla chartrer ett ro-ro skip som kan gå rett fra østkysten til Drammen. Da får de lave fraktkostnader, relativt rask transport, samtidig som de kan fylle opp skipet med noen tusen Model 3, slik at de får tatt unna ett greit volum med biler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

Hva er dine estimater, starter leveringene i løpet av året, eller skriver vi 2018 før de ruller på veiene?

Espen Hugaas Andersen

Jeg forventer noen demobiler i år, deretter muligens noen RWD biler i Q1 2018, og så åpnes slusene i Q2 2018. Om det blir 3000 leveranser i Norge bare i juni 2018, så ville jeg ikke bli overrasket.

Men mye er usikkert - vi får bare håpe Tesla klarer å øke produksjonen raskest mulig. Klarer de ikke det så vil alt forskyve seg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

Et fornuftig og nøkternt anslag det, prøvekjøring i løpet av året hadde ikke vært feil.
De mest ivrige tar vel turen over dammen for å prøvekjøre kan jeg tenke meg, kommer vel ganske fort en del rapporter på YT når kunder over der begynner å få sine også.

Elmo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 02. april 2017, klokken 15:23
- vi får bare håpe Tesla klarer å øke produksjonen raskest mulig.
Unnskyld Espen, men "raskest mulig" får de det vel til uansett hvor lang tid det tar ??? - de kan iallefall ikke få det til raskere enn mulig ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Amoss

Sitat fra: Elmo på søndag 02. april 2017, klokken 19:53
de kan iallefall ikke få det til raskere enn mulig ;)

Trodde det var det vi håpet på alle sammen ;)  Det er det i alle fall i følge "shortere" på "Seeking Alpha" :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA