Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser og erfaring med ulike leverandører av hurtigladere

Startet av Helten, søndag 11. juni 2017, klokken 13:57

« forrige - neste »

Helten

Hei

Sliter med at bremsene henger på E-upen. Bilen er i daglig bruk, men bremsene henger bom fast vær morgen... Noen andre som sliter med dette?


Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Up-grade

Ville tatt en prat med Volkswagen, jeg måtte ha en full overhalling av bremsetromler bak. Hadde lekasje i bremsesylinder, sikkert ikke så ille hos deg. Jeg har ikke brukt håndbrekket noe særlig og har også slitt med at bremser bak henger..... 
Tungsten silver e-up!

sveander

Jeg hadde samme problem med min Buddy. Som Elmo sier så kan man slutte å ha på brekket på flat mark i Park på giret. Min teori er at vi som har elbil bremser mindre rett og slett. Vi kjører mykere og vi bruker motoren til å lade i stedet for å bremse. Da blir det jo mer belegg/rust på skivene/tromlene. Har E-up forresten skiver bak=
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Haakon-

VW e-up! - med takboks

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA