Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Droppe premium lyd?

Startet av Ecinnaj, søndag 11. juni 2017, klokken 08:37

« forrige - neste »

ReneM

Gjensidige:

12.000 km år / 75% / 4000 egenandel
Full kasko med idiotforsikringer (nøkkel), veihjelp og leiebil.

3400 år.

E-up er forsikret med 8000 i egenandel, ellers samme betingelser

2500 år 

(Det betyr at jeg kjører e-up billigere en veiavgift til en bensinbil (lader gratis på jobb/uten vedlikehold).
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Chivas

Hei.

Jeg ser at forhandler har forsikret bilen min. Det er tatt med utvidet kasko: maskinskade.

Er dette noe som er nødvendig med en ny bil? Man har jo garanti, eller hva tenker dere?

Jejl

Sitat fra: Chivas på torsdag 18. mai 2017, klokken 09:52
Hei.

Jeg ser at forhandler har forsikret bilen min. Det er tatt med utvidet kasko: maskinskade.

Er dette noe som er nødvendig med en ny bil? Man har jo garanti, eller hva tenker dere?

Å forsikre seg mot maskinskade på en ny bil vil jeg mene er 100% unødvendig, med mindre du tror at VW går konkurs.
Forøvrig så er fører og passasjerulykke delen av forsikringen også helt unødvendig for de aller aller fleste. Den gir bare muligheten til en liten ekstra utbetaling hovedsaklig ved 100% invaliditet etter en ulykke. I den obligatoriske ansvarsforsikringen ligger det en mye bedre dekning for fører og passasjerulykke.

Chivas

Ok, jeg har kontaktet forsikringsselskapet og fjernet maskinskade.

Havnet på rundt 3400,- med kasko. 75%, 12.000 km og 4.000,- egenandel.

Laffa

hvor får man rimeligst parkerings forsikring?
Vet det er noen som har 0 i egenandel også

Cral

6600,- 75% 30000km 5000 i egenandel.

Men jeg var nok litt optimistisk mtp kjørelengde. Fikk bilen 3/5 - 2136km i dag...

~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

RS

3700 med 75% bonus og en egenandel på 4000

RS

Chivas

Sitat fra: Jejl på torsdag 18. mai 2017, klokken 10:25
Sitat fra: Chivas på torsdag 18. mai 2017, klokken 09:52
Hei.

Å forsikre seg mot maskinskade på en ny bil vil jeg mene er 100% unødvendig, med mindre du tror at VW går konkurs.
Forøvrig så er fører og passasjerulykke delen av forsikringen også helt unødvendig for de aller aller fleste. Den gir bare muligheten til en liten ekstra utbetaling hovedsaklig ved 100% invaliditet etter en ulykke. I den obligatoriske ansvarsforsikringen ligger det en mye bedre dekning for fører og passasjerulykke.

Jeg fjernet, som tidligere skrevet, men har nå finlest forsikringsvilkårene.

Under Maskinskadeforsikring står det "batteripakker".
Under Kasko står det "... skade oppstått ved sammenstøt, utforkjøring, velting, hærverk eller annen tilfeldig og plutselig ytre påvirkning."

Jeg har hørt om tilfelle hvor batteripakken har fått "noe" ytre inni seg slik at hele bilen har blitt kondemnert. Vil dette garantert være dekket av kasko, eller må man ha denne maskinskadeforsikringen for å få det dekket?

SteinarSun

Kasko skal dekke selvpåførte skader, så batteripakke er like godt dekket hvis den blir skadet i en krasj som resten av bilen.
Ryker batteripakken av andre grunner, har du garanti fra VW fram til 100' eller 150' km avhengig av om du har kjøpt utvidet garanti
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Chivas

stefn92

Bruker Jernbanepersonalets bank og forsikring. Her betaler jeg 4500,- i året med 12000km og 70%,2 år i bonus

J@x

Gjensidige, 30.000km. 75%, Bil Pluss, 8000kr egenandel, kr5985,- pr år.
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

sybo

Jeg kontaktet Gjensidige som er min forsikrings leverandør for å høre om dette med maskinskade og evt fjerne denne.
jeg har en 36+ forhandler forsikring og om jeg bytter denne så ble det 700.- dyrere hehe

geear

Sitat fra: SteinarSun på mandag 25. september 2017, klokken 20:01
Kasko skal dekke selvpåførte skader, så batteripakke er like godt dekket hvis den blir skadet i en krasj som resten av bilen.
Ryker batteripakken av andre grunner, har du garanti fra VW fram til 100' eller 150' km avhengig av om du har kjøpt utvidet garanti
Standardgarantien på batteripakke er 160000km/8 år...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA