Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av Mariuss, fredag 09. juni 2017, klokken 20:50

« forrige - neste »

Mariuss

I prislisten til Nissan står batteri spesifisert helt likt for 24 kw og 30 kw. Typen er det samme, spenningen er det samme, og antall celler er det samme. Det fremstilles som om batteriet er av samme type, med unntak av kapasiteten.

https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/leaf-kundeprisliste.pdf

Er dette reelt?

Har lest mange steder at det er umulig å oppgradere batteri, og har noe problemer med å forstå hvorfor.



nr1rayner

Begge har 80 kW, men 24/30 kWh

Men ellers stemmer det, forskjellen er annen batterikjemi.
Ved event. bytte må vel bilen ha ny typegodkjenning.
Bytte til større batteri pr.d.d. er altså bare å legge på hylla.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Trekkoppbil

24 kwt's batteri: LiMnO2
30 kwt's batteriet: NMC.

elektrolux

Vi får antakelig inn plug and play adaptorsett slik at 30 kWt batteriet kan monteres i 24 kWt biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA