Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gummilister på i3

Startet av ..., fredag 09. juni 2017, klokken 20:28

« forrige - neste »

telcontar

https://www.motor.no/artikler/kona-til-hyundai---en-liten-suv/

Fossil-utgave, men blir no samme som denne, el-utgave, men kanskje med Ioniq front, som visse bilder viser.

rolandvg99

Sitat fra: moby666 på tirsdag 06. juni 2017, klokken 23:00
Noen burde ha laget nytt gulv til Soul og solgt det før en 1000 lapp. Tror det hadde blitt bra butikk av det.

Det er bare å sette igang. :)
"I like soul with a capital S"

telcontar

Offisielle bilder av Hyundai Kona (bensin/diesel utgaven), lite info om el-utgave foreløpig

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48111
Nevnes rekke på 390KM, men ingenting om hvilken type. Håper det ikke er NEDC, men sannsynligvis så er det det. 390KM etter EPA vil slå Ampera, da tror jeg vi vil se stor kundeflukt til Hyundai hvis de kan levere kjappere enn Opel.

gigafactory

11 cm kortere enn CX-3, fryktelig så lite bagasjerom er på moten for tiden  ???

ProsjektX

Kunne vært veldig interessant, men tror den blir litt liten som familiebil. Ganske nøyaktig samme størrelse som f.eks en Suzuki SX4. Legg på 20-25cm så hjelper det.

Ellers er nok rekkevidde oppgitt etter koreanske standarder, som er veldig nærme virkeligheten. Ioniq er vel oppgitt til rundt 190km
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

knut.aulie

Sitat fra: telcontar på tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:00
Offisielle bilder av Hyundai Kona (bensin/diesel utgaven), lite info om el-utgave foreløpig

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48111
Nevnes rekke på 390KM, men ingenting om hvilken type. Håper det ikke er NEDC, men sannsynligvis så er det det. 390KM etter EPA vil slå Ampera, da tror jeg vi vil se stor kundeflukt til Hyundai hvis de kan levere kjappere enn Opel.
Vel med den farten som Ioniq leveres med så er ikke det mye kjappere enn Opel.......  [emoji849]

telcontar

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:26
Sitat fra: telcontar på tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:00
Offisielle bilder av Hyundai Kona (bensin/diesel utgaven), lite info om el-utgave foreløpig

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48111
Nevnes rekke på 390KM, men ingenting om hvilken type. Håper det ikke er NEDC, men sannsynligvis så er det det. 390KM etter EPA vil slå Ampera, da tror jeg vi vil se stor kundeflukt til Hyundai hvis de kan levere kjappere enn Opel.
Vel med den farten som Ioniq leveres med så er ikke det mye kjappere enn Opel.......  [emoji849]

Kommer neppe før Q3 2018, men har større tro på  Hyundai sin evne til å levere enn GM som ikke ser ut til bry seg nevneverdig om å levere Ae.

For min del vil begge komme for sent, setter min lit til Leaf 2.0

AmocoCadiz

Sitat fra: telcontar på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:43
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:26
Sitat fra: telcontar på tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:00
Offisielle bilder av Hyundai Kona (bensin/diesel utgaven), lite info om el-utgave foreløpig

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48111
Nevnes rekke på 390KM, men ingenting om hvilken type. Håper det ikke er NEDC, men sannsynligvis så er det det. 390KM etter EPA vil slå Ampera, da tror jeg vi vil se stor kundeflukt til Hyundai hvis de kan levere kjappere enn Opel.
Vel med den farten som Ioniq leveres med så er ikke det mye kjappere enn Opel.......  [emoji849]

Kommer neppe før Q3 2018, men har større tro på  Hyundai sin evne til å levere enn GM som ikke ser ut til bry seg nevneverdig om å levere Ae.

For min del vil begge komme for sent, setter min lit til Leaf 2.0

Hyundai er SørKoreas "premium" merke og hvor KIA er "folke"merke,
kan godt være de satser mere på leveringsdyktighet til Hyundai fremover.

Når det gjelder Leaf har de flott Prodrive teknologi, men mange hardnakkede rykter går på kun 40kWh batteri ihvf. første året.

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:26Vel med den farten som Ioniq leveres med så er ikke det mye kjappere enn Opel.......  [emoji849]

Håper Hyundai har lært av GM - skal de introdusere en bil med mer attraktiv rekkevidde enn Ioniq, bør de også være innstilte på å produsere den i tilstrekkelig antall.

geear

Sitat fra: ProsjektX på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:08
Ellers er nok rekkevidde oppgitt etter koreanske standarder, som er veldig nærme virkeligheten. Ioniq er vel oppgitt til rundt 190km
Kjenner jeg tviler litt på at den, basert på hva du sier her, vil komme med mer enn dobbel rekkevidde av Ioniq. Den vil ikke ha samme aerodynamiske egenskaper som Ioniq. Høres mer ut som NEDC..

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 13. juni 2017, klokken 23:00
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:26Vel med den farten som Ioniq leveres med så er ikke det mye kjappere enn Opel.......  [emoji849]

Håper Hyundai har lært av GM - skal de introdusere en bil med mer attraktiv rekkevidde enn Ioniq, bør de også være innstilte på å produsere den i tilstrekkelig antall.
Det kommer an på hvorfor de lager den. Hvis Hyundai lager den av samme grunn som GM (gullforgylte miljøpoeng), så er de sikkert fornøyd med en lignende leveringsrate. Det samme gjelder Ioniq.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

tuono

Fikk mail fra forhandler i går om at det kunne se ut som at Kona EV ikke kommer før i '19.
Har visst vært en presentasjon et sted (messe?).

odahle

Hadde håp om at dette ble den første "familiebilen" for oss dødelige, men dessverre blir den for liten. Det er vel 361 liter som er opplyst bagasjeromsvolum på fossilutgaven. Da er det vel helst enda mindre på el. utgaven, i alle fall ikke større. Uansett blir det en spennende bil, forhåpentligvis med bedre leveringstider/økt produksjon ift. Ioniq.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.


Gordon Retriever

Sitat fra: odahle på fredag 16. juni 2017, klokken 08:32Det er vel 361 liter som er opplyst bagasjeromsvolum på fossilutgaven. Da er det vel helst enda mindre på el. utgaven, i alle fall ikke større.

Kona har en dyp reservehjulsbrønn som ikke regnes med i bagasjeromsvolumet, så meget trolig volumet på ev-Konaen blir det samme.

Se videoen under, eller hopp direkte til visning av bagasjerom.
Pluss for grei innlasting.



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA