Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser nye E-golf

Startet av xerxes, torsdag 08. juni 2017, klokken 20:16

« forrige - neste »

xerxes

Hei alle sammen! Da har jeg også blitt elbil-eier og måtte følgelig melde meg inn på forumet her og presentere meg 8)

Etter mye om og men, med etter et nesten-kjøp av Hyundai Ioniq eller Toyota Prius Plug-in, så bråbestemte jeg meg for å kjøpe en "utgående versjon" av e-golf.

Jeg håper og tror rekkevidden vil holde til mitt bruk, og for å være helt ærlig orket jeg ikke tanken på å vente i månedsvis på bestilling av ny bil.

Pris:
270.000

utstyr:
-farge reflekssølv
-16" lettmetall vinterdekk (continental, original vw corwara felg)
-3 års serviceavtale.
-"Exclusive" (hva nå enn det betyr)
-sorte vienna skinnseter (er disse samme som sportsseter eller er de mer vanlige bare i skinn?)
-lys og sikt pakke
-fjernlys assistent
-Parksensor
-Keyless access
-tonede vinduer bak
-ryggekamera
-varmepumpe
-el klappbare speil
-ambiente
-baggasjeromsmatte

Så lenge en klarer seg med rekkevidden, er vel det en fair deal? SKulle ønske den hadde skiltgjenkjenning og lane assist, ellers likte jeg fargen og utstyrspakka godt.

Tanken er å ha denne bilen som pendlerbil til jobb (under 40 km t/r) og til småkjøringen i hverdagen, og ikke selge den før om 10 år. Gleder meg veldig til å få den utlevert til uka! Spesielt til å teste ut Adaptive Cruise Control i sakte rushtrafikk !  :+1:

knut.aulie

Sitat fra: xerxes på torsdag 30. mars 2017, klokken 20:38
Tanken er å ha denne bilen som pendlerbil til jobb (under 40 km t/r) og til småkjøringen i hverdagen, og ikke selge den før om 10 år. Gleder meg veldig til å få den utlevert til uka! Spesielt til å teste ut Adaptive Cruise Control i sakte rushtrafikk !  :+1:
80 km + småkjøring burde holde i massevis .

Det eneste er at når du får kjørt elbil en stund så vil du ha bare det og får da behov du ikke har i dag. [emoji1]

Uansett nyt livet som elbilist! Velkommen[emoji1360]

TM

Gratulerer. Høres ut som du har fått veldig mye for pengene. Trenger du ikke lenger rekkevidde er det ingen grunn til å betale 70.000 mer.

Ecinnaj

Gratulerer :)
Det blir sikkert bra :)

Jeg synes kanskje prisen var noe stiv men det er jo selvfølgelig mye bra utstyr da :)

Synes ikke gapet mellom den "gamle" og den nye var så stort.
Jeg betalte 319 for min nye med endel utsty uten skinn da ;)

Oddaa

Gratulerer. Prisen er fin, bedre enn jeg oppnådde ved årsskiftet og bedre enn hva en kollega oppnådde forrige uke for identisk bil.

Tilsvarende utstyrt er differansen opp til den nye så stor at det uinteressant for vårt bruk. Betaler ikke 50-60 k for å slippe et par ladinger pr uke. Vi har to andre biler som benyttes på langtur.
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

xerxes

takk alle sammen!

jeg mente at reisevei til jobb er totalt 40 km, tur og retur (20 km per vei).

jeg ser poenget med at prisenforskjellen er forholdsvis lav opp til den nye.

men i mitt tilfelle; 50.000 er 50.000, og jeg satte en maks grense på hva jeg ville prioritere å bruke på en bil, og hvis denne fungerer til min bruk 90% av dagene jeg kjører så er det i alle fall en latterlig lav pris for å kjøre rundt med en ny flott bil med 5 års garanti. lave avgifter også! Jeg så f eks at brukte e-golfer på finn sjelden lå under 200 000 selv om de var noen år gamle.

jeg prøvde som nevnt det fornuftige alternativet ioniq, men fikk ingen følelser for bilen. e-golfen derimot! den føltes som en bil keh vil bli glad i, og som jeg vil kose meg med å kjøre i mange år. så man kan si jeg brukte både fornuft og følelser!

det blir moro med ny bil!

magnus600

Gratulerer! Du kommer til å bli kjempefornøyd! Skinnseter er det viktigste ekstrautstyret! De koster litt, men gir en helt annen sidestøtte og komfort enn standardsetene. Lane assist og skiltgjenkjenning, ikke tenk på at du mangler det, det er nokså begrenset nytteverdi :-)
2015 e-Golf Night Blue

Ottar Ackenhausen Renholt

Gratulerer , bestilte i går 320`` m skinn/lys og  sikkerhetspakke/keyless og vinterdekk.
Er jeg heldig får den før sommerferien.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA