Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beste Leafkjøp til ca 150.000,-

Startet av N-L, onsdag 07. juni 2017, klokken 22:05

« forrige - neste »

N-L

De få gangene jeg har hurtigladet Leafen, fikk jeg inntrykk av at batteriprosentene forsvant mye fortere når jeg kjører rett etter ladingen. Noen flere som har lagt merke til det?  :o
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

Hoaas

Hadde samme inntrykk i starten når mitt batteri var helt nytt. Følte det som om hurtigladeren ikke pakket batteriene så tett som en saktelader om du skjønner. Nå snakker jeg kun basert på egne erfaringer, dette er ikke testet på noe vis. Syns dette har blitt bedre etterhvert og nå merker jeg ingen forskjell etter 1 års bruk. Kan være bare fjas, eller kan være at hurtigladeren ikke klarte å balansere cellene godt nok i starten, eventuelt andre ting.

Men ja, satt med samme følelsen i starten når jeg først fikk bilen. Ny 30KWH.

tomrh

Med Leafspy har jeg lagt merke til at når jeg f.eks. stopper hurtiglading på 74 GIDs under lading, så spretter det opp til 80-82 GIDs idét jeg starter bilen etter å ha plugget fra. Men de 6-8 ekstra GIDs forsvinner fort igjen.

Virker altså som BMS tror batteriet har fått mer strøm enn det i virkeligheten har. Kan kanskje ha noe med balansering å gjøre ja.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Burg

Opplevde samme spørsmålstilling i går på veg til fjellet. Ladet til 77%, men etter å ha kjørt noen hundre meter var det kun 71 % på batteriet... Er vel estimerte tall, og ikke reelle tall, og variabler som ikke er med i systemet som virker inn
...?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA