Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Android Auto - tips og triks

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 07. juni 2017, klokken 21:27

« forrige - neste »

Rasmus.B

Jeg støtter Lars sitt informative innlegg fult ut.
Jeg ser bare for meg hvor imponert kona hadde blitt hvis hun måtte løfte en 30 kilos trafo ut av bilen for å kunne lade på offentlig ladeplass. Hvis dette hadde kommet som en overraskelse etter at bilen var kjøpt, hadde jeg blitt veldig skuffet.
At det kanskje er mulig å prute på prisen til Zaptech trafoen er fulstendig irrelevant.
Zoe er en snedig og fin bil, men desverre med alt for store ulemper i Norge, slik jeg ser det.
Å anntyde at trådstarter har en eller annen agenda for å hindre salg av Zoe faller på sin egen urimelighet.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

bositron

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. mars 2017, klokken 12:39
Ladebøttene Renault hadde tidligere, og ladebøtta til Nofuel blir begge omtalt som nettopp ladebøtta.


Men forstår nå at dette kan virke sårende på enkelte, og at vi heller bør kalle den for den portable ladeboksen m/ innebygget skilletransformator for IT nett.

Lars

Dette produktet har jeg ikke set omtalt som "ladebøtta" men kun som "lademugga"

Grunnen til at det er benyttet to ulike utrykk er at innholdet i de to produktene er ulike (det virker som om bruker Rav4_EV kan de eksakte tekniske detaljene) i størelse og vekt:

-- Levert av Renault "Gul" ca 25-30 kg -- 16 A trafo er blitt kalt "Ladebøtta" tror ikke at den selges lengre
-- Levert av Nofoul (med flere) "Svart" ca 13 kg -- 10 A trafo og er blitt kalt "Lademugga"

Når så noen (les "Lars") omtaler Nofoul sitt produkt med betegnelsen "Ladebøtta" bidrar det ikke til opplysning av eventuelle potensielle kunder av Renault. Slik oppførsel bidrar til usikkerhet.

Folk som driver kampanjer ønsker ofte å skape usikkerhet.
Jeg er sterkt i tvil om dette kun skyldes uvitenhet hos "Lars" eller om dette er gjort helt bevist.

Jeg vil igjen oppfordre "Lars" som er spesielt utsatt siden han også har rollen som administrator å tenke igjennom hva han egentlig ønsker å oppnå. Litt mer seriøs oppførsel skader ikke.

se f.eks dette innlegget
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 31. mars 2017, klokken 13:12
Jeg støtter Lars sitt informative innlegg fult ut.
Jeg ser bare for meg hvor imponert kona hadde blitt hvis hun måtte løfte en 30 kilos trafo ut av bilen for å kunne lade på offentlig ladeplass. Hvis dette hadde kommet som en overraskelse etter at bilen var kjøpt, hadde jeg blitt veldig skuffet.
At det kanskje er mulig å prute på prisen til Zaptech trafoen er fulstendig irrelevant.
Zoe er en snedig og fin bil, men desverre med alt for store ulemper i Norge, slik jeg ser det.
Å anntyde at trådstarter har en eller annen agenda for å hindre salg av Zoe faller på sin egen urimelighet.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk



Her har "Lars" oppnådd det han tydeligvis har ønsket, nemlig å spre usikkerhet og plante uriktige opplysninger.

Vedkommende tror nå tydeligvis at produktet som brukes ved IT-ladning veier 30 kg ikke 13 kg eller 6 kg.


Igjen vil jeg innstendig oppfordre "Lars" til å opptre litt mer edruelig og seriøst.

Rasmus.B

Vet du at ladebøtta som veier 25-30 ikke leveres mer? Det var vel den som var "orginal trafo"
Om den veier 13 eller 30 Kg spiller egentlig mindre rolle. I mitt tilfelle ville ikke kona blitt mindre imponert av å måtte løfte en 13Kg ladetrafo ut av bilen for å lade.
Faktum er at det er tungvindt å få det til. At det er mulig å få til er vel hevet over en hver tvil. Hvis en Zoe kjøper vet hva han/hun går inn i er det vel helt greit. Hvis man ikke forventer dette plunderet er saken en helt annen.
Men, er det formuleringen av inleggene som provoserer eller mener du at dette er helt uproblematisk for alle og enhver, og ikke noe tema å snakke om?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

AppleKnocker

Zaptec veier omtrent det samme som en Tesla UMC. Jeg har ikke hørt noe hylekor på Tesladelen av forumet fordi folk bærer seg skakke.

Dette forumet begynner å bli mer og mer underlig når forumadmin vekselvis deltar i diskusjon som privatperson og misbruker sin stilling til å spre falsk infomasjon eller stenge tråder hvor andre ikke er enig med ham (skjedde senest i dag).

Skulle ikke forundre meg om denne tråden snart blir stengt og festet på toppen.

Lurer på hva de som betaler forumadmin synes om dette opptredenen? Det savner sidestykke blant det jeg regner som seriøse diskusjonsforum.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Lars C. Krogenæs

Dersom jeg sprer usikkerhet, synes jeg ikke det er negativt.

Usikkerhet betyr at man undersøker mer for å finne ut.

Jeg var f.eks usikker på hvilken elbil jeg skulle kjøpe i januar. Fikk riktignok aldri prøvd Zoe da den lokale forhandleren hadde lånt bort demo-bilen til Kommunen i en uke, noe vi ikke kunne vente på, men jeg satte meg nøye inn i problemstillingen og tok et kvalifisert valg, som for mitt behov ikke gikk i favør av Zoe.

Om det er lademugge eller ladebøtte, spiller vel liten rolle? Finnes bøtter i flere størrelser, og det er bare å søke på forumet, så ser du at ladebøtte har blitt brukt om NoFuel sin portable ladeboksen m/ innebygget skilletransformator for IT nett.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

AppleKnocker

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. mars 2017, klokken 12:39
Ladebøttene Renault hadde tidligere, og ladebøtta til Nofuel blir begge omtalt som nettopp ladebøtta.


Men forstår nå at dette kan virke sårende på enkelte, og at vi heller bør kalle den for den portable ladeboksen m/ innebygget skilletransformator for IT nett.

Lars
Sårende? Hva slags useriøs karakteristikk er det av noen som saklig påviser en feil? Det du holder på med grenser mot trolling.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

AppleKnocker

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. mars 2017, klokken 14:24
Dersom jeg sprer usikkerhet, synes jeg ikke det er negativt.

Usikkerhet betyr at man undersøker mer for å finne ut.

Jeg var f.eks usikker på hvilken elbil jeg skulle kjøpe i januar. Fikk riktignok aldri prøvd Zoe da den lokale forhandleren hadde lånt bort demo-bilen til Kommunen i en uke, noe vi ikke kunne vente på, men jeg satte meg nøye inn i problemstillingen og tok et kvalifisert valg, som for mitt behov ikke gikk i favør av Zoe.

Om det er lademugge eller ladebøtte, spiller vel liten rolle? Finnes bøtter i flere størrelser, og det er bare å søke på forumet, så ser du at ladebøtte har blitt brukt om NoFuel sin portable ladeboksen m/ innebygget skilletransformator for IT nett.

Du sprer feilinformasjon. Og oppførselen din minner mer om et troll, enn en forumadmin.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 31. mars 2017, klokken 14:22
Dette forumet begynner å bli mer og mer underlig når forumadmin vekselvis deltar i diskusjon som privatperson og misbruker sin stilling til å spre falsk infomasjon eller stenge tråder hvor andre ikke er enig med ham (skjedde senest i dag).

Tråden du viser til ble stengt etter diverse anmodninger om å gjøre det, eller ta en kraftig opprydding, da det ble slengt personkarakteristikker som ikke bør hører hjemme her. Jeg avsluttet tråden for å unngå flere utbrudd, og la samtidig til en konklusjon om at frontene sto steile mot hverandre uten å kunne bli enig. Synes ikke dette er noe missbruk av stilling som forum admin.

Forøvrig skriver jeg med brukeren "Forum admin" når jeg opptrer som forum admin, og som brukeren Lars C. Krogenæs, når jeg skriver som privatperson. Dette burde være rimelig greit å forholde seg til.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 31. mars 2017, klokken 14:26
Du sprer feilinformasjon. Og oppførselen din minner mer om et troll, enn en forumadmin.

Reality sucks! Har fremdeles ikke sett hvor jeg kommer med feilinformasjon.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

AppleKnocker

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. mars 2017, klokken 14:34
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 31. mars 2017, klokken 14:26
Du sprer feilinformasjon. Og oppførselen din minner mer om et troll, enn en forumadmin.

Reality sucks! Har fremdeles ikke sett hvor jeg kommer med feilinformasjon.

Lars
Helt riktig, reality sucks!

Her er et utvalg av løgnene som du sprer:
Kan ikke lade på offentlige type 2: feil
Kan ikke lade overalt: feil
Ladekladd koster 30 000: feil
Umulig å lade i fellesgarasje: feil
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Øyvind.h

Teslas UMC er på størrelse med en hånd. Elektronikken veier nok under en kilo. Skulle jeg gjette vil jeg tro selve UMC boksen veier rundt 5-600 gram.
Lett og håndterlig, spesielt sammenlignet med kladden  Nissan leverer.

Zaptec portable er oppgitt til 3,7+0,7 kg for innkapsling.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AppleKnocker

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. mars 2017, klokken 14:32
Tråden du viser[/url] til ble stengt etter diverse anmodninger om å gjøre det, eller ta en kraftig opprydding, da det ble slengt personkarakteristikker som ikke bør hører hjemme her. Jeg avsluttet tråden for å unngå flere utbrudd, og la samtidig til en konklusjon om at frontene sto steile mot hverandre uten å kunne bli enig. Synes ikke dette er noe missbruk av stilling som forum admin.
Når du er en av frontene i diskusjonen, så er det misbruk av stilling.

Vis meg én annen forumadmin i et sivilisert land som opptrer på den måten du gjør.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

...

Jeg har hatt Zoe. Å prøve å selge den privat var relativt dødfødt, med kun PodPoint og en kjempetrafo på x antall kilo. Mulig det er lettere å selge den med for de som inkluderer støvsuger. Kanskje hadde Zoe vært mer attraktiv med blinkende lys i dørene også, og en hel del annet.. fungerende varmeapparat, varme i ratt, seter, dekktrykkssensorer, vindusspylere osv... Renault har litt å lære av Kia her  ;D

Zoe er en billig billigbil som fint kan dekke endel/alle behov hvis man på forhånd er klar over dens begrensninger, og kan leve med disse, i forhold til hva som ellers leveres i markedet. Renault er bare ikke så veldig flinke til å nevne noe om dette når du skal kjøpe den. Derfor er det fint at man har et forum man kan konsultere, ikke sant?


Rasmus.B

Etter litt rask research har jeg funnet ut at en zaptech skilletrafo for Zoe veier ca 3 Kg. Det er bra. Litt usikker på om den koster 20.000,- eller 30.000, men så at det ble solgt en brukt for 18.000,- på finn.
På Zaptech sin webside er det bilde av en skilletrafo som minner veldig om en støvsuger....
Den kan brukes på en type2 ladestasjon om man skaffer deg en Type2 til shuko overgang som koster opp mot kr.2000,-
Ikke fortell noen på forumet at du bruker en slik overgang, for da  risikerer vi ett enda større hylekor og diverse referanser til DSB
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

AppleKnocker

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 31. mars 2017, klokken 14:45
Teslas UMC er på størrelse med en hånd. Elektronikken veier nok under en kilo. Skulle jeg gjette vil jeg tro selve UMC boksen veier rundt 5-600 gram.
Lett og håndterlig, spesielt sammenlignet med kladden  Nissan leverer.

Zaptec portable er oppgitt til 3,7+0,7 kg for innkapsling.
ca 3 kg veier det du trenger å ha med deg for å lade fra vanlig stikk. Det er litt mer enn en Nissan ladekladd.

Hva er det du veier til 5-600 gram?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA