Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste Leafkjøp til ca 150.000,-

Startet av Kristian Koldsø, onsdag 07. juni 2017, klokken 10:03

« forrige - neste »

Kristian Koldsø

Hei
Min i-Miev ville ikke lade 12 volts batteriet. Desutten var lyste en gul ! på dashboard.  Motorforum Bergen har feilsøkt og sir at det er en intern batterilader, der lader 12 volts batteriet som må skiftes. Laderen koster 22.000 kr plus moms. Andre som har vert ute for denne feil. Motorforum sir at det er første I-Miev de har måtte skifte denne delen på. Får det desvære ikke på garantien og føler det er en høy pris.

Olee

Denne bør du kunne klare å skaffe brukt fra en delebil eller noe sånt. Latterlig høy pris på en dc-dc omformer...

pwb

Sitat fra: Kristian Koldsø på onsdag 29. mars 2017, klokken 15:14
Hei
Min i-Miev ville ikke lade 12 volts batteriet. Desutten var lyste en gul ! på dashboard.  Motorforum Bergen har feilsøkt og sir at det er en intern batterilader, der lader 12 volts batteriet som må skiftes. Laderen koster 22.000 kr plus moms. Andre som har vert ute for denne feil. Motorforum sir at det er første I-Miev de har måtte skifte denne delen på. Får det desvære ikke på garantien og føler det er en høy pris.

Hvor gammel er bilen, har du kjøpt den ny eller brukt, hvis du kjøpte den brukt, når kjøpte du den og hos forhandler eller privat? Husk at det er noe som heter reklamasjon som gjeder i 5 år fra DU kjøpte bilen hvis du har kjøpt den hos en forhandler og 2 år hvis du har kjøpt den privat.

Kristian Koldsø

Det er 2 år og to måneder siden jeg kjøpte den av en privat, bilen er fra november 2011 så fabrikkgarantien utløp november 2016.  :-\  Jeg vett ikke hvordan jeg kan skaffe den fra en delebil, jeg ved end ikke hva delen hetter. Verkstedet kunne ikke hjelpe, de bare sagde å den heder batterilader, og det er jo ikke veldig spesifikt.

Beamer Screamer

Sitat fra: Kristian Koldsø på onsdag 29. mars 2017, klokken 21:31
Jeg vett ikke hvordan jeg kan skaffe den fra en delebil, jeg ved end ikke hva delen hetter. Verkstedet kunne ikke hjelpe, de bare sagde å den heder batterilader, og det er jo ikke veldig spesifikt.

Denne problemstillingen kan jeg kjenne meg igjen i. Det er flott å få tips om å kunne skaffe delen fra delebil, men for sånne som meg er det en veldig lang vei derfra til mål. Hvordan lokalisere delen i donorbilen, hvordan skru/koble den ut uten å ødelegge noe, og ikke minst hvordan finne et verksted som er villig til å montere den brukte delen jeg kommer slepende med.

Noen med tips og erfaringer?
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

PionerThink

Det finnes faktisk en del materiale på en rumensk nettside der det også er henvist med engelsk spåk:
http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV/en
Her er det mye godt lesestoff hvis man ønsker å finne ut av ting på sin Trilling :+1:
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

pwb

Har du ikke lys eller noe annet 12V heller? Kan ikke se at det er noen egen ladeenhet til 12V delen, ser ut som den sitter integrert i samme enhet som gir strøm til motoren (inverteren) og at det er derfor den er så dyr? Inne i den inverteren sitter det en liten sikring ser det ut til, kan tro om det kan ha noe med 12V å gjøre? Kanskje det er så enkelt. Jeg ville i hvertfall ikke hatt noen betenkeligheter med å åpne lokket på inverteren og sett på den. Inverteren er boksen til høyre når du tar av motorlokket bak, oppå denne inverteren er det ett lokk, ser ut som det sitter en sikring under der. Er det ett lokk der så må det jo ha en mening?

svingen

Kan jo alltid sette den på lading hver kveld med vanlig 12v lader så får du hverfall brukt bilen
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

kaiat

Sitat fra: pwb på torsdag 30. mars 2017, klokken 18:40
Har du ikke lys eller noe annet 12V heller? Kan ikke se at det er noen egen ladeenhet til 12V delen, ser ut som den sitter integrert i samme enhet som gir strøm til motoren (inverteren) og at det er derfor den er så dyr? Inne i den inverteren sitter det en liten sikring ser det ut til, kan tro om det kan ha noe med 12V å gjøre? Kanskje det er så enkelt. Jeg ville i hvertfall ikke hatt noen betenkeligheter med å åpne lokket på inverteren og sett på den. Inverteren er boksen til høyre når du tar av motorlokket bak, oppå denne inverteren er det ett lokk, ser ut som det sitter en sikring under der. Er det ett lokk der så må det jo ha en mening?

Det ser ut til at ombordladeren som lader HV-batteriet, også lader 12V-batteriet.

kaiat

Sitat fra: Beamer Screamer på onsdag 29. mars 2017, klokken 22:33
Sitat fra: Kristian Koldsø på onsdag 29. mars 2017, klokken 21:31
Jeg vett ikke hvordan jeg kan skaffe den fra en delebil, jeg ved end ikke hva delen hetter. Verkstedet kunne ikke hjelpe, de bare sagde å den heder batterilader, og det er jo ikke veldig spesifikt.

Denne problemstillingen kan jeg kjenne meg igjen i. Det er flott å få tips om å kunne skaffe delen fra delebil, men for sånne som meg er det en veldig lang vei derfra til mål. Hvordan lokalisere delen i donorbilen, hvordan skru/koble den ut uten å ødelegge noe, og ikke minst hvordan finne et verksted som er villig til å montere den brukte delen jeg kommer slepende med.

Noen med tips og erfaringer?

I dag bestiller du stort sett delen fra www.nbfbildeler.no og hoggeren skrur ut den ut og sender den til deg. Jeg tror ikke du får lov til å skru ut deler selv lenger heller. Merkeverksteder er kanskje ikke det beste stedet å komme drassende med brukte deler, mulig et oppegående frittstående verksted tar saken.

svingen

hvor i verden holder du til?
hvis oslo tipper jeg elbilmekken fikser det her fort får deg.
hvis du er i nærheten av stavanger tipper jeg elbilhjelpen og kan hjelpe deg.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

#11
Traksjonsbatteriets lader og DC-DC ser ut til å være en enhet. Her er en til 3000 kr:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32394.0.html

I han sitt tilfelle var det bare en sikring, så lurt å sjekke den først. Se denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29533.0.html

Her er sikkerhets anvisning i forbindelse med demontering av bilens høyspentsystemer som kan være nyttig å ha om du vil takle jobben selv:

http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/maintenance/2012_i-MiEV_Dismantling_Guide.pdf
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

stradivaria

Hei,

DC/DC og batteri lader er same boksen.
Den kan reparieres of bites.

Overhalt DC/DC og lader med montering koster 19000 kr

Sjekk ELBILMEK As
www.elbilmek.no
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA