Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilt og bekreftet, men nå tar det tid

Startet av zbk, tirsdag 06. juni 2017, klokken 23:27

« forrige - neste »

zbk

Det har skjedd meg et par ganger før (for ganske lenge siden) og i natt skjedde det igjen. Kom ut til en tilkoblet bil som forvarmet, men som ikke hadde ladet i løpet av natta.

Hadde satt lading til å starte 01:30 og avreise til 07:00. Parkerte hjemme litt før halv ti i går kveld.

Nå var det heldigvis ikke kritisk at det ikke var ladet denne gangen, men om jeg hadde vært på vei ut på langtur hadde det vært utrolig frustrerende at ladingen ikke hadde startet.

Andre som opplever tilsvarende problemer? (Q210-versjonen i mitt tilfelle)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

aronesen

Har opplevd at bilen ikke har startet forvarming til innstilt starttid. Det medførte imidlertid bare at jeg måtte vente noen minutter ekstra.

Har også opplevd kluss med start av lading (lenge siden nå), men når jeg bruker ladeplanleggeren (kalender) virker det imidlertid hver gang.

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

bjaolsen

Har hendt, men bruker ikke ladekalender noe særlig

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

hansnissens

Kan det være at sikringen har gått når ladinga har skulle startet? Har hendt med meg at den går når forvarmingen starter, uten at jeg har testet ladekalenderen spesielt.

zbk

Ingen sikring gått og det var oppstart med tidspunkt og ikke ladekalenderen som ga problemer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA