Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utrolig lav rente?

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 06. juni 2017, klokken 22:56

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: meiniac på fredag 13. oktober 2017, klokken 15:32
Merk at det hvis man ikke har Tesla eller Zoe i Danmark og skal lade på Type2, så blir effekten veldig begrenset. Jeg fikk ut 2,9KW. Klagde til leverandøren (Clever) som etter noen dager svarte med at de fikk ikke lov til å levere mere på én fase i Danmark.

LEAFen din kan da ikke lade på mer enn en fase uansett, og får 6.6kW da. Om du ladet på 11kW, ville du derimot ikke få spes mer enn 3kW. Og hvorfor vil Zoe / Tesla oppføre seg annerledes? Jeg fikk da uansett 11kW på i3en min i Danmark?

m

Tips til El-bil ferien i Danmark:
Det er veldig enkelt å lade med Clever ladekort, og ladestasjonene kommer tett nok langs hovedveiene.

Men det er lurt å tenke på at vi er i Danmark.
Her er det aldri mer enn en hurtigladestasjon om gangen, og det er en annen ladekultur.
I Ålborg måtte vi vente i ca en time på at en tilkoblet BMW i3 skulle lade de siste prosentene fra 92% til 100%. Eieren var ikke å se, og bilen hadde allerede vært tilkoblet i 1t og 10min da vi kom.
Ringte kundeservice for å høre om de kunne stoppe strømmen, og la meg lade med den andre kontakten. Det kunne/ville de ikke gjøre.
Da BMWen omsider var på 100% kunne jeg koble til min LEAF. Da var det 2 andre nordmenn i kø bak meg :P

På søndag møtte vi de to samme, norske el-bileierne, men da hadde vi nok strøm til å kjøre til den andre laderen i Ålborg :)

Ellers er El-biler en stor attraksjon. Alle peker og kikker når vi lader. Og mange kommer bort for å snakke med deg.
Nissan e-NV200 Evalia 2018
Nissan Leaf 2014 US

Ipadjove

Snakket med en hyggelig dansk elbilist. Han hadde et Clever-abb der han beralte litt pr mnd og ladet da 'gratis' så mye som han ville. Da mister de litt det å stoppe ladingen når en har fått nok..

m

Sitat fra: Ipadjove på mandag 30. oktober 2017, klokken 20:31
Snakket med en hyggelig dansk elbilist. Han hadde et Clever-abb der han beralte litt pr mnd og ladet da 'gratis' så mye som han ville. Da mister de litt det å stoppe ladingen når en har fått nok..

Og med Clever betaler man for kWh, og ikke minutter som i Norge.
Så de har ingen grunn til å stoppe å lade på 60%.
Nissan e-NV200 Evalia 2018
Nissan Leaf 2014 US

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA