Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utvidet garantiforsikring

Startet av Cookie Monster, tirsdag 06. juni 2017, klokken 20:23

« forrige - neste »

Cookie Monster

Flere som opplever feil når man har på power saving under display menyen?

Når den står på så skjer det ca 3-5 ganger i måneden at 17" skjermen henger seg helt opp og det skjer ingenting når man trykker på den. Får da heller ikke kontakt med bilen via mobilen. Må kjøre en reset med scrollhjulene for å få den til å fungere igjen og da fungerer det som oftest en stund før det skjer igjen.

Har nå prøvd et par måneder uten den på og da skjer det aldri. Satt den på igjen her om dagen siden jeg tenkte det sikkert var fikset i en av de siste oppdateringene. Men enda samme feil.

Så er dette bare min bil eller er det andre som opplever det samme når power save står på? Da også sammen med always connected på.

Hvis flere opplever det samme er det sikkert bare en sw bug, men skjer det bare på min er det vel noe annet feil som gjør at den ikke klarer å starte opp skikkelig ut av dvale.
2015 P85D

Cirion

Tipper det er noe annet. Sletter du navigasjons historikken innimellom?

Hos meg hadde jeg historikk fra August 2013 og jeg bruker alltid navigasjon... Så det ble en del.
Hadde noen rare heng på 17"'ern  etter hvert, og løsningen var faktisk å slette all historikk.

Hele 17"'ern ble raskere etter sletting. Men merket aller mest på rute beregning i navigasjonen.

Alle merkelig heng som førte til at jeg resatte i tide og utide ble borte. Har ikke følt behovet for å restarte siden jeg tømte buffern for noen mndr tilbake. Men jeg passer på å slette innimellom.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

overlay

Sitat fra: Cirion på onsdag 29. mars 2017, klokken 10:18
Tipper det er noe annet. Sletter du navigasjons historikken innimellom?

Hos meg hadde jeg historikk fra August 2013 og jeg bruker alltid navigasjon... Så det ble en del.
Hadde noen rare heng på 17"'ern  etter hvert, og løsningen var faktisk å slette all historikk.

Hele 17"'ern ble raskere etter sletting. Men merket aller mest på rute beregning i navigasjonen.

Alle merkelig heng som førte til at jeg resatte i tide og utide ble borte. Har ikke følt behovet for å restarte siden jeg tømte buffern for noen mndr tilbake. Men jeg passer på å slette innimellom.

Hvor kan man slette all historikk på en gang?

GeirHM

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. mars 2017, klokken 09:20
Når den står på så skjer det ca 3-5 ganger i måneden at 17" skjermen henger seg helt opp og det skjer ingenting når man trykker på den. Får da heller ikke kontakt med bilen via mobilen. Må kjøre en reset med scrollhjulene for å få den til å fungere igjen og da fungerer det som oftest en stund før det skjer igjen.

Er du sikker på at dette har å gjøre med power saving funksjonen? Jeg har hatt feil som i noen grad ligner med min 85D fra V2015. Først fikk jeg feilmeldinger fra dekkstrykksensorvarslingen i bilen, som ikke stemte ved kontrollmålinger. Så gikk det noen uker. Da begynte spotify med å spille noen sanger og ikke andre. Så begynte navigasjonen å henge. Så ved en reset (trykk på begge hjulene på rattet) fikk jeg plutselig beskjed om at navigasjonen ikke kunne laste ned kart og at den sluttet å fungere. Hjalp ikke med nye reset. Heller ikke noe hjelp i power off funksjonen. Deretter mistet jeg også kontakt med bilen via appene på mobil/ipad. Jeg kontaktet Tesla for å få dem til å se på bilen. Men før jeg kom så langt mistet jeg permanent kontakt med den store skjermen. På vei til Tesla viste tilogmed bilen at jeg kjørte i 40 mens jeg fulgte køen på Drammensveien i omlag 80. Resultatet ble at de skiftet 17 tommeren.

snd

@Cookie Monster
Setter du deg i bilen eller forvarmer via appen i tidsrommet 22:00-05:00? I så fall har det skjedd meg. Får ikke kontakt med bilen. Hvis jeg åpner døra og lukker den  fungerer appen. Dette gjelder de to siste oppdateringene for min del.  Mellom 2.52.22? og 17.10.42.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

petersv

Hendte før. Men er touch bug. Ser man godt etter tror den at man trykker kun i øvre hjørne på skjermen.

En enklere fiks er å gå ut av bilen og lukke døra sånn at skjermen skrus av, så lår du setter deg inn igjen er det ok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA