Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av christian1986, søndag 04. juni 2017, klokken 00:06

« forrige - neste »

arnkl

Eg er forundra over den sterke kritikken mot Kokstad.

Eg har hatt bilen til service der 4 gangar (20 000 km var på Minde), og har ikkje noko å utsette verken på kundemottak, utført arbeid eller unødig tidsbruk. Dei føste servicane hadde eg også ei lita liste med reklamasjonar, som alle vart fiksa. Eg hadde også ein feil som krevde umiddelbar reperasjon (TPMS-feilen) og fekk tilbake bilen etter 4 dagar.

Det einaste er ikkje har vore nøgd med er ventetid på service, men den har gått stadig nedover. Når eg bestilte 40 000 km service måtte eg vente nesten 6 månader, mens når eg besilte 120 000 service var ventetida 2 mnd (og det er i ferietida).
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

ofn

Har Tesla Service Kokstad fått ny emailadresse? Har prøvd å nå de 3-4 ganger de siste ukene, men får ikke svar. Noen som har en adresse det går an å nå de på?
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

HelectriC

Sitat fra: ofn på fredag 30. juni 2017, klokken 22:44
Har Tesla Service Kokstad fått ny emailadresse? Har prøvd å nå de 3-4 ganger de siste ukene, men får ikke svar. Noen som har en adresse det går an å nå de på?

Tror bare de har veldig mye å gjøre for dagen. Jeg fikk ikke tak på de igår til tross for at supporten i Holland prøvde å ringe gjennom interne telefonnummer direkte til Kokstad (eller så tok de tidlig kveld grunnet pent vær). Til slutt måtte jeg få NAF å hente bilen min og bringe en leiebil, hadde de tatt telefon før stengetid hadde jeg kunnet kjøre dit selv, men etter stengetid hadde jeg ikke noe valg da bilen min ikke kan stå utendørs (takluke kan ikke lukkes)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

spirrevipp

Tenkte jeg skulle få kjøpet meg en Type 2 kabel i tilfelle jeg skulle våge meg utenfor SC nettverket i løpet av sommeren, men det var ikke så enkelt som man skulle tro... Serviceavdelingen var stengt på lørdag selvsagt, og bilselgerene kunne ikke selge en kabel...  ::)
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

HelectriC

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 01. juli 2017, klokken 15:15
Tenkte jeg skulle få kjøpet meg en Type 2 kabel i tilfelle jeg skulle våge meg utenfor SC nettverket i løpet av sommeren, men det var ikke så enkelt som man skulle tro... Serviceavdelingen var stengt på lørdag selvsagt, og bilselgerene kunne ikke selge en kabel...  ::)

Ganske vanlig å ikke ha delesalg på lørdager. Personal på delelager/verksted jobber vanligvis ikke lørdager og nysalg av bil er noe helt annet.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

gamer73

Jeg og samboer har etterhvert begynt å tenke på om vi burde gå fra E-golf til en Tesla (pga størrelse og familie på østlandet). Men....jeg er bergenser og jeg blir litt skeptisk når jeg leser om alle disse problemene. Burde jeg rett og slett vente med å kjøpe Tesla til ting har gått seg til i fremtiden? Jeg trenger jo strengt tatt ikke nye bil sånn sett, men det hadde bare vært litt mer praktisk.

Lacaixxa

Jeg er en av de som har uttalt meg svært negativt om servicesenteret på kokstad, men har kjøpt ny tesla på tross av. De har lovet at de jobber med å bli best på service, og jeg gidd ikke la de ta fra meg muligheten til å kjøre den beste bilen... kjør på!
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

cra

Det virker som det avhenger litt av hvor du holder til. Senterne med mest trykk virker å ha mest "problemer", mens de med mindre kundemasse rett og slett har bedre tid til å ta seg av kundene og ta seg tid til å gjøre jobben? Jeg er i alle fall kjempefornøyd med servicen jeg får i Ålesund. HAr vært i både Bergen og Trondheim før Tesla kom hit, og det var aldri noe å utsette på serviceviljen der heller. Men det hendte seg at fiksen ikke var 100%, men for min del var det alltid bare kosmetiske ting (løse lister o.l.) som kunne vente til neste gang jeg var i området. De klarte alltid å finne plass til meg når jeg likevel var i byen, når jeg forklarte at det ikke bare var å "stikke innom" siden jeg bodde en liten dagsreise unna. :)

Uansett har jeg også kjøpt Tesla nr 2 nå, så jeg sier som Lacaixxa: Kjør på!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elkjell

Jeg har nettopp bestilt min tredje model S i Bergen.
Har alltid fått god service , løp og kjøp !!
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

gamer73

oki takk for info ihvertfall:) Da er ihvertfall den angsten litt roet ned.

boppus

Tesla har fullstendig kundeforakt, og nekter konsekvent å besvare henvendelser. På nybilsalg svarer de selvsagt, men på ettermarkedet er det fullstendig krise. Det er nå 14 dager siden jeg sendte en henvendelse på e-post til Tesla Oslo Nord.

Som dere vet fungerer det ikke å ringe heller; du kommer til en telefonsvarer - på engelsk - hvor det ikke engang fungerer å legge igjen en beskjed. Jeg har mistet en nøkkel og behøver en ny! Kan ikke være så vanskelig?

De kan derfor ikke blir overrasket over at jeg nå kansellerte to stk Model 3. Hvorfor i all verden skal jeg kjøpe meg mer inn i dette? Jeg opplever faktisk vesentlig bedre service i en skobutikk. Begeret er fullt, og jeg vil ikke ha noe mer med Tesla å gjøre.

Og til dere andre; ikke forvent at det skjer noen bedring. De er ned fra 400 000 reservasjoner til 399 998, så mitt lille bidrag gjør neppe inntrykk. Men for meg personlig er det deilig å bli ferdig med Tesla "service" for alltid.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Geirr

Sitat fra: boppus på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:23
Og til dere andre; ikke forvent at det skjer noen bedring.

Bedring? Når de skal begynne å lever ut en masse Model 3 (som sikkert i likhet med Model S og X må inn 2-5 ganger i løpet av de første 24 mnd) er min spådom at det _virkelig_ kommer til kollapse i serviceapparatet deres....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

o.b.lix

Sitat fra: boppus på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:23
Jeg opplever faktisk vesentlig bedre service i en skobutikk.

Jeg får alltid lånesko av min skobutikk når skolisser og såler ryker. #neida.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RuneW

Sitat fra: SKH på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:30
Sitat fra: boppus på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:23
Og til dere andre; ikke forvent at det skjer noen bedring.

Bedring? Når de skal begynne å lever ut en masse Model 3 (som sikkert i likhet med Model S og X må inn 2-5 ganger i løpet av de første 24 mnd) er min spådom at det _virkelig_ kommer til kollapse i serviceapparatet deres....

Det er jeg redd for også. Er det i det hele tatt noen tegn på at de forbereder serviceapparatet sitt (i Norge) på det sinnsyke trøkket som ubønnhørlig må komme?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

morpheos

Jeg var sur og skeptisk etter elendig servicebesøk samtidig som jeg hadde X90D på test, endte likevel med kjøp. De har gode biler - servicen derimot..


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA