Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av christian1986, søndag 04. juni 2017, klokken 00:06

« forrige - neste »

rsomby

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:19
Kjipt å lese. Jeg orker ikke en gang å fortelle min historie med Tesla Bergen, annet enn at det knyter seg i magen når jeg nærmer meg stedet. Servicen er fullstendig grufull!

Jeg føler også litt på denne ang. bergen. Jeg er kommet der at jeg ikke gidder ta kontakt for å få løst småting som burde vært løst, og hvertfall de småting som allerede er forsøkt løst både 2 og 3 ganger eller hvor de ikke ser problemet. Jeg kommer til å lage en pen smørbrødliste som skal taes sammen med service for jeg er bare så drittlei av å kjøre opp å se innsiden av det servicecenteret nå at jeg spyr ved tanken. Et stort problem er også overlevering fra kunde til servicemedarbeider og videre til "tekniker", alt kan glippe allerede her det har jeg erfart flere ganger. Sist bilen var inne for å fikset noen dunkelyder så klarte de ikke finne problemet med risting i rattet...? Så får en beskjed om at bilen er klar til henting, kommer opp dit og får servert resultatet som er begredelig og de har ikke gjort noe som helst annet enn å sitte på bilen i flere dager.

Men for all del, de er alltid hyggelige, blide og imøtekommende. Men det hjelper ikke så mye når feil ikke utbedres...

Dandy

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 02. mai 2017, klokken 16:20
Tommel opp og sekser på terningen til gutta i Tromsø. Lynrask og alltid samme imøtekommende holdning hver gang!

Enig i denne. Ingenting å utsette på oppfølgingen i Tromsø. Hyggelige folk, kort ventetid til service, god oppfølging underveis mens bilen er inne, og bra på å ta tak i de små feil/problemer en har vært inne med!
85D #108327

eadie

De gjør nok sitt beste, men Tesla Bergen beukte vel ca 6 mnd på å få bytter førersetet mitt etter at det knirket i rammen. Måtte bestille inn sete, og når det først kom etter mange mnd venting, så manglet de noen andre deler som førte til enda mere venting. Frustrerende, men det bøir må fikset til slutt.

I dag må jeg kjøre rubdt i 2 mnd med feilmelding om at parkeringsbrems ikke løsner når bilen settes i Drive, eller at parkbrems ikke slår inn når den er i Park (må skifte calippere, men det er ikke på lager). 2 mnd ventetid på disse, altså.
Ikke videre imponerende..


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

RaBalder

Hvis dem ikke klarer å skaffe reservedeler på flere måneder, så burde dem "slakte" en del av de usolgte bilene og bruke deler fra disse.

Blir noe ekstraarbeid på Tesla-verkstedet, men kundene slipper å vente....


Og når dem har plukket nok deler av en "slaktet" bil, så er det en mindre som er usolgt  ::)  ;D


Sitat fra: eadie på søndag 25. juni 2017, klokken 21:38
:
:
.... (må skifte calippere, men det er ikke på lager). 2 mnd ventetid på disse, altså.
Ikke videre imponerende..
:


Knut Røe

Sitat fra: eadie på søndag 25. juni 2017, klokken 21:38
De gjør nok sitt beste, men Tesla Bergen beukte vel ca 6 mnd på å få bytter førersetet mitt etter at det knirket i rammen. Måtte bestille inn sete, og når det først kom etter mange mnd venting, så manglet de noen andre deler som førte til enda mere venting. Frustrerende, men det bøir må fikset til slutt.

I dag må jeg kjøre rubdt i 2 mnd med feilmelding om at parkeringsbrems ikke løsner når bilen settes i Drive, eller at parkbrems ikke slår inn når den er i Park (må skifte calippere, men det er ikke på lager). 2 mnd ventetid på disse, altså.
Ikke videre imponerende..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tenk hvordan dette blir når de skal begynne å levere ut 1000 til 2000 Model 3 per måned om ett til to år.....


morpheos

Servicenivået til Tesla Bergen (Kokstad) er ikke så mye å skryte over. Min erfaring er at det er tredelt; dels går det på kundekommunikasjon og -behandling og forståelsen rundt dette, dels på internkommunikasjon og dels på planlegging. Jeg opplever ofte at ting jeg sier fra om ved bestilling av ikke kommer videre til tekniker, eller at man kommer med ulike unnskyldninger.

Eksempelvis hadde jeg bilen inne for å bla. fikse at bakluken ikke hevet/senket seg med motoren. Jeg gir beskjed ved timebestilling (i april) at det fungerer av og til, men ikke hele tiden. Ved time (i slutten av mai) så gir jeg beskjed om at nå fungerer det ikke i det hele tatt. Når jeg henter bilen er beskjeden at tekniker har testet og det virker nå. Jeg tester når jeg kommer ned til bilen, og neida, det virker ikke. Mer venting og tekniker blir med ned for å teste. Den virket da fremdeles ikke. Nye to uker med venting før jeg må opp igjen for å fikse. Tok dette opp med kundebehandler, som da sier at "joda, tekniker testet dette i går og da funket det". Hvor sannsynlig er det at det på magisk vis funket dagen før, etter å ikke ha fungert på tre uker, for så å plutselig slutte å virke over natten? Ikke så veldig. På toppen av det hele, så blir jeg fortalt at "det tar to timer å fikse på neste time, men siden det er så kort intervall vil du ikke få lånebil". Hadde det vært en vanlig time så er den grei, men når de har gjort en feil (som de ikke vil innrømme) og jeg må vente to uker + levere og hente bilen en gang til, så tenker jeg at det ikke akkurat er forventet kundeservice at jeg da ikke får lånebil og enten må vente der oppe eller selv komme meg fra/til. Det hører med at de fikset på en time mens jeg ventet, og prioriterte fiksen den dagen jeg leverte bilen, men det er så unødvendig.

En annen opplevelse er fra samme besøk. Når jeg leverte bilen spurte jeg om de kunne gjøre en verdivurdering av bilen mens de hadde den inne fordi jeg vurderer å bytte den inn i en X. Svaret fra resepsjonen er at "da må du snakke med salg, de kommer kl 09". Det er så hinsides. Kunden sier at "hei - jeg ønsker å kjøpe en bil til en million; kan jeg få en verdivurdering?" - da bør ikke svaret være noe annet enn "selvsagt, det skal vi fikse, vil du at vi skal avtale en prøvekjøring til deg også?".

Tesla leverer gode biler, men med prisen de opererer på er de i premiumsegmentet. Da følger det med visse forventninger til kundeservice. Veldig mye av det er i tillegg lett å fikse og krever ikke mye penger, men holdnings- og kulturendring hos ansatte/ledelse og bedre internkommunikasjon.

eadie

Støtter den vedr. Tesla Bergen, spesielt Kokstad.
Jeg tror oppriktig de ønsker å gjøre sitt beste, men min konklusjon etter flere besøk og mye venting, er at det rett og slett skorter på kompetansen hos enkelte.
Følger de rutinene? Mangler det generell forståelse? Kommunikasjonssvikt mellom avdelinger?
Jeg tror det er flere ting, men garantert deler av det som er nevnt som spørsmål ovenfor.
De hadde jo inne noen amerikanere i fjor sommer som skulle kvalitetssikre overgangen mellom mottaksapparatet og teknikerene for å sikre at all info fra kunden ble med dit den skulle. Det sier vel sitt.
Tipper Tesla sentralt har sett at det er mange repeterende besøk av samme bil for å fikse gjenstående arbeider, noe som gjerne skyldes misforståelser eller mangel på kommunikasjon.

Damene i førstelinjen ved mottaksdesken gjør sitt beste, men jeg tror det skorter mye på ledelse og rutiner på Tesla Kokstad, og noe på kompetanse.
Dessverre


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

mnemo

Sitat fra: nie på torsdag 22. juni 2017, klokken 16:22
Sitat fra: NilsG på torsdag 22. juni 2017, klokken 12:46
Syns det høres veldig rart ut hvor forskjellig man opplever servicenivået hos Tesla!

Det er ikke noe rart i det hele tatt.
Tesla i Norge er et mangehodet troll og når det gjelder service.
I en del distrikter er det altfor mange biler i forhold til service-kapasitet og da blir servicen lidende under dette.
Virker vel på meg som at Ålesund, Brumunddal og til dels Kristiansand har mer fornøyde verkstedskunder enn en del andre områder av landet. Tror rett og slett at verkstedene i disse distriktene har færre kunder, kortere ventetider og generelt bedre forutsetninger for å yte god service.

Har bare erfaring med Tesla Ålesund, men den er til gjengjeld meget god. Har vært innom tre ganger på 4 måneder med en 3 år gammel bil, fått leiebil hver gang, alt har blitt fikset samme dag, saker jeg ikke har lagt til merke i første omgang har blitt fikset etter å ha spurt meg på telefon, og det er en hyggelig tone og serviceinnstilling hos samtlige ansatte jeg har snakket med. Kudos!

Leit å høre fra dere som har dårlige erfaringer. Håper Tesla får bukt med problemene på de mest pressede stedene. Det er åpenbart rom for flere verksteder/servicesentre enkelte plasser i landet.

turfsurf

Dette er ikk så veldig rart. Skal man ha jevnt god service så må man ha klare, gode føringer ovenfra. I tillegg må man faktisk ha ressurser nok (arbeidskraft / penger), og en ledelse som bryr seg om å levere. På østlandet mangler vel stort sett punkt 2, punkt 1 er nok ganske mangelfull, og noen få steder kompenserer for punkt 1 med punkt 3.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Mitt inntrykk er at mekanikerne hos Tesla er en blanding av gartnere, bibliotekarer og sløydlærere. Ispedd en og annen mekaniker.

Heldigvis vært lite å sette fingeren på både med forrige Model S og nåværende Model X. Da blir service noe jeg besøker kun ved ordinære intervaller. Det hjelper.

Men frykten/antakelsen om at feil ikke vil bli rettet/antakelig forverret når bilen leveres inn lever fortsatt i beste velgående.

På 20k service i september tipper jeg de bytter førerstol (pga skinn) samt utbedrer lakkskader etter fwd. Det betyr at de må skru litt på bilen, justere dører og lakkere. I tilleg til vanlig service.
Tror ikke de klarer det uten å fucke opp noe. Men bilen i seg selv er god! Og service advisor jobber så godt hun kan :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RaBalder

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 26. juni 2017, klokken 22:57
:
:
Men frykten/antakelsen om at feil ikke vil bli rettet/antakelig forverret når bilen leveres inn lever fortsatt i beste velgående.
:
:

Jeg tror veldig mange sitter med akkurat denne frykten. Veldig godt formulert.

Hvis slik frykt blir sittende hos kunder over flere år, så er vel sjansen stor for at et annet bilmerke/verksted velges neste gang man investerer i bil.

Geirr

Bergen holder et helt katastrofalt servicenivå. Har vært der oppe noen ganger i år, så vet sånn noenlunde hva jeg snakker om.... Damene på førstelinje gjør så godt de kan, men det må være noe fundamentalt galt med rutinene der i gården.

To ganger har de klart å levere bilen tilbake med feil som ikke var der da jeg leverte den inn.

Har fått bilen tilbake uten at de har fikset det den ble levert inn for.

Har blitt oppringt om at bilen er klar til henting. Da jeg møter opp viser det seg at det var den ikke likevel. Bare noen minutter til bare......45 minutter måtte jeg vente.

Legg til månedslange ventetider....

Hvordan dette blir når de skal begynne å levere ut Model 3 tør jeg ikke tenke på engang.

Samboern har kansellert planler om innkjøp av Model 3. Klok dame.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Lacaixxa

#88
For min del er det aller verste at de ikke erkjenner den ufattelige dårlige behandlingen av kunder selv. Et enkelt "beklager, slik som dette skal det ikke være" hadde gjort følelsen bedre. Gjerne med en gratis Tesla Freebie til kidsa. I stedet må jeg fortelle andre at; tesla er en fantastisk bil som jeg eier til tross for meget dårlig service på servicesentrene. Mange som er avhengig av fungerende bil og tilstrekkelige service må jeg dermed anbefale å kjøpe noe annet. Tesla servicesenter fungerer således som et omvendt refferal program. Elsker Teslaen min - veldig skuffet over servicesenteret.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

lunitiks

Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 27. juni 2017, klokken 18:51
I stedet går jeg rundt og snakker nedsettende om de til alle bilinteresserte i Bergen i et slags omvendt refferal program med imaginære premier.

*Grøss*  :(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA