Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av christian1986, søndag 04. juni 2017, klokken 00:06

« forrige - neste »

Dvergen196

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 26. april 2017, klokken 21:56
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 26. april 2017, klokken 20:23

Hvordan responderte Tesla på ønsket om heving av kjøp? Regner med dette gjelder Xen?

Når jeg sa det til de, skulle de finne service manager.  Han var sikkert gjemt seg på bomberommet, for ingen fant han. Så da sa de send en mail. Og det har jeg gjort i ettermiddag.  Men det som siste utvei om de ikke vil eller tar seg tid til fikse bilen,

Gjelder X. Hvis jeg ville kjøre rundt i Mazda til 400.000, ville jeg ikke brukt 1.000.000 på en X....

Vurderer avbestilling av model 3. Når de ikke har tid til dyre biler, hva da med billige?

Skjønner deg godt, jeg har problemer med min men den er kjørbar. Tesla kan ikke svare for når de får deler og kan ikke gi et estimat engang. Jeg har gitt dem 6uker siden forrige besøk så får vi se hva som skjer :-\
Bilen har hatt samme feil siden jeg kjørte ut av showroom 18 mars.
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

RuneW

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 26. april 2017, klokken 21:56
Når jeg sa det til de, skulle de finne service manager.  Han var sikkert gjemt seg på bomberommet, for ingen fant han. Så da sa de send en mail. Og det har jeg gjort i ettermiddag.  Men det som siste utvei om de ikke vil eller tar seg tid til fikse bilen,

Gjelder X. Hvis jeg ville kjøre rundt i Mazda til 400.000, ville jeg ikke brukt 1.000.000 på en X....

Vurderer avbestilling av model 3. Når de ikke har tid til dyre biler, hva da med billige?

Det er et meget godt spørsmål. Jeg har bestilt model 3, men er ekstremt skeptisk til hvordan kvaliteten + servicenivået blir når det er så varierende på "luksusbilene" de har nå.


BTW: Synes jeg merker en holdningsendring hos deg. For meg har det alltid virket som du forsvarte Tesla med nebb og klør, men nå som du har smakt på "The dark side of the servicenivå" selv så virker det som du har fått et litt mer avmålt forhold til selskapet.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Knut Røe

Sitat fra: RuneW på fredag 28. april 2017, klokken 10:53BTW: Synes jeg merker en holdningsendring hos deg. For meg har det alltid virket som du forsvarte Tesla med nebb og klør, men nå som du har smakt på "The dark side of the servicenivå" selv så virker det som du har fått et litt mer avmålt forhold til selskapet.
Kjærlighet gjør blind. Når den største forelskelsen har lagt seg får man øynene opp for flere sider av ting. Ingen bil er perfekt og vil heller ikke finne noe som passer alles behov helt likt, forskjellige behov (og pris, ikke minst) vil tilsi ulike valg.

Lygren

Var innom Skøyen i dag med to defekte ladekabler (kortslutning i den ene og jordingsfeil i den andre), begge ble byttet kjapt og med en hyggelig tone. Forrige gang jeg byttet på avd Nord var det masse mas og elendig service generelt, tydeligvis stor forskjell så anbefaler Skøyen; får alltid glitrende service der mens nord har vært helt katastrofe de 2-3 gangene jeg har hatt med de å gjøre (laaaaang servicetid, ingen lånebil, krangling på småting ++)... Rud var også grei for øvrig, med unntak av det elendige køsystemet som da pågår foran masse parkerte biler og i tillegg sperrer for andre biler som skal inn på området, hvorpå det ble konflikt for egen del både med en irritert fyr som stod parkert og en fyr som ikke kom seg inn til butikken han drev der hele køen av servicebiler måtte rygge frem og tilbake gjentatte ganger +++ Når en allerede skal inn på service og i mitt tilfelle for en kjedelig garantisak er det greit å slippe å måtte denge folk i tillegg, for jeg må vel være ærlig nok til å si at folk som kommer og slår hardt i ruta mi, uansett årsak, for jeg fulgte nok sikkert ikke godt nok med, lever et litt farlig liv...


Sent from my iPhone using Tapatalk

o.b.lix

Sitat fra: RuneW på fredag 28. april 2017, klokken 10:53
BTW: Synes jeg merker en holdningsendring hos deg. For meg har det alltid virket som du forsvarte Tesla med nebb og klør, men nå som du har smakt på "The dark side of the servicenivå" selv så virker det som du har fått et litt mer avmålt forhold til selskapet.

Stemmer nok det.
Tesla er fantastisk gode biler og har MYE mindre feil enn alle andre nye og gamle biler jeg har hatt.
MEN service / kapasitet til Tesla i Bergen er på høyde med Møller, Sande Auto eller Bertel O Steen.

Smilende blide damer hjelper nok ikke når jeg kjører mazda.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på fredag 28. april 2017, klokken 15:00
Smilende blide damer hjelper nok ikke når jeg kjører mazda.
Kan få selv den mest religiøse til å bekjenne seg til mørkets fyrste det der :)

lunitiks

Tommel opp og sekser på terningen til gutta i Tromsø. Lynrask og alltid samme imøtekommende holdning hver gang!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hyperstress

Tålmodigheten begynner å ta slutt, og selv som mangeårig Teslafan så melder tankene seg om å kvitte meg med M3 reservasjon og selge TMS-en. Ble passe irritert etter siste reklamasjonsbesøk. Ikke monsteralvorlig isolert sett, men med tanke på alt styr fra tidligere med reklamasjonsbesøk på hhv 6, 4 og 2 uker, så kjente jeg at kvoten er fylt opp:

Jeg skulle levere bilen for reparasjon av klunk/slark i drivverk og stor lekkasje i bakluke. Jeg var i USA frem til dagen før service«time» (uke/mnd? fyll inn det som passer). Tesla hadde prøvd å ringe meg to dager før, men da jeg ringte tilbake kom jeg ikke gjennom. Tesla hadde visstnok lagt igjen beskjed på svarer. Jeg bruker aldri svarer, har ikke et forhold til svarer, og hadde ikke fått med meg noe info om beskjed på svarer. Jeg mottok etter dette 2 eposter fra Tesla om at jeg må huske servicetime. Ikke noe ekstra info. (autogenererte mail antar jeg) Jeg lot være å jobbe en hel dag for å kjøre i rushen fra Moss til Rud, bare for å bli informert om at de ikke kan gi meg lånebil! De foreslo heller T-banen. Hadde dette tatt noen timer, som på andre verksteder, så greit nok, men når Tesla holder bilene som gisler i ukesvis så må jeg selvsagt ha leiebil. Så da var det bare å ta med bilen og kjøre tilbake til Moss, og dermed kastet jeg en hel dagslønn ut vinduet. Når de ikke kan gi lånebil så er det så vesentlig informasjon at det er for dårlig å ikke forsikre seg om at infoen når frem til kunden. De kunne sendt mail, sms i tillegg, eller ringt på morgenen den aktuelle dagen om så.
Jeg sendte en mail til Rud og den sentrale serviceadressa dagen etter, der jeg skrev at jeg ikke kunne bruke flere arbeidsdager på dette, og at jeg forventet at de hentet bilen min når de fikk tilgjengelige lånebiler. Rud svarte ikke, men de svarte fra den andre adressa at Rud skulle kontakte meg for «å gjøre det godt igjen». Den kontakten kom noen dager etter i form av en autogenerert mail om ny time til høsten.. Fantastisk! Da skal jeg kjøre med halvhavarert motor (nr2) og fiskedam i bagasjerommet i hele sommer, og så sløse en ny arbeisdag på reklamasjonsfuzz til høsten. Det er så lite aktuelt at jeg det frister mer å bare kvitte meg med bilen.
Men litt vanskelig valg, for jeg liker jo bilen, og jeg vil Tesla alt vel, men det har blitt så mye styr. Har hatt en VW e-Up i 3,5 år også nå. Den har ikke hatt et eneste problem. Ikke et lite en gang. Og når en snakker med folk på service der, og andre bilsjapper jeg har brukt, så snakker en oftest med folk som er interessert i bil, og som gjerne har litt peiling. Hos Tesla så opplever jeg ikke det slik med de jeg har møtt. Virker ofte som de ikke har peiling, og ikke er spesielt interessert heller. I forbindelse med tidligere besøk så beskrev jeg feks detaljert via mail et issue med ene setebeltet for at mekanikeren skulle forstå nøyaktig hva som var problemet. Da jeg hentet bilen var ingenting utbedret, og da jeg så på work orderen så var min detaljerte beskrivelse oversatt til «customer says the seat belt is uncomfortable» WTF!!  Jeg hadde aldri nevnt ukomfortabelt, jeg hadde beskrevet en feil som måtte fikses.

Jaja, må vel levere inn bilen noen uker for fiks før den kan selges uansett, så det blir vel styr samme hvordan jeg snur og vender på det. Godt jeg får levert en e-Golf neste måned i alle fall..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lacaixxa

Kjipt å lese. Jeg orker ikke en gang å fortelle min historie med Tesla Bergen, annet enn at det knyter seg i magen når jeg nærmer meg stedet. Servicen er fullstendig grufull!
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

NilsG

Syns det høres veldig rart ut hvor forskjellig man opplever servicenivået hos Tesla!
Har selv ikke hatt en "dårlig" opplevelse med uhøflige eller uvillige personer ved hverken verkstedbesøk eller telefonkontakt. Kanskje det hjelper at jeg ikke gidder å bry meg om småting?

Det nærmeste jeg har kommet var vel et besøk der verksmesteren eller noe sånt ikke ville et eller annet, men god dialog med servicekontakt og ble ordnet opp i da jeg sa noe sånt som at " det er ikke noen vits i at vi diskutterer dette, bare få det gjort så kontakter jeg Tesla sentralt". Han tok da kontakt med verksmesteren og kom tilbake etter noen minutter med et smil - ble ordnet. Hadde jeg vært av den kranglete typen så hadde jeg kanskje begynt å diskuttere høylydt, men det var det ikke behov for ;-) (Gjaldt skifte av dekktrykksensorer. Jeg mente jeg kunne ordne det selv om jeg fikk sensorene i handa, men de ville ha bilen inn for å gjøre det. Verksmesteren hadde sikkert ikke fått med seg at det var uorginale felger... ;-))

Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

nie

Sitat fra: NilsG på torsdag 22. juni 2017, klokken 12:46
Syns det høres veldig rart ut hvor forskjellig man opplever servicenivået hos Tesla!

Det er ikke noe rart i det hele tatt.
Tesla i Norge er et mangehodet troll og når det gjelder service.
I en del distrikter er det altfor mange biler i forhold til service-kapasitet og da blir servicen lidende under dette.
Virker vel på meg som at Ålesund, Brumunddal og til dels Kristiansand har mer fornøyde verkstedskunder enn en del andre områder av landet. Tror rett og slett at verkstedene i disse distriktene har færre kunder, kortere ventetider og generelt bedre forutsetninger for å yte god service.

Trikkern

Etter å ha lest denne tråden så blir jeg usikker  ??? Har i utgangspunktet bestilt utlevering i Drammen, da det bare er 45minutter hjemmefra. Men vurderer nesten å velge Kristiansand istedenfor selvom det er nesten 3 timer unna og bilen sikkert blir levert enda senere.  Virker som klargjøringen der er en god del bedre? Å bruke noen timer lenger på transporten gjør meg ingenting sålenge bilen er i bra stand når jeg henter den. Resten av dagen kommer jo uansett til å gå med til bilkjøring samme hvor jeg henter den hen  ;D
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Rolf Gjerdsjø

Min er også bestilt med utlevering i Drammen, men jeg kommer ikke til å endre på det. Har hørt litt opp og ned med dem, men så langt virker det helt OK der. Blir spennende å se.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

NilsG

Jeg bruker Drammen, og er som dere sikkert har skjønt godt fornøyd med servicen der...
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

ezzpen

Jeg skal selv hente ut ny bil i morgen i Drammen, noe som er nærmest da jeg bor i Hurum.
Håper at bilen er ordentlig klargjort, at utleveringen går fint og at oppfølging/service videre blir bra :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA