Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forandringer på i3 2018 ?

Startet av ReneM, fredag 02. juni 2017, klokken 19:54

« forrige - neste »

pudderjagar

Hvis du vil ha savet så kan du lese siste inlegget mitt. Men kort fortalt: blir ikkje eit tilbud brukt så vært da heller ikkje utvida. Dette markedet er komersielt og er bruken for lite så vært da lagt ned.

Hvis folk hadde gidda å planlagt litt og sjekka muligheter og løysingar så går da fint an å bruke enkeltladere utan problem
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Elmo

#16
Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 04. april 2017, klokken 14:26
Hvis folk hadde gidda å planlagt litt og sjekka muligheter og løysingar så går da fint an å bruke enkeltladere utan problem
OK, jeg misforstod deg litt da du spurte. Oppfattet ikke i farten at du egentlig mente at "det er da ikke skummelt å bruka ein plass som bare har 1 ladar" :-[
Så vi to er enige.
Jeg forklarte bare hvorfor andre kunne syns det er skummelt ;)
Selv har jeg kjørt eUp både T/R Bergen og laaangt ned i syd-Sverige, for ikke snakke om rundtur i Danmark med Saxo(classic) med 70km rekkevidde 8)   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ebe

Er ikke nødvendigvis skummelt, bare en rar prioritering syntes jeg. Fortum blåste opp 6 ladere på IKEA, ingen ved fjellovergangene. Flere og flere ladestasjoner blir oppgradert med flere ladere, uten at "siste stopp-stasjonene" over fjella blir oppgradert.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

pudderjagar

Hvis ikkje eg tek feil så er Ikea inne og sponsar hurtigladarane ganske så kraftigt. Derfor så mange der.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Myrvang

Hentet en Leaf 24 kw i Bergen og kjørte den til Asker med 4 ladestopp. Ladet i Voss, Eidfjord, Ål og Flå. Var heldig ,var ikke noe kø på noen ladere, men kan se for meg at det blir problemer om målet med 400.000 elbiler innen 2020 eller når det var slår til...Men da vil markedet være større og flere ladere vil tvinge seg frem. Ville helst kjørt over Hemsedal, men ettersom jeg måtte brukt AR ved Aurland varlgte jeg RV7 Hardanger.

Vi er i startgropen hva gjelder hurtigladere, på sikt vil det nok komme flere ladesteder og med flere ladepunkt på hvert sted der det er behov.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

THE

Sitat fra: Myrvang på fredag 07. april 2017, klokken 00:41
Ville helst kjørt over Hemsedal, men ettersom jeg måtte brukt AR ved Aurland varlgte jeg RV7 Hardanger.

Ingen behov for å bruke AR i Aurland selv om du kjører Hemsedal. Etter Voss kan lade på Voss Energi sin doble hurtiglader på Vinje. Fortum har doble hurtigladerer i Gudvangen, Lærdal (Håbakken), Borgund og Hemsedal. Grønn kontakt har også hurtiglader i Hemsedal. Deretter kommer du ned til Gol og kjører samme vei som da du kom over Hardangervidda.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Olee

Er vel en stund siden han hentet bilen sikkert..
Tipper AR sin stasjon i Aurland blir brukt sånn ca 0 ganger i måneden nå som Fortum har ladere med ca 50km mellom Gudvangen og Håbakken  ;D

pudderjagar

Desverre så såg eg ofte spor i snøen hjå AR i Aurland.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Myrvang

Sitat fra: Olee på fredag 07. april 2017, klokken 19:03
Er vel en stund siden han hentet bilen sikkert..
Tipper AR sin stasjon i Aurland blir brukt sånn ca 0 ganger i måneden nå som Fortum har ladere med ca 50km mellom Gudvangen og Håbakken  ;D

Korrekt, i juli ´16. Da var det kun AR å velge mellom, så hoppet over.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA