Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forandringer på i3 2018 ?

Startet av knut.aulie, fredag 02. juni 2017, klokken 19:40

« forrige - neste »

Superelbilen

Mon tro når det kommer modeller til Norge som vi kan se på/prøvekjøre? august? september? oktober? Januar?

steam

Sitat fra: SuperSigurd på mandag 24. april 2017, klokken 20:42
Mon tro når det kommer modeller til Norge som vi kan se på/prøvekjøre? august? september? oktober? Januar?

Tror ikke vi en gang får se en Model 3 før 2018.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

N00b

Alt etter hvor smertefritt rampup går råtipper jeg det kommer demobiler til Norge i desember for å booste bestillinger før nyttår. Nyttår 2017-2018 altså

DrNox

Om demobiler ikke kommer før desember/januar så er det kanskje , en mulighet for at det kan være en demobil med AWD? 6mnd etter produksjonstart :)

knut.aulie

Sitat fra: DrNox på onsdag 26. april 2017, klokken 07:52
Om demobiler ikke kommer før desember/januar så er det kanskje , en mulighet for at det kan være en demobil med AWD? 6mnd etter produksjonstart :)
Tror det er optimistisk, blir nok en RWD hvis den kommer tidlig.

Espen Hugaas Andersen

Jeg forventer at det blir produsert 50-75k Model 3 i 2017. Da er det veldig rart om de ikke kan avse 2-3 stk til Norge. Om det blir prøvekjøringer for kunder i 2017 er kanskje ett større spørsmål, men jeg tror det blir mulig for journalister å prøvekjøre bilene. Og at det blir mulig for kundene å ta en nærmere kikk på bilene, prøvesitte, osv.

Jeg er også enig at de første bilene trolig blir RWD.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

DrNox

De første bilene som blir laget blir jo RWD, så de vil nok dukke opp først. Men Musk twitret vel om at AWD kunne produseres 6-9mnd etter produksjonstart i juli..
Derfor valgte jeg å være en optimist ;)

Geir68

6-9 Tesla måneder vel og merke. Jeg er ikke optimist..


Sent from my iPhone using Tapatalk

ladov

Hvor mange reservasjoner er det fra Norge? 30k? Hvis hver prøvebil kan klare 50 prøvekjøringer i uka, så vil 20 biler tygge seg gjennom køen på et drøyt halvår.. :p
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

DrNox

Tallet på norske bestillinger er jeg veldig nyskjerrig på ::)

knut.aulie

Sitat fra: ladov på onsdag 26. april 2017, klokken 16:38
Hvor mange reservasjoner er det fra Norge? 30k? Hvis hver prøvebil kan klare 50 prøvekjøringer i uka, så vil 20 biler tygge seg gjennom køen på et drøyt halvår.. :p
10% ca av worldwide er vel ikke så galt, vi har vel ca 13 tusen S og X av ca 140 tusen totalt.

DrNox

!0% ,da hadde jeg vært stolt på Norges vegne. Da er vi en player :D :+1:
Da er vi faktisk med å gjøre verden en bedre plass, å kjøre Tesla 3 8)

o.b.lix

Men vi har ikke 10% av laderene eller servicesenterene. Det kommer vi til å lide under.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

knut.aulie

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 26. april 2017, klokken 22:00
Men vi har ikke 10% av laderene eller servicesenterene. Det kommer vi til å lide under.
Målet er dobling i 2017 både på service og SC.
Slik jeg forstår det er det verksted det er mest kritisk med.

Geir68

30 000 norske Model 3 reservasjoner?
Dette er like mange som det antall Nissan Leaf som er solgt i Norge siden denne ble lansert i 2011.

Jeg synes 4000 reservasjoner på Opel Ampera E gir en pekepinn på markedet for en elbil med samme rekkevidde og pris. Jeg tror antall norske reservasjoner ligger mellom 4k og 10k. 30k er skivebom!

Jeg tror USA og spesielt California står for brorparten av bestillingene. Mange amerikanere ser på dette som sin siste mulighet til å skaffe seg en Tesla pga $7500 Tax Refund som reduseres når antall produserte biler fra et merke passerer 200k. Dette tilsvarer i verdi momsfritaket vi har i Norge.

Jeg tror denne faktoren har fått veldig mange amerikanere til "hive seg på" og tilsvarende mange vil kansellere når dette incentivet fjernes/reduseres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA