Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forandringer på i3 2018 ?

Startet av knut.aulie, fredag 02. juni 2017, klokken 19:40

« forrige - neste »

gigafactory


knut.aulie

M3 håndtakene synes jeg ser veldig bra ut. Og de vil antagelig ikke være reklamasjonsutsatt samtidig som de er helt aerodynamiske.

Øyvind.h

#47
Sitat fra: gigafactory på fredag 07. april 2017, klokken 15:58
Ser for meg at de kan fryse ganske bra
Ja kan nok det, avhengig av hvordan rommet rundt håndtaket er utformet og hvilken utveksling du får når du skal trykke for å vippe det ut.

Men er det slik at man først trykker det inn, og så tar tak med andre hånden og drar i pinnen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 07. april 2017, klokken 18:03
Men er det slik at man først trykker det inn, og så tar tak med andre hånden og drar i pinnen?
På alfa bilene så var det video av døråpning hvor det holdt å trykke inn den tykke enden. Så er det nok valgfritt om du vil dra i håndtaket.
Finnes vel ikke nær video med døråpning av RC bilene enda, men jeg går ut fra det er likt.

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 07. april 2017, klokken 18:03
Men er det slik at man først trykker det inn, og så tar tak med andre hånden og drar i pinnen?

Slik jeg har oppfattet det: Man trykker inn med tommelen på venstre hånd på venstre side av bilen, høyre hånd på høyre side, og pinnen vippes ut og du griper om den med resten av fingrene på samme hånd og drar - eller tar tak i dørkarmen med hansker slik de gjorde på testkjøringen ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Diravi

Nå har de fjernet luftfjæring for Model S75 D i den oppdaterte konfiguratoren. Fås kun på 90 og 100.

Da er det vel sannsynlig at luftfjæring ikke kommer i det hele tatt på Model 3, selv på de dyrere modellene? Det er jo ikke luftfjæring på BMW 3-serie og Audi A4 heller.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

steam

Elon har vel twitret om at det blir mulighet for luftfjæring på Model 3.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: steam på tirsdag 18. april 2017, klokken 17:26
Elon har vel twitret om at det blir mulighet for luftfjæring på Model 3.
Har han det? Kilde?

Jeg er ikke kjent med noen tweet når det gjelder luftfjæring. Luftfjæring var nok det jeg var minst sikker på om ville tilbys for Model 3. Og jeg er enig med at denne utviklingen tyder på at det ikke blir luftfjæring på Model 3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AppleKnocker

Sitat fra: gigafactory på fredag 07. april 2017, klokken 15:58
Ser for meg at de kan fryse ganske bra

Hvis de kjører samme løsning som Model S blir det neppe et stort problem; når man forvarmer kommer det en ikke ubetydelig mengde varmluft ut rundt håndtakene.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 18. april 2017, klokken 17:33
Sitat fra: steam på tirsdag 18. april 2017, klokken 17:26
Elon har vel twitret om at det blir mulighet for luftfjæring på Model 3.
Har han det? Kilde?

Jeg er ikke kjent med noen tweet når det gjelder luftfjæring. Luftfjæring var nok det jeg var minst sikker på om ville tilbys for Model 3. Og jeg er enig med at denne utviklingen tyder på at det ikke blir luftfjæring på Model 3.
Støtter i og for seg denne oppfatningen, men mener at det kom fra Elon at hengerfeste og luftfjæring var nødvendig kombinasjon. Hengerfestet er bekreftet så ............. ?

Espen Hugaas Andersen

Det finnes biler med stålfjærer og hengerfeste. Det at Tesla ikke har valgt å tilby dette på Model X sier ingenting om hva som vil være tilgjengelig på Model 3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Diravi

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 18. april 2017, klokken 18:43
Det finnes biler med stålfjærer og hengerfeste. Det at Tesla ikke har valgt å tilby dette på Model X sier ingenting om hva som vil være tilgjengelig på Model 3.

Enig. På verdensbasis vil jeg anta at langt de fleste biler med tilhengerfeste har stålfjæring. :-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 18. april 2017, klokken 18:43
Det finnes biler med stålfjærer og hengerfeste. Det at Tesla ikke har valgt å tilby dette på Model X sier ingenting om hva som vil være tilgjengelig på Model 3.
Det er slik at unntaket er biler med luftfjæring! Men poenget er hva Tesla/Elon bestemmer seg for!

Det som er problemet nå er at Elon har omprioritert litt på M3, så derfor kan en ikke være sikker på tidligere antagelser.

Rolf Gjerdsjø

Stålfjærer og hengerfeste er uansett en kurant kombinasjon, så at Tesla mente at det måtte være det handler vel mer om ønsket om å selge mer luftfjæring (fordi det er for mange ikke et alternativ å droppe hengerfestet uansett) snarere enn at det egentlig er nødvendig. I prisleiet til Model 3 er det nok fornuftig å tilby hengerfeste også uten luftfjæring, ellers blir den totale kostnaden for hf såpass høy at mange nok dropper Model 3 i det store og hele.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

fonberg

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på onsdag 19. april 2017, klokken 15:05
Stålfjærer og hengerfeste er uansett en kurant kombinasjon, så at Tesla mente at det måtte være det handler vel mer om ønsket om å selge mer luftfjæring (fordi det er for mange ikke et alternativ å droppe hengerfestet uansett) snarere enn at det egentlig er nødvendig. I prisleiet til Model 3 er det nok fornuftig å tilby hengerfeste også uten luftfjæring, ellers blir den totale kostnaden for hf såpass høy at mange nok dropper Model 3 i det store og hele.

Ikke enig. Luftfjæring kan kompensere for feil vekt på kula.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA