Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forandringer på i3 2018 ?

Startet av knut.aulie, fredag 02. juni 2017, klokken 19:40

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

En oppsummering her, men om det er korrekt vet man jo ikke:
1'ste utgave får:
*Ikke Dual motor (3-6mnd senere)
*max 75kwt batteri
*Ikke head up display (om ideheletatt)
*Ikke performance

Kjipt. Jeg hadde tenkt å fullspekke med (omtrent) alt. Håper Elon åpner for at alle 31mars bestillere kan sprekke opp både dualmotor og 75kwt batteri og hengerfeste (kun i kombo med dual og luft?)

Dette bryter litt med tidligere lanseringer at fullspekkede (dyreste) biler produseres først for å sikre maks cashflow inn.

Se videoen selv..

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: HCO på tirsdag 28. mars 2017, klokken 20:54
Hva inneholder egentlig "Cold Weather Package"? Dersom det bare er oppvarmet felt for vindusviskerne og oppvarmede bakseter synes jeg $750 er drøyt.
Jeg har antatt oppvarmet ratt også. Bare det ville nok gjøre at jeg ville ta det med. (Men ja, det ville i så fall være dyrt.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

HCO

Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. mars 2017, klokken 21:31
Det er jo ikke offisielle priser dette.
Skjønte det, men det er vel basert på tilsvarende for S og X. Så det jeg egentlig spurte om, litt dårlig formulert, er hva denne pakken antakelig inneholder - basert på hva den inneholder for S og X.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Knut Røe

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 28. mars 2017, klokken 21:35
Dette bryter litt med tidligere lanseringer at fullspekkede (dyreste) biler produseres først for å sikre maks cashflow inn.
Dyreste ved lansering har vel vært Signatur. De aller dyreste kom senere, P85D, P90DL, P100DL
Fokuset i begynnelsen er minst mulig variasjoner og glatt, jevn produksjon. Frontmotor og performance legger til kompleksitet i produksjonslinjen, er sikkert ikke det de trenger mest, nok av andre ting å passe på.

steam

Jeg hadde virkelig håpet på signaturmodell av model 3 :/
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Amoss

Her er det vist noen som vil få oss til å  slutte å spekulere rundt "toppmodell 3 mot inngangsmodell S" :p

Tesla prøver fortsatt å anti-selge Model 3.
https://www.tesla.com/no_NO/blog/model-s-or-model-3?utm_campaign=GL_blog_040617&utm_source=Twitter&utm_medium=social&redirect=no
Sitat
Model S or Model 3

...

With a new model coming this year, we know our customers will have questions about which car is right for them. One question we've been asked is, "Should I trade in my Model S for a Model 3?" While Model 3 will be our newest car, it isn't "Version 3" or the next generation Tesla. Our higher priced premium models still include the most advanced technology and the best driving experience we have to offer.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cowboystrekk

"More Advanced Technology"= Oversatt: "Mer tekniske ting som kan gå i stykker og bli dyrt ;)". Bare det å slippe den idiotiske dørhåndtakløsninga på TMS skal bli en befrielse!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Klykken

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 07. april 2017, klokken 09:44
Bare det å slippe den idiotiske dørhåndtakløsninga på TMS skal bli en befrielse!
Her blir du nok skuffet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Denne er jo ikke lik Model S. Ikke noe som kommer ut her.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Cowboystrekk

Sitat fra: Klykken på fredag 07. april 2017, klokken 09:54
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 07. april 2017, klokken 09:44
Bare det å slippe den idiotiske dørhåndtakløsninga på TMS skal bli en befrielse!
Her blir du nok skuffet.

Så vidt jeg kan se er de uavhengige av hverandre, de kommer ikke ut og åpnes ved å trykke på den store delen. Jeg håper de er mekaniske og ikke elektroniske. Det vil både være en rimeligere løsning for både Tesla og oss, samt en mer holdbar løsning.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Klykken

Jeg er enig i det. Vi får krysse fingra og se når den endelige utgaven presenteres.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Dørhåndtakene på TMS mener jeg er en tullete gimmick. "Unnskyldningen" er liksom at de skal minske luftmotstanden, men det finnes masse andre tradisjonelle, mekaniske dørhåndtak som er temmelig aerodynamiske.

Skulle likt å sett hvordan regnestykket ser ut når det gjelder merkostnad i form av utviklings-, produksjons- support- og reklamasjonskostander vs det man sparer av rekkevidde og forbruk pga disse håndtakene.

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Øggen

@Cowboystrekk. Må trykke på den bakre delen for å åpne.

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Øyvind.h

Hehe. Hva skal man si. På Model S har de laget en løsning og et utseende jeg liker, men som nok er unødvendig komplisert.
På Model X klarte de kunststykket å gjøre håndtakene langt verre å betjene.
Ser ut til at de tester enda en ny variant på Model 3 hvor man må både trykke og dra. De skal ha for kreativiteten, men Model Y får sikkert håndtak man må både trykke, dra og vri på....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RuneW

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 07. april 2017, klokken 14:42
Hehe. Hva skal man si. På Model S har de laget en løsning og et utseende jeg liker, men som nok er unødvendig komplisert.
På Model X klarte de kunststykket å gjøre håndtakene langt verre å betjene.
Ser ut til at de tester enda en ny variant på Model 3 hvor man må både trykke og dra. De skal ha for kreativiteten, men Model Y får sikkert håndtak man må både trykke, dra og vri på....

Enig med du. Jeg er ikke fan av TM3-håndtakene (heller). Rene barnesikringen... Vi må antageligvis bruke begge hendene på Model Y.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA