Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problem eller bare jeg som ikke har lest godt nok i manualen?

Startet av Snylter1, fredag 02. juni 2017, klokken 19:13

« forrige - neste »

Snylter1

Kjøpte en brukt 2014 c-zero.
Slettet telefoner fra tidligere eier og flere fra systemet, men får ikke lagt til min.

Ser radioen kan oppdateres via USB, men hvor finner jeg eventuelt nye versjoner?

Vet ikke om problemet er at jeg har Android Nougat på min telefon?
Skulle ikke tro det da jeg er fint tilkoblet alle mulige andre biler og utstyr.

Løst: plutselig virket det.

65lars

Bra!
Jeg er fremdeles så irritert på den norske "politiske klasse" some bestemte at vi, som det eneste land i verden, skal tvinges til å kjøpe DAB radioer.  Ellers miste NRK og masse andre stasjoner.
I dag fortalte min tidligere sjef meg at han bruker "smart-telefonen" sin som DAB radio, via Blåtann, og USB.  Så dette må jeg jo forsøke, siden jeg har en xtra "smart telefon" jeg kan dedikere til denne bruk...   :o
Trilling, bestilt KIA

jkirkebo

Sitat fra: 65lars på mandag 10. april 2017, klokken 15:35
Bra!
Jeg er fremdeles så irritert på den norske "politiske klasse" some bestemte at vi, som det eneste land i verden, skal tvinges til å kjøpe DAB radioer.  Ellers miste NRK og masse andre stasjoner.
I dag fortalte min tidligere sjef meg at han bruker "smart-telefonen" sin som DAB radio, via Blåtann, og USB.  Så dette må jeg jo forsøke, siden jeg har en xtra "smart telefon" jeg kan dedikere til denne bruk...   :o

Du får ikke inn DAB på smart-telefonen men du kan lytte til nettradio. I praksis blir det ofte like bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Snylter1

Bruker en App til Android som heter:
Min radio Norge.
Og strømmer via blåtann, det fungerer helt supert.

Flott App som ikke bruker mye data, og er oversiktlig og enkelt, betalte noen få kroner for å få alle funksjoner og slippe reklame osv.
Får opp All radio informasjon i displayet på radioen i zeroen.
(kanal, hva som sendes, navn på sanger osv)

Har BAB+ originalmontert i en annen bil, og der detter signalet ut på enkelte strekninger, men nettradio fungerer mye bedre.

Mulig det har noe å si med at nettradio har en  buffer som DAB ikke har.

65lars

Lastet ned, virker bra på S5 telefonen, skal sjekke med bilen, og evt. betale hele kr. 29,- for pro versjonen!   :+1:    :D
Trilling, bestilt KIA

Snylter1

Ja jeg unnet meg pro versjonen, å slippe unødvendig databruk for å laste reklame er verdt mer en det egentlig  ;)

Du får teste i bilen, jeg er ihvertfall godt fornøyd, skal bli spennede å høre hvordan du synes det virker.

mkaut

Sitat fra: Snylter1 på mandag 10. april 2017, klokken 20:45
Bruker en App til Android som heter:
Min radio Norge.
Og strømmer via blåtann, det fungerer helt supert.

Flott App som ikke bruker mye data, og er oversiktlig og enkelt, betalte noen få kroner for å få alle funksjoner og slippe reklame osv.
Får opp All radio informasjon i displayet på radioen i zeroen.
(kanal, hva som sendes, navn på sanger osv)

Hvor gammel C-Zero og hvilken mobil og Android versjon bruker du?

Jeg har 2011 C-Zero, Samsung S5 med Android 6.0.1 (Marshmallow) og alt jeg får på radio-skjermen er navnet til mobilen min :-(
(Men jeg har en vagt minne om at radioen viste mer info før - kunne det har skjedd noe med blåtann etter oppgradering?)
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

Snylter1

En 2014 modell C zero.

Bruker Huawei P9 pluss med Android 7 (Nougat)

Man må betale / ha pro versjonen for at App skal overføre informasjonen til radioen.

Hentet fra App beskrivelsen:
"Full bluetooth-integrasjon: Velg kanaler fra rattet, og få opp programinformasjon på skjermen. Bruker du Min Radio Norge trenger du ikke investere i kostbar DAB+ oppgradering til din bil. Denne funksjonaliteten kan testes ut også i gratis-versjonen, men kun i ti minutter etter oppstart av appen."

mkaut

Hm... jeg får den ikke de første minuttene heller. Og heller ikke fra andre apper som burde kunne sende audio-info til radioen.

Har søkt på nett og det er flere som klager at de ha mistet dette (audio info på bilradio) etter oppgradering til Lollipop på flere Samsung telefoner .. så det er mulig det er et Samsung-problem.

Lurer på om @65lars fikk det til å funke på sin S5.
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

65lars

Til Mkaut og Snylter1 - jeg har lastet ned appen, men ikke sjekket den ut enda, annet enn på S5 dingsen der, og det virker fint.  Men har blåtann samt USB kabel til Zeroen, har bare ikke hatt tid til å sjekke det hele ut, enda.  Prioriteten akkurat nå, er lading.  Deretter vaske bilen... :)
Trilling, bestilt KIA

Snylter1

Sitat fra: 65lars på lørdag 29. april 2017, klokken 17:11
Prioriteten akkurat nå, er lading.  Deretter vaske bilen... :)

Det må jeg si er en helt riktig prioritering  :)

trond.michelsen

Heisann.

Jeg er på jakt etter en elbil for tiden, og integrert DAB-radio er for meg et absolutt krav. Har jeg forstått det rett når jeg antar at disse trillingbilene ikke leveres med DAB-radio, og at det for tiden ikke finnes løsninger for etterinstallasjon (med unntak av disse heslige eksterne dabadapterklæddene)?

(strømming av nettradio kan for så vidt være et alternativ, men kun hvis det fungerer uten at jeg har med telefonen i bilen)

Beamer Screamer

Sitat fra: Trond Michelsen på onsdag 07. juni 2017, klokken 13:26
Heisann.

Jeg er på jakt etter en elbil for tiden, og integrert DAB-radio er for meg et absolutt krav. Har jeg forstått det rett når jeg antar at disse trillingbilene ikke leveres med DAB-radio, og at det for tiden ikke finnes løsninger for etterinstallasjon (med unntak av disse heslige eksterne dabadapterklæddene)?

(strømming av nettradio kan for så vidt være et alternativ, men kun hvis det fungerer uten at jeg har med telefonen i bilen)

Jeg antar at andre her har mer presis info enn jeg, men jeg kan ikke tenke meg at de selger biler nå uten DAB.

Ellers så er det jo bare å sjekke med forhandler.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

65lars

Sjekk med forhandler. :+1:
Før jeg kjøpte C-Zeroen min så jeg jo litt rundt på nett, og den ble avertert med DAB radio i Norge.
Etter at jeg kjøpte den, oppdaget jeg at det ikke var DAB, kontaktet forhandler, og fikk en fullstendig Lamm Unnskyldning - noe om at "teknologien" ikke var helt på plass, enda for "det".

Men ser at prisene går ned, og kommer nok til å få meg et par DAB radioer med tiden, inkludert en som vil passe perfekt inn i Zeroen min...
:)
I mellomtiden har jeg rundt 3K timer med musikk, på flere 32GB minnepenner... :laugh:
Trilling, bestilt KIA

Snylter1

Vet Citroën har radio med DAB på nye modeller.

Mitsubishi har adapter.

Peugeot vet jeg ikke.
(men er mest sannsynlig lik Citroën)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA