Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil for folk over 190cm

Startet av Sirup, torsdag 01. juni 2017, klokken 15:59

« forrige - neste »

Burger

Men helgenen da, skulle du ikke gi deg i diskusjonen? Er nok best for oss alle ;-)

Men hvordan klarer du å føle deg truet nok til å spre misinformasjon og ukvalifisert synsing av et parti som kjemper for å komme over sperregrensen?

Grunnen til jeg ikke tar deg seriøst og aldri vil det er floskler som "velg mellom livet og MDG".
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

timingbeltkiller

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. september 2017, klokken 15:18
Jeg velger livet - ikke MDG!
Uansett klimakatastrofe eller ikke,
er som tidligere påpekt ødeleggelse av det biologiske mangfoldet en reell trussel
mot arten homo sapiens/storhjerna prima sin overlevelse på planeten:

Ecologist Special Report: Biological Annihilation on Earth is Accelerating
Robert J. Burrowes 1st August, 2017

Human beings are now waging war against life itself as we continue to destroy not just individual lives, local populations and entire species in vast numbers but also the ecological systems that make life on Earth possible. By doing this we are now accelerating the sixth mass extinction event in Earth's history and virtually eliminating any prospect of human survival

Nøkkelord: virtually eliminating any prospect of human survival

Du kan lese hele artikkelen her:
http://www.theecologist.org/News/news_analysis/2989161/ecologist_special_report_biological_annihilation_on_earth_is_accelerating.html

Minner videre om ytterligere 3 trussler som meget lett kan eliminate any prospect of human survival:
-  befolkningseksplosjonen
-  ikke bærekraftig forbruk og forureining
-  uendelig vekst på en klode endelig i størrelse og ressurser

Nåværende generasjon sitt testamente til de(n) neste er alt annet enn noe å glede seg til å åpne!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Objektivt sett er det ikke noe å si på det går til helvete med arten menneske
tatt i betraktning hvor jævlig den har oppført seg mot praktisk talt alt annet levende på planeten.

Du kan bare undres over hvor lang tid det har tatt naturen å rette opp mistaket med å tillate denne arten å bli den dominerende på kloden.

1000kwh

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 10. september 2017, klokken 18:45
Sitat fra: hELgenen på søndag 10. september 2017, klokken 15:18
Jeg velger livet - ikke MDG!
Uansett klimakatastrofe eller ikke,
er som tidligere påpekt ødeleggelse av det biologiske mangfoldet en reell trussel
mot arten homo sapiens/storhjerna prima sin overlevelse på planeten:

Ecologist Special Report: Biological Annihilation on Earth is Accelerating
Robert J. Burrowes 1st August, 2017

Human beings are now waging war against life itself as we continue to destroy not just individual lives, local populations and entire species in vast numbers but also the ecological systems that make life on Earth possible. By doing this we are now accelerating the sixth mass extinction event in Earth's history and virtually eliminating any prospect of human survival

Nøkkelord: virtually eliminating any prospect of human survival

Du kan lese hele artikkelen her:
http://www.theecologist.org/News/news_analysis/2989161/ecologist_special_report_biological_annihilation_on_earth_is_accelerating.html

Minner videre om ytterligere 3 trussler som meget lett kan eliminate any prospect of human survival:
-  befolkningseksplosjonen
-  ikke bærekraftig forbruk og forureining
-  uendelig vekst på en klode endelig i størrelse og ressurser

Nåværende generasjon sitt testamente til de(n) neste er alt annet enn noe å glede seg til å åpne!

Har du sett Hans Rowlings dokumentar om befolkningsveksten?  Han påsto at eksplosjonen er over og at veksten har stoppet. Dette pga familieplanlegging , fokus på utdanning, kvinnefrigjøring osv..

Jorden har plass til mange fler mennesker. Sørg bare for at du gjør ditt for at alle skal få det bedre.. pessimisme hjelper ingen

timingbeltkiller

Sitat fra: 1000kwh på søndag 10. september 2017, klokken 19:32

Har du sett Hans Rowlings dokumentar om befolkningsveksten?  Han påsto at eksplosjonen er over og at veksten har stoppet. Dette pga familieplanlegging , fokus på utdanning, kvinnefrigjøring osv..

Jorden har plass til mange fler mennesker. Sørg bare for at du gjør ditt for at alle skal få det bedre.. pessimisme hjelper ingen

JA, har sett den.
1.
Befolkningsveksten har ikke stoppet opp.
De landene som minst av alle bør yngle som kaniner, gjør nettopp det.
Veksten stopper i alle fall ikke opp under 10 milliarder.

2.
HR ser helt bort fra det handler ikke kun om plass til å asfaltere og å bygge og bo.
Det handler om ikke å ødelegge det biologiske mangfoldet mennesket på toppen av næringskjeden ikke kan eksistere uten. Det handler om ikke ødelegge klimaet. Det handler om å slutte med forbruk og forureining kloden ikke tåler. Det handler om å kutte ut evig og aksellerende uendelig vekst på en endelig klode.

Siterer litt fra denne
http://www.theecologist.org/blogs_and_comments/commentators/2987672/alert_critically_endangered_species_homo_sapiens.html

Now, you might say: there are approaching 7.5 billion people on earth and you could hardly call that a critically low number. And you are right the number is not critically low. It is critically high. It has been growing exponentially since the 18th century as can been seen in the picture below. And this is exactly where the problem lies...

Exponential growth in a biological system occurs when the number of organisms in a culture increases exponentially until an essential nutrient is exhausted.

You probably remember the experiments from biology class, where you would grow cultures of bacteria on a petri dish. If you don't remember, or haven't done the experiment, just watch the exponential growth of E.coli. The colony grows rapidly in the petri dish up until it has depleted all the food.

Then it dies.

3.
Å omformulere realisme til pessimisme hjelper heller ingen.
Tvertom kan det være kontraproduktivt ved å forlede til å tro nødvendig handling er unødvendig.

gauge

miljøekstremisme med kommunisme som verktøy  :-1-:

downlow

Stemt AP jeg. El bil er heldigvis ikke det viktigste, eller største problemet vi har her i Norge  8)
2017 Leaf Tekna 30 kWh

tallyho

Sitat fra: downlow på mandag 11. september 2017, klokken 01:32
Stemt AP jeg. El bil er heldigvis ikke det viktigste, eller største problemet vi har her i Norge  8)
Hvorfor anser du elbilen som et problem? Ble bare litt nysgjerrig.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

doldis1

Med skatt skal landet bygges ... Fint at noen holder liv i den sosialdemokatiske drømmen, det eneste som
holder liv i AvgiftsPartiet nå er oljepengene som smører hver liten avkrok her i landet.
Når den pengestrømmen opphører skal du se de følger sine europeiske søsterpartier over i evigheten .... ;)

Øystein16

Sitat fra: tallyho på mandag 11. september 2017, klokken 11:17

Språk er vanskeleg, og folk tolkar det som vert sagt, og forstår ulikt. Eg tolkar det slik at tallyho downlow ikkje ser på elbil som eit problem. Eg tolkar det og slik at du svara som du gjorde fordi du ikkje likta at han stemte AP.

Retting - ja, eg tolka kildekoda feil :-|

Arha

Sitat fra: doldis1 på mandag 11. september 2017, klokken 11:23

Med skatt skal landet bygges ... Fint at noen holder liv i den sosialdemokatiske drømmen, det eneste som
holder liv i AvgiftsPartiet nå er oljepengene som smører hver liten avkrok her i landet.
Når den pengestrømmen opphører skal du se de følger sine europeiske søsterpartier over i evigheten .... ;)

Du glemmer visst at ingen har brukt så mye av oljefondet som de blåblå.  Da er det ryddigere å øke skattene for gode formål enn å belaste neste generasjoners sparegris.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

elektrolux

Lurer på om noe parti er modige nok til å forsøke å redusere sykefraværet i Norge.

Alle vet at vi er ekstra syke nær helger og andre høytider, og at en null lønn den dagen er den mest effektive løsningen på dette "problemet"

Skriver problem i hermetegn, forde det oppleves som urettferdig av de som ikke utnytter systemet å se at andre gjør det, samtidig som jeg mener de som ønsker og trenger en fridag bør kunne ta dette uten å melde seg syke.

Siden denne fri ehh sykedagen dekkes av arbeidsgiver vil statskassen tape på å innføre en karensdag siden det da blir mindre skatt på arbeidstaker og arbeidsgiver, og mindre skatt når forbruket går ned, så det kan jo være en grunn til at uvesenet består.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Amoss

Sitat fra: Øystein16 på mandag 11. september 2017, klokken 13:10
Språk er vanskeleg, og folk tolkar det som vert sagt, og forstår ulikt. Eg tolkar det slik at tallyho ikkje ser på elbil som eit problem. Eg tolkar det og slik at du svara som du gjorde fordi du ikkje likta at han stemte AP.

Språk burde ikke være vanskelig, og den eneste tolkingen som trengs burde være å ta det som sies bokstavelig slik det skrives. Og i så fall er tolkningen slik doldis tolket det at downlow ser på elbiler som ett problem (men ser også at det godt kan være han bare ordla seg feil...). Men skal man først ut å tolke på den måten du gjør det vil jeg tolke det du sier ditt hen at du ser det som ett problem at doldis ser på det som ett problem at downlow stemte AP - dersom du har tolket ham rett. ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

downlow

Sitat fra: Øystein16 på mandag 11. september 2017, klokken 13:10
Sitat fra: tallyho på mandag 11. september 2017, klokken 11:17

Språk er vanskeleg, og folk tolkar det som vert sagt, og forstår ulikt. Eg tolkar det slik at tallyho downlow ikkje ser på elbil som eit problem. Eg tolkar det og slik at du svara som du gjorde fordi du ikkje likta at han stemte AP.

Retting - ja, eg tolka kildekoda feil :-|

Takk Øystein16. Ja heldigvis skjønte ihvertfall du hva jeg mente :) Ikke alltid formuleringen min er like god, som andre her inne.

Ønsker dere alle et godt valg. Blir spennende i kveld/natt

2017 Leaf Tekna 30 kWh

stefse

Valget i år er ikke spesielt vanskelig for min del. Vi vet hva vi har, men vi vet ikke hva vi får med Støre og co. Ikke alt er bra, men prøv ikke å innbille meg at alternativet er så mye bedre, for det er det ikke. Vi klarer oss fint uten nye kjepphester som skal ris inn i alle mulige himmelretninger.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA