Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil for folk over 190cm

Startet av Sirup, torsdag 01. juni 2017, klokken 15:59

« forrige - neste »

JorgenM

I tillegg er Melkeveien og Andromeda-galaksen på kollisjonskurs med en fart på 110 km/s (ja, per SEKUND) og vil dermen krasje inn i hverandre om..... ca 4 mrd år :)

Ikke så relevant i årets valgkamp kanskje :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Amoss

Sitat fra: stefse på fredag 04. august 2017, klokken 18:30
Det som blir betydelig er evnen til mulitplanetar ferdsel, ergo teknologisk utvikling. Men om planeten blir ubeboelig før denslags teknologi er moden, er det selvsagt også et problem  :-\

Selv håper jeg vi ikke utvikler evnen til multiplanetar - i det minste ikke interstellar - ferdsel før vi har lært oss å leve på *en* planet uten å hverken ta knekken på planeten - altså gjøre den ubeboelig for mennesker - eller hverandre. Når vi endelig har lært det, ja da kan vi kolonisere andre planeter uten å gjøre de samme feilene en gang til :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

geear

Ketil Solvik Olsen burde migrere til Høyre slik at han kommer seg bort fra et parti med grunnsyn mange har problemer med å identifisere seg med, og så Solvik Olsen for prez! ;D
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

timingbeltkiller

Sitat
"Every second we waste denying climate change exists and ignoring its deadly impact
is time we steal from the next generation who will suffer the terrible consequences."

kopiert fra:
http://www.independent.co.uk/environment/deaths-year-climate-change-global-warming-extreme-weather-events-2100-150000-a7877461.html

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

doldis1

Nå vil jeg jo nødig avsløre hva jeg stemmer, men jeg kan jo ikke nekte for at det gleder å se vårt mest
seriøse, statsbærende parti øverst i vår uhøytidlige lille meningsmåling .. ;D ;D

elektrolux

AP falt ut da de vil øke årsavgiften med 380 kr.

Dette gjelder pr bil, ikke pr. person, og vil virke meget negativt på alle med flere kjøretøy. Flere tusen i økt årsavgift på meg.

Stygt sagt vil AP med slik politikk at folk kjører en stor familiebil uansett transportbehov, i stedet for å ha en liten bil til 90% av transporten og en stor til langturene
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Løve

Sitat fra: doldis1 på søndag 13. august 2017, klokken 19:42
Nå vil jeg jo nødig avsløre hva jeg stemmer, men jeg kan jo ikke nekte for at det gleder å se vårt mest
seriøse, statsbærende parti øverst i vår uhøytidlige lille meningsmåling .. ;D ;D

Det er jo litt snodig å se at forumet består av stort sett borgerlige og så en fraksjon fra et bilhatende parti  ???

Myrvang

Sitat fra: Løve på søndag 13. august 2017, klokken 20:15

Det er jo litt snodig å se at forumet består av stort sett borgerlige og så en fraksjon fra et bilhatende parti  ???

Ja, ganske merkelig å se at MDG er nest størst på pollen i et bilforum, når en av de viktigste fanesakene er å forby bil uansett drivstoff. I Oslo er de godt på vei, bl.a. har de fjernet mye parkeringsplasser og en hel gate med ladere.

Er det slik at noen kjører elbil, tenker at de skal redde verden, og da høres det flott ut med et miljøparti? MDG kunne like gjerne vært Forby Alt Moro (for andre)-partiet, Forby Individets Frihet (for andre)-partiet eller Forbud Mot Transport (for andre)-partiet.

Selv må de få fly til landsmøter og kjøre SUV, men veldig viktig at de ikke gjelder andre enn de selv. Parkering innenfor Ring1? Ikke noe stress, men bare for politikerene. Osv, osv...
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

stefse

Sitat fra: Løve på søndag 13. august 2017, klokken 20:15

Når det gjelder borgerlig stemming så er det kanskje ikke så snodig likevel. Elbil-revolusjonen har skjedd under borgerlig styre, og de har gitt indikasjoner på at incentivene skal fortsette. Med en overgang til en sosialitisk regjering med MDG på vippen kan det meste skje. Få stemmer AP her og det rimer bra med at de skal øke det fiskale bidraget til staten og da er elbilene et veldig lett mål for dem å begynne med. Avvikle bom og MVA fritaket gradvis er sannsynligvis det som vil skje når de tar plass.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

arv

Bompengefritak og mva fritak kom på vårparten 2001.
AP REGJERING
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Bondeknøl

Sitat fra: JorgenM på fredag 04. august 2017, klokken 18:31
I tillegg er Melkeveien og Andromeda-galaksen på kollisjonskurs med en fart på 110 km/s (ja, per SEKUND) og vil dermen krasje inn i hverandre om..... ca 4 mrd år :)

Ikke så relevant i årets valgkamp kanskje :)
Men FrP med samferdselsministeren i spissen vil jo utbedre Melkeveien til 140 km/s, og da er det kanskje mer relevant i årets valg??

jkirkebo

Sitat fra: Myrvang på mandag 14. august 2017, klokken 09:38
Ja, ganske merkelig å se at MDG er nest størst på pollen i et bilforum, når en av de viktigste fanesakene er å forby bil uansett drivstoff. I Oslo er de godt på vei, bl.a. har de fjernet mye parkeringsplasser og en hel gate med ladere.

Nå er det mange av oss som klarer å holde to tanker i hodet på en gang. At man synes elbil er en god ide generelt sett betyr ikke nødvendigvis at man synes at massiv biltrafikk i bykjernen er en like god ide. Ei heller nødvendigvis massiv motorveiutbygging på bekostning av f.ek

Meg bekjent har det også blitt åpnet mange ganger så mange nye ladestasjoner i Oslo siste år som de som har blitt fjernet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Myrvang

Sitat fra: arv på mandag 14. august 2017, klokken 10:24
AP REGJERING
Og med et pennestrøk er det borte igjen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

stefse

Sitat fra: Myrvang på mandag 14. august 2017, klokken 12:48
Sitat fra: arv på mandag 14. august 2017, klokken 10:24
AP REGJERING
Og med et pennestrøk er det borte igjen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
AP har mye hyggelig politikk på programmet og har bidratt med mye. Men den senere tid synes jeg fokuset har blitt litt for mye på lovnader før valget, og litt slappere tendenser etter valget. Ei heller virker de spesielt "moderne" på en velger som meg. Så kan man også si at lovnader både til høyre og venstre er mest støy uansett, og man bør kanskje helst lukke ørene for alle valgløfter, uansett parti.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

cra

Jeg forhåndsstemmer alltid i god tid før selve valget, så kan jeg la valgflesk være valgflesk. De siste lovnadene er de som er minst verdt, så det gidder jeg ikke følge med på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA