Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil for folk over 190cm

Startet av Sirup, torsdag 01. juni 2017, klokken 15:59

« forrige - neste »

hELgenen

Når meningsmotstandere i sin argumentasjon og desperasjon bruker ordene Big Oil,Big Tobacco får
jeg en følelse at noen kler av seg rett foran mitt åsyn for å kjøpe min
stemme in natura. Egentlig trenger jeg ikke si mer, men bare oppfordre folk
til å stemme på hvilket som helst annet parti enn MDG dersom de vil bruke
sitt miljøvennlige transportmiddel også i fremtiden.

timingbeltkiller

Du får ikke bruk for ditt miljøvennlige transportmiddel i en framtid som er kokt bort.

Har du overhodet sjekket hva hhvis 2, 4 og 6 graders auke i den globale temperaturen betyr for levevilkårene for menneskeslekta?

Men ovenstående er egentlig en avsporing fra det jeg spurte om.
Mener det fortjener et seriøst svar. Muligens fra psykologisk ekspertise.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

hELgenen

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 10. september 2017, klokken 09:31
Du får ikke bruk for ditt miljøvennlige transportmiddel i en framtid som er kokt bort.

Og med den optimistiske værmeldingen for fremtiden sier jeg takk for meg
i denne omgang og pakker min sekk og tar en tur ut i den vakre naturen.
Og i motsetning til MDG sympatisørene som  elsker å forsøple nærmiljøet med
old school papir trykksaker lover jeg  å forlate naturen i samme stand som jeg fant den.
Ha en fortryllende fin søndag alle sammen!

DagfinnN

Det verste med denne værmeldingen er at den dessverre nok er altfor nær sannheten. Dagen politikvekere med Frp og Donald drittsekken har ikke mot nok/er for korrupt til å ville gjøre noe med dette.
Før Jorda koker bort, kommer vi dessverre til å støte på en annen fare som kan være ødeleggende.
100 millioner + mennesker må flytte på seg pga tørke/havnivåstigning.
Da vil våre diskusjoner om vi skal ta imot 10k eller 20k innvandrere, kun være et gledelig minne.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

DagfinnN

Sitat fra: Griffel på søndag 10. september 2017, klokken 09:05
Herved utnevens MDG til valgkampens minst miljøbeviste parti.
Dette er saklighet på høgde med Carl Ivar når han hevder at diesel ikke har noen betydning for miljøet siden det var varmt i vikingtida og da var det ingen som kjørte dieselbil.
X100D hentet 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019

Amoss

MDG var det eneste partiet som forsøplet postkassestativet der jeg bor i valgkampen.

To ganger kom det i postkassene våre (merket med ønsker ikke reklame) en flersidig trykksak på tykt, bestrøket papir.

Bare sånn for balansens skyld: Også her kom det politisk reklame i en postkasse merket med "ønsker ikke reklame", men i dette tilfellet var det ikke for MDG men Høyre, KrF og SP. Heller ikke jeg har noen tro på at disse ble distribuert med sykkel basert på hvor jeg bor...

Men skal innrømme at jeg ikke sjekket om disse var merket med oppfordring om resirkulering av papiret.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

DagfinnN

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 10. september 2017, klokken 08:51
Hva er det som får et betydelig antall mennesker til å tro:
Big Oil sine reklameløgner er blendavasket hvit sannhet.
Klimavitenskapens forskningsresultater er skorsteinsdratte sorte løgner?

Jfr Esso/exxon egne hemmeligholdte forskningsresultater samsvarer
med klimaforskerne sine! Vi har her en parallell til Big Tobacco sin reklame i strid med bedre vitende om at røyking er sunt for helsa di.
Tipper at det er en blanding av false news fra fossil mafian, egne politiske partiers program (Frp) samt at sannheten om at jorda er på vei mot undergangen pga oss mennesker, er for trist til å ta inn over seg.
X100D hentet 27.05.2020

ludwig_holberg

MDG lukker øynene for vitenskap de ikke liker. Blant annet økologi-fetisjen de har i landbruket, som fører til matproduksjon med mer klimautslipp.

doldis1

Jeg for min del har ingen som helst problemer med MDG. Engasjerte ungdommer for det meste, med et budskap som overveiende sannsynlig er riktig..
Klimaet ER under endring, jeg har vært med aldeles for lenge til ikke å se det.

Problemet er at de har dårlige venner, Trygve f.eks kommer til å hestehandle det han kan for å få billigere
diesel i distriktene. Skulle elbilincentivene fordunste i avgiftskverna til Jonas ser Trygve og velgerne hans
kun positivt på det.
Jeg har sagt det før, vår mulighet til å framskynde det globale grønne skiftet ligger i vår elbilpolitikk,
ikke oljepolitikk...
( men det er selvsagt ingen unnskyldning for å tape enorme summer på å ødelegge Lofoten/Vesterålen )

ludwig_holberg

Alle - minus deler av FrP - tar vitenskapens konklusjoner og prognoser om utslipp og klima innover seg. Problemet er at alle partier (inkludert MDG), på hver sine ulike måter, ikke greier å ta tilstrekkelig hensyn til det i politikken de utarbeider.

Griffel

Sitat fra: DagfinnN på søndag 10. september 2017, klokken 10:24
Herved utnevens MDG til valgkampens minst miljøbeviste parti.
Dette er saklighet på høgde med Carl Ivar når han hevder at diesel ikke har noen betydning for miljøet siden det var varmt i vikingtida og da var det ingen som kjørte dieselbil.
Det er jo en stor forskjell.
MDG kan ikke påstå at de setter miljø først når de ikke engang bruker resirkulert papir, men trykker en mangesidig brosjyre om hvor flinke de er på tykt (tipper 200g) bestrøket glatt papir, og ikke en gang spanderer en setning om resirkulering av denne.

Dette må da være å demonstrere mangel på bevisthet på sitt eget hovedbudskap.

(Asker kommune trykker sin informasjonsavis på resirkulert papir, og spanderer en hel side på oppfordring om kildesortering)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på søndag 10. september 2017, klokken 10:26
MDG var det eneste partiet som forsøplet postkassestativet der jeg bor i valgkampen.

To ganger kom det i postkassene våre (merket med ønsker ikke reklame) en flersidig trykksak på tykt, bestrøket papir.

Bare sånn for balansens skyld: Også her kom det politisk reklame i en postkasse merket med "ønsker ikke reklame", men i dette tilfellet var det ikke for MDG men Høyre, KrF og SP. om resirkulering av papiret.

Politisk reklame er regnet for å være almennyttig, og går derfor ikke under "reklame" på den måten. Slik reklame kan derfor distribueres også til alle de som har klistremerke på postkassa. Det samme gjelder dessverre også div. gratisaviser og slikt, her får vi stadig "Byavisa", "Østfold-avisa" og lignende trykksaker i postkassa opptil flere ganger pr. måned. Heldigvis er det bare 4m fra postkassa til papirkassa, men det føles ganske unødvendig. Ønsker meg et klistremerke som stopper alt som ikke er spesifikt adressert til meg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

timingbeltkiller

Sitat fra: ludwig_holberg på søndag 10. september 2017, klokken 12:28
Alle - minus deler av FrP - tar vitenskapens konklusjoner og prognoser om utslipp og klima innover seg. Problemet er at alle partier (inkludert MDG), på hver sine ulike måter, ikke greier å ta tilstrekkelig hensyn til det i politikken de utarbeider.
JA, og hva verre er:
Samtlige tier i hjel eller tar altfor lettvint på de andre problemene som truer
patte-og rovdyret homo sapiens/storhjerna primat med utryddelse:

- befolkningseksplosjonen
- ikke bærekraftig overforbruk av antibiotika og andre medisiner
- ikke bærekraftig forbruk
- ikke bærekraftig forurensing
- ødeleggelse av det biologiske mangfoldet
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

hELgenen

MDG'ere er litt fundamentalister i sitt tankesett.
Jeg har hørt medlemmer referere fra medlemsmøter hvor pizza ble servert.
Noen medlemmer som ikke var tilstede spurte om det var kjøtt på pizzaen.
Da svaret var ja fikk de sporenstreks melding tilbake om at de var mordere.
Jeg har også sett lykkelige medlemmer bli intervjuet mens de steller
metanfabrikken sin i stallen - altså en hest. Av de mer kjente medlemmene
har vi jo partiledelsen hvor lederen selv kjører SUV og et annet syklende
medlem valgte diesel taxi fra kanskje Norges mest sentrale kollektivpunkt.
Andre medlemmer har faktisk tatt konsekvensen av sitt partiprogram og kjørt tog
til de nesten har stupt og i ettertid innrømmet at dette transportmidlet
ikke fungerer over store avstander. Når du har en ledelse og mange medlemmer som vil kjøre
alle gjennom samme saftpressen og bruke tvang til å velge kollektivt,
bo sentralt for å redusere sitt karbonavtrykk osv. Ja så har du
mennesker som er fundamentalister i sitt tankesett. Personlig er jeg veldig
opptatt av å ta vare på naturen vi lever i, men jeg kunne aldri i bosatt
meg i en by med asfalt rundt meg, masse biler og folk overalt - det ville ødelagt
psyken min fullstendig. Men MDG vil altså tvinge meg og likesinnede til å
krype sammen i en betongklump i sentrale strøk og kanskje få tildelt en liten parsell
hvor jeg kan dyrke grønnsaker. Sorry MDG, men folk er forskjellige og selv om
vi alle er opptatt av å ta vare på naturen og klimaet, er vi alle enkeltindivider og bør
respekteres for det.
Jeg vil ha friheten til å velge transportmiddel og bosette meg der jeg vil og dersom
verden blir så ille at vi ikke kan få lov til det - så er det mange der ute
som faktisk ikke føler livet er verdt å leve. Jeg velger livet - ikke MDG!

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. september 2017, klokken 12:59
Politisk reklame er regnet for å være almennyttig, og går derfor ikke under "reklame" på den måten. Slik reklame kan derfor distribueres også til alle de som har klistremerke på postkassa.

Er nok klar over dette ja, og skrev det altså ikke for å klage, kun for å skape en viss balanse. Men på den annen side burde vel alle politikere deklarert seg som "innhabile" når de laget den loven som unntok dem selv fra loven (nesten) alle andre må følge :p

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. september 2017, klokken 12:59
Ønsker meg et klistremerke som stopper alt som ikke er spesifikt adressert til meg...

Ett ønske jeg absolutt deler!  Men kanskje først og fremst ønsker jeg denne sperren på telefonen... Jeg var altså - etter mitt forrige innlegg - ett offer for dette stuntet fra AP:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2017/arbeiderpartiet-sendte-ut-500-000-sms-er-med-stemmeoppfordring/a/24137910/
Sitat– Jeg vil ikke si at det er markedsføring, dette er valginformasjon, sier han.
Tull og tøys!  Informasjon om når og hvor man kan stemme, eller en oppfordring til å stemme uten føringer for på hvem, er valginformasjon. Denne SMS'en var reinspikka politisk propaganda! Og det på den første av to valgdager... (dog en time før valglokalene åpnet)

Hadde jeg ikke allerede stemt, og AP hadde vært ett av alternativene jeg vurderte, kunne denne SMS'en til ett telefonnummer reservert mot reklame vært det som skulle til for å stryke AP av lista...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA