Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene har stått, hva nå?

Startet av skaumann, lørdag 19. februar 2011, klokken 23:48

« forrige - neste »

TantePose

I følge Thinks innlegg på Norstart skulle leveringene være i gang igjen nå i Mai. Er det noen som har hørt noen ting om at det har blitt levert biler i det siste?
Har ikke ventet like lenge som Go-carter men ..... litt av en tålmodighet på den fyren  :)
Drøbak.
2017 ZOE ze40 Intense
2011-2017 Gul Think City 2+2 Zebra (Lille Kylling) ca 87 000 km.
2010/2011 Kjørte i-MiEV i ca en måned, men leverte den tilbake p.g.a for dårlig rekkevidde i forhold til mitt behov.
2008-2010 Think Classic 2000 modell, ca 20 000 km.
Kjører stort sett Drøbak/Oslo/Drøbak 80 km hver dag.

Go-carter

Det har ikke fysisk blitt levert noe enda, men de jobber (tro det eller ei!) med en løsning iløpet av denne uka, vil jeg tro. Har iallefall skjedd en del de siste dagene.

Ja, den som venter på noe godt venter aldri forgjeves...  ;D Dessuten fikk naboen min en av de første 4-seterne uten ESP, så hver gang abstinensene melder seg tar jeg bare en kikk på den... :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Elmo

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 10. mai 2011, klokken 09:19
Ja, den som venter på noe godt venter aldri forgjeves...  ;D

Og jeg som trodde at det var "Har du ventet forgjeves, så har du ikke ventet lenge nok"   ;D :D 8)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

mohpet

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 10. mai 2011, klokken 09:19
Det har ikke fysisk blitt levert noe enda, men de jobber (tro det eller ei!) med en løsning iløpet av denne uka, vil jeg tro. Har iallefall skjedd en del de siste dagene.

Hvilken fremgang er det nå? Hva kan forventes ift levering?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

El rayo

Mailer for tiden med Jim McLaughlin i Nord Carolina, USA. Han betalte en ny Th!nk for tre dager siden og skal etter planen få bilen levert i dag. Som kjent ligger vi 6 - 9 timer USA, så jeg regner med å lese den gode nyheten i morgen tidlig.

Jims blog ligger på http://minie458.blogspot.com/2011/04/think-ev-now-available-in-north-america.html
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

 Fra bloggen hans:

I would not consider the Leaf with the reports I have heard that leave me wondering what other corners they cut.

Har du mer info om hva han viser til. Dette er første gang jeg hører gruff om Leaf
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Er det ikke dette han sikter til da?

"And, the Think comes with a Clipper Creek level 1 EVSE, unlike the Nissan supplied 120 volt interface that reportedly does not fully comply with SAE J1772 safety features such as diode load to enable charging."

elektrolux

I så fall er det et ikke problem. Heller tvert imot, da det kan tyde på at Nissan er tiltenkt 220V lading. Det betyr igjen mindre ombygging om den skal impoteres fra US.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Finn Arne

Nå har Jim i USA fått Thinken sin.
Er veldig bra at Think nå kan levere i USA på kun tre dager  :D
Nå får vi bare håpe at leveringen i Norge  også kommer i gang igjen.

Her er Jims første inntrykk:
14 May 2011
Back in the EV saddle

We received our Think EV yesterday.  This is generation 5, for those in Europe who have had access to earlier Think EV models for decades.

For those of you who are on long waiting lists to get an EV from a competitor with less experience in EVs, hear this:  It took about 3 days from the time I wired the money to Think in Indiana until the time it arrived at our driveway in NC.  Depending on how far you are from Indiana, it might vary.  Ours arrived in a covered straight truck and was off-loaded locally to a flat bed.

We have only put about 30 miles on it so far, but it seems a little better than the model I test drove outside of Indianapolis a few weeks ago.  I suspect the demo I drove had the software set for a slightly lower top speed according to Euro standards, but ours has a top speed slightly over 70 mph on flat roads.

It is too soon to tell for sure, but my first impression is that the Think is a bit more comfortable than the Mini E which had rather stiff seats.  I once drove Grandma from Long Island NY down to central New Jersey in the Mini E and she refused to ride in it again because of the hard seats.  (Funny, she is 100% German but all this time in the US must have made her soft.)

Another first impression is that it has better handling, which surprises me.  Not that the Mini E was not fun to drive, but it took me weeks of driving over 600 miles per week to feel comfortable with the "twitchy" Mini E steering.  I am not a car geek, so I cannot talk about over-steer or whatever.  But the Think feels completely comfortable to drive from the get go.

Visibility out the back window is amazing if the car is empty.  They say in defensive driving classes that backing up is one of the most dangerous things you can do.  I believe it is much less so in the Think.  No need at all for a backup camera when unloaded.

Of course the Think has a lot less power than the Mini E, which is fine with me.  The Think has adequate power, and I always felt the Mini E had too much.  And the built-in Think charger is wimpy, as are the built-in chargers in most of this generation of EVs such as the Leaf and the Volt.  But since my commute is down from 600 miles per week to 80 miles, that is not a problem for me.

At low speeds the Think is not as quiet as the Mini E.  I believe I hear the vacuum pump and the power steering, which I was told is electrically driven hydraulic.  So there is no need for some type of audible warning for pedestrians.  (Which I feel is ridiculous anyway, and just an oblique attempt to undermine EVs.)

On the highway, the road noise might be even less than the Mini E while the motor whir is noticeable at 70 mph.  But I do not take the freeway much anymore.  Years ago I found I preferred to drive back roads instead of the freeway.  This happened long before I had a chance to drive on biodiesel, which I did for several years before the Mini E, and very long before I had a chance to get into an EV.

So my first impression is that the Think is pretty close to perfect for my needs.  It costs about $4000 less than it would to lease the Smart EV for 4 years, and the Think should easily last 6 times longer than the Smart EV lease.

The rear storage is huge, I will post photos later.

I see a lot of misinformation in the major EV blogs about Ener1 writing off their investment in Think.  And a lot of misinformation generally about Think.  I may comment on that in detail later, but suffice it to say for now that it makes me wonder if the main stream EV blogs are not really just shills for the major car companies who are trying to get into the EV business and distract from their inexperience and even downright recent animosity towards EVs.

My main attraction to the Think over competitors is domestic content (the battery in made in the US by a US company, which is still supplying Think regardless of changes in the mutual investments), domestic assembly and no rust plastic body panels.

But the overwhelming consideration was immediate availability.  I was not willing to wait up to another year for an EV from a less experienced EV maker while paying nearly $4 a gallon for gasoline.  What is that new movie called, "Gashole"?  That about sums it up.

To be fair, my wife is more skeptical about the Think, due to the motor whir at speed.  Well, she also really misses Mini E 458.  So do I.  But no more pouting when we see Minis on the road.  We are back in the EV saddle again!
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

El rayo

 ??? Finn Arne  ??? Det var jo jeg som skulle bringe den gode nyheten! ;) ;) ;) Jeg la meg for tidlig i går, tydeligvis.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#160
Sitat fra: elektrolux på lørdag 14. mai 2011, klokken 09:02
Fra bloggen hans:

I would not consider the Leaf with the reports I have heard that leave me wondering what other corners they cut.

Har du mer info om hva han viser til. Dette er første gang jeg hører gruff om Leaf
Neste avsnitt i bloggen  http://minie458.blogspot.com/search?updated-min=2011-01-01T00%3A00%3A00-05%3A00&updated-max=2012-01-01T00%3A00%3A00-05%3A00&max-results=3 :
"I strongly expect that the Think will have better range estimation than the Leaf, which has reportedly left a couple drivers stranded when the gauge went from 3 miles remaining to dead in the space of a mile or two."
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Finn Arne

Sitat fra: El rayo på søndag 15. mai 2011, klokken 11:11
??? Finn Arne  ??? Det var jo jeg som skulle bringe den gode nyheten! ;) ;) ;) Jeg la meg for tidlig i går, tydeligvis.

Sorry El rayo, det var ikke meningen.
Synes dette var en så god nyhet i disse triste Think tider, som jeg synes måtte formidles.
Ble så glad over at Think endelig greier å levere i USA, da må de jo ha fått deler fra Finland og da skjer det forhåpentlighvis snart noe i Norge også.

Men det er du som delte infoen om Jim med oss så æren går til deg  :D

Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

El rayo

Vil bare minne om at det er levert noen hundre Th!nk i USA tidligere. Bilene er levert til kommuner og flåter. Tror det er først nå at de åpner for salg til private.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: El rayo på søndag 15. mai 2011, klokken 11:20
Sitat fra: elektrolux på lørdag 14. mai 2011, klokken 09:02
Fra bloggen hans:

I would not consider the Leaf with the reports I have heard that leave me wondering what other corners they cut.

Har du mer info om hva han viser til. Dette er første gang jeg hører gruff om Leaf
Neste avsnitt i bloggen  http://minie458.blogspot.com/search?updated-min=2011-01-01T00%3A00%3A00-05%3A00&updated-max=2012-01-01T00%3A00%3A00-05%3A00&max-results=3 :
"I strongly expect that the Think will have better range estimation than the Leaf, which has reportedly left a couple drivers stranded when the gauge went from 3 miles remaining to dead in the space of a mile or two."

Igjen et ikke problem for meg. Spesielt med tanke på at Leaf kan utnytte alle hurtigladerene som nå popper opp rundt omkring. Kan være at det blir Leaf'en som blir første Elbilen jeg tør kjøre Stavanger-Bergen- retur med.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Kan forsåvidt nevne at all fremgang vedr. billevering har stagnert. Vil faktisk påstå at det på en måte har gått bakover, nå.

Lei av å vente  >:(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA