Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene har stått, hva nå?

Startet av skaumann, lørdag 19. februar 2011, klokken 23:48

« forrige - neste »

mohpet

Sitat fra: Go-carter på fredag 25. mars 2011, klokken 18:47
Selger får ikke engang svar fra Think, så om de har en dato har jeg ikke hørt den :D

Jeg har fått info fra Think om at bilene er på gang og første shipping kommer til Norge  innen 14 dager.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Sitat fra: mohpet på fredag 25. mars 2011, klokken 19:03
Sitat fra: Go-carter på fredag 25. mars 2011, klokken 18:47
Selger får ikke engang svar fra Think, så om de har en dato har jeg ikke hørt den :D

Jeg har fått info fra Think om at bilene er på gang og første shipping kommer til Norge  innen 14 dager.

Jøss! Ja da skal jeg sannelig bli overrasket.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

De jobber med å fikse varmeanlegg problematikken. Luftbåren varme kommer etterhvert, men ikke på de første forsendelsene.

ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Jaha? Min har jo stått klar på "kaia" med chassinr siden 22. februar. Fant de først ut om varmerproblemene nå? ::)
TMX60D
Leaf S 2015

mohpet

Nei, flere utfordringer men varmeanlegg problematikken er fremdeles uløst.

ex 2003 Kewet 5
Asker

Gogs

Think lyver for sine kunder. Årsaken til forsinkelsen er en krangel mellom Think og Valmet. Hvor lang tid skal det ta før dette kommer i media?

Think har ikke betalt en regning for noen deler som de hevder Valmet har bestilt uten å konsultere dem først. Dermed har Valmet låst alle Thinks biler inne på et lager og sagt "dere får biler igjen når regningen er betalt". Denne krangelen har foregått siden midten av februar.

Der sprakk boblen. Sannheten er ute. Jeg synes det er altfor trist at de lyver kundene sine midt opp i trynet.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Boogie

I henhold til en melding som gikk ut til forhandlerne i går, så kan vi ikke forvente leveranser før i mai.....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Gamleola på lørdag 26. mars 2011, klokken 00:18
Årsaken til forsinkelsen er en krangel mellom Think og Valmet.

Hvilken kilde har du til denne påstanden?

Hvis dette faktisk stemmer så er det veldig trist at en konflikt av denne typen ikke kan løses på et mer konstruktivt vis, f.eks. ved forhandlinger eller voldgift.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

HHF

Triste saker uansett om det er riktig eller ikke.

Det er jo her man ser forskjellen på det enorme maskineriet som Mitsubishi og de andre store kan sette i gang når de først bestemmer seg for å lage elbiler og hva en liten "bakgårdsprodusent" må slite med. Se bare hvordan iMiew nå er #1 på salgslistene i Asker og Bærum. For forbrukerne betyr nok dette i lengden at det blir et utvalg av elbiler fra de store som overlever. Om Think nå nok en gang ender opp med økonomiske problemer og sure kunder, er jeg redd de går nedenom og hjem snart.

Litt tilsvarende skjebne tror jeg etterhvert også Buddy, Reva osv får. Når man nå får disse langt større og bedre elbilene til såpass fordelaktige priser som vi ser nå, skjønner jeg ikke annet enn at "folk flest" vil velge noe trygt og enkelt fremfor de små.

Skal legge til at det står et antall Thinker hos Røhne og Selmer i Sandvika klare til levering om man kan leve med den spec'en som er der ...  :P
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Carl Anton Stenling

Når det gjelder forskjellene mellom bilgigantene eller innovatørene så gjenoppliver jeg tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3218.30.html.

Det er imidlertid klart at en forutsetning for å selge biler er at man kan levere. Dette har hittil vært utfordringen for de aller fleste produsentene.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

mohpet

Sitat fra: Boogie på lørdag 26. mars 2011, klokken 08:27
I henhold til en melding som gikk ut til forhandlerne i går, så kan vi ikke forvente leveranser før i mai.....

Utover info jeg nevnte fikk jeg følgende sms fra salgs- og markedssjef i Think 23.3:

"4 seterne har desverre vært forsinket i produksjon, men skal nå være ferdig produsert. Regn med 14 dagers lev.tid."

ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Joda, men dette fikk vi andre høre i jan/feb også.  Så jeg ville ikke hatt noen store forhåpninger.
TMX60D
Leaf S 2015

Gogs

Sitat fra: HHF på lørdag 26. mars 2011, klokken 09:23
Triste saker uansett om det er riktig eller ikke.

Det er jo her man ser forskjellen på det enorme maskineriet som Mitsubishi og de andre store kan sette i gang når de først bestemmer seg for å lage elbiler og hva en liten "bakgårdsprodusent" må slite med. Se bare hvordan iMiew nå er #1 på salgslistene i Asker og Bærum. For forbrukerne betyr nok dette i lengden at det blir et utvalg av elbiler fra de store som overlever. Om Think nå nok en gang ender opp med økonomiske problemer og sure kunder, er jeg redd de går nedenom og hjem snart.

Litt tilsvarende skjebne tror jeg etterhvert også Buddy, Reva osv får. Når man nå får disse langt større og bedre elbilene til såpass fordelaktige priser som vi ser nå, skjønner jeg ikke annet enn at "folk flest" vil velge noe trygt og enkelt fremfor de små.

Skal legge til at det står et antall Thinker hos Røhne og Selmer i Sandvika klare til levering om man kan leve med den spec'en som er der ...  :P

Kilden til denne påstanden er vår kundebehandler hos bilforhandleren. De er temmelig oppgitt selv over Thinks oppførsel. Han fikk først beskjed fra Think om ikke å si det videre til kundene, men da satte han foten ned og sa at han ikke kunne gå med på å lyve om dette.

Sånn sett har jeg kun informasjonen fra en annnenhånds kilde. Men jeg ser ikke at de har noe å vinne på å finne på en så komplisert historie om Think hvis ikke det var sant. Hadde egentlig håpt at Think skulle komme til vettet snart, men den gang ei. Nå har de holdt kundene sine for narr lenge nok!  >:(
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

mohpet

Sitat fra: Go-carter på søndag 27. mars 2011, klokken 19:55Joda, men dette fikk vi andre høre i jan/feb også.  Så jeg ville ikke hatt noen store forhåpninger.

Ja, jeg ser denne. I tillegg er tekstmeldingen jeg viser til vag. Men jeg snakket med salgs dir i Think nå torsdag 24.3, han var konkret på at min bil blir levert i mnd skiftet april/mai. Min bil er ikke blant de som har stått klare en stund, ferdig produsert. Enn så lenge velger jeg å stole på denne informasjonen.

Heldigvis har jeg en god Kewet 5 der rekkevidden blir lengre for hver dag gradestokken stiger :-)

ex 2003 Kewet 5
Asker

commiesoft

SitatDet er jo her man ser forskjellen på det enorme maskineriet som Mitsubishi og de andre store kan sette i gang når de først bestemmer seg for å lage elbiler

Og så lager de en liten underbatterisert tass som iMiev?

Etter å ha produsert biler med forbrenningsmotorer som sløser bort 80% av
energien i drivstoffet, i hundre år.?

Herregud, dette 'enorme' maskineriet er bare tull. Bedre å bruke pengene på folk
som tror på det de driver med.

Think, man.  ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA