Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene har stått, hva nå?

Startet av skaumann, lørdag 19. februar 2011, klokken 23:48

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Snakket med en Think-ansatt i dag. Forsinkelsen av 2+2 er pga. endringer i fronten (lykter). Finansielt og produksjonsmessig er ting på plass, men det henger altså på en endring for å oppfylle godkjenningskravene for 2+2-utgaven.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

...det som da er litt rart er jo at det allerede er levert og solgt 4-setere i norge, bare uten ESP. Så det argumentet kjøper jeg ikke, dessverre.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Carl Anton Stenling

Vel, hva som nå enn er årsaken så har dette tydeligvis med klargjøring av den nye modellen for full produksjon å gjøre.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

mohpet

Nei, jeg er helt enig i det. Hadde det kun vaert noe teknisk hadde kundene faatt konkret info om dette og forventet lev tid. Det er som du sier allerede 4-setere levert, det er klart disse er godkjente. Her er det nok noe mer som ligger under.

Saa lenge Think er stille som mus begynner jeg aa bli skeptisk til det hele, og vurderer naa aa kansellere bestillingen min. Egentlig synd, da jeg ikke ser noe fullgodt alternativ. iMiev vil jeg ikke ha.

Men, man maa kunne vaere sikre paa produsentens eksistens ogsaa for fremtiden om man legger i over 270' i en bil.

Vi faar haape produsenten begynner aa kommunisere med kundene sine snart.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Sitat fra: mohpet på fredag 18. mars 2011, klokken 19:07
Saa lenge Think er stille som mus begynner jeg aa bli skeptisk til det hele, og vurderer naa aa kansellere bestillingen min. Egentlig synd, da jeg ikke ser noe fullgodt alternativ. iMiev vil jeg ikke ha.

Akkurat det som er kjipt :( Det er ingen reelle alternativer til en zebraThink med 4 seter...
TMX60D
Leaf S 2015

Boogie

Jeg fikk beskjed i går om at min bil er ferdig produsert, men at den av ukjent grunn ikke blir frigitt for transport til Norge.
Hadde vært fint om Think kunne informere oss om hva som skjer.

Bestilte en bil for to år siden da produksjonen stoppet opp. Den bilen fikk jeg aldri.
Begynner å lure på om det samme skjer igjen.....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Go-carter

Sitat fra: Boogie på fredag 18. mars 2011, klokken 20:10
Jeg fikk beskjed i går om at min bil er ferdig produsert, men at den av ukjent grunn ikke blir frigitt for transport til Norge.
Hadde vært fint om Think kunne informere oss om hva som skjer.

Bestilte en bil for to år siden da produksjonen stoppet opp. Den bilen fikk jeg aldri.
Begynner å lure på om det samme skjer igjen.....

Min var ferdig produsert og stod på kaia for tre uker siden. Holdes fremdeles tilbake....  :(

Men på et visst punkt MÅ vel bilene komme? De kan jo liksom ikke presses i Finland, tviler på at det blir god økonomi av det...
TMX60D
Leaf S 2015

mohpet

Googlet litt paa Think, fant en artikkel fra 2008 som viser samme situasjon som naa. Skal ikke svartmale helt, men det interessante var jo at Informasjonsansvarlig i Think den gang beklaget sterkt overfor kundene siden de ikke hadde faatt noe informasjon overhodet rundt forsinkelsene.

Mulig man ikke har tatt laerdom av noe rundt dette siden den gang.

ex 2003 Kewet 5
Asker

El rayo

Sitat fra: mohpet på fredag 18. mars 2011, klokken 22:03
Googlet litt paa Think, fant en artikkel fra 2008 som viser samme situasjon som naa. Mulig man ikke har tatt laerdom av noe rundt dette siden den gang.
Når et selskap går konk og starter opp igjen er det nok ikke de samme menneskene som begynner jobbbene igjen og dermed er lærdommen tapt, tror jeg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

arv

:DJeg får min 1. uke i april. Men det blir uten ESP. Nå kan jeg ikke vente, jeg må ha mitt røde tyttebær nå.

Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

commiesoft

Det er etellerannet problem med 4-seteren. Først fikk de ikke registrert den fordi den ikke hadde riktig kode. Deretter ble bilen levert, men i vognkortet står den oppført som 2-seter!

Nå har jeg etter en telefon fra forhandleren levert fra meg del 2 av vognkortet sånn
at vegvesenet kan utstede et nytt med riktig kode og beskrivelse som 4-seter.

El rayo

Sitat fra: commiesoft på lørdag 19. mars 2011, klokken 19:58
Først fikk de ikke registrert den fordi den ikke hadde riktig kode. Deretter ble bilen levert, men i vognkortet står den oppført som 2-seter!
Tipper feilen ligger i datasystemet hos Biltilsynet (eller hva det heter nå). Enten har de ikke registrert at det nå er to modeller av Th!nk City, eller så har vedkommende som skrev ut vognkortet klikket på feil modell.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

Og hvis noen lurer, så er det nå faktisk snart 14 dager siden vi har hørt noe fra Think.

Profesjonelt? >:( ???
TMX60D
Leaf S 2015

mohpet

Sitat fra: Go-carter på fredag 25. mars 2011, klokken 17:22
Og hvis noen lurer, så er det nå faktisk snart 14 dager siden vi har hørt noe fra Think.

Profesjonelt? >:( ???

Har du fått en dato for din?

ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Selger får ikke engang svar fra Think, så om de har en dato har jeg ikke hørt den :D
TMX60D
Leaf S 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA