Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene har stått, hva nå?

Startet av skaumann, lørdag 19. februar 2011, klokken 23:48

« forrige - neste »

Go-carter

Gratulerer! ;D Min har visstnok fått chassisnr, så venter kun på frakt fra Finland og hit :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

Da regner jeg med at jeg får nye konkurenter i Autoslalom når det arrangeres neste gang?

www.autoslalom.no veldig morro å tro det eller ei kjører du gode tider her har du i samme slengen funnet veien gjennom svingene med minste ,mulige energiforbruk ;-)  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

Om det blir noen løp på gardermoen raceway, skal jeg klare å stille jeg ;)
TMX60D
Leaf S 2015

Lunde

Vi får følge med på Porsche klubbens åpne dager utover. De rigger bane med automatisk tidtagning og fritt frem for de som trenger trening med resultater.
Dog er banen mer som en slags "superstage" med innslag av autoslalom. Dvs at farten på rettstrekkene favoriserer de motorsterke. MEN det er veldig morro for oss uansett  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

hens

Hei  allesammen,
kan en få bilen med ESP?
Hvilken type ESP er det snakk om?
Denne:
ExtraSensory Perception
From Wikipedia, the free encyclopedia

Extrasensory perception (ESP) involves reception of information not gained through the recognized physical senses but sensed with the mind. The term was coined by Sir Richard Burton,[citation needed] and adopted by Duke University psychologist J. B. Rhine to denote psychic abilities such as telepathy and clairvoyance, and their trans-temporal operation as precognition or retrocognition. ESP is also sometimes casually referred to as a sixth sense, gut instinct or hunch, which are historical English idioms. The term implies acquisition of information by means external to the basic limiting assumptions of science, such as that organisms can only receive information from the past to the present.

Den ville vært fantastisk ved forbikjøring på bakketopp eller passering av fotobokser, og en rekke andre situasjoner. ::)

Hens, hobbymetafysiker.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

skaumann

Hahahahahaha.... Jeg ler meg i hjel hver gang jeg er "nødt" til å kjøre bil. Til og fra jobb, innom barnehagen/butikken. Alle daglige gjøremål, dette er den perfekte bilen. Alle som sier noe annet, alt dette sludderet om sinker i trafikken, utrygge biler etc, alle de har ikke peiling på hva de snakker om. Er veldig fornøyd med at jeg klinte til og tok sjansen. Og mrk; det er bratte bakker opp til mitt hus, mye snø de siste dagene og kaldt. Absolutt ingen problemer for Thinken. Bare summer avgårde i varm bil med godlyd på anlegget. Eneste skumle er at elgen ikke fløtter seg lenger.
Til de som lurer: ikke annen ESP enn min egen magefølelse. Det funker utmerket for meg og var eneste alternativ da jeg bestilte...
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

felipe

Min skal være klargjort i Finland senest på mandag, så venter den i løpet av to uker :)
Gleder meg som en unge!

mohpet

Jeg er i markedet for en ny fire-seter. Proevde en Think igaar, og veldig fornoeyd.

Stusset paa en lyd som kom hver gang jeg stoppet opp, nesten som en vifte el.l. som startet eller braakte ekstra da. Idet jeg kjoerte igjen gikk lyden vekk. Selger hevdet det var ac.

Noen tanker?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

arv

Jeg solgte min 2008 Think for 12 uker siden. Venter nå med lengsel på min 4 seters Think som skal leveres 1. eller 2. uke i mars, gleder meg til å få oppringing fra Ford Sandvika med melding om at bilen er klar.

Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Go-carter

Sitat fra: felipe på søndag 20. februar 2011, klokken 01:02
Min skal være klargjort i Finland senest på mandag, så venter den i løpet av to uker :)
Gleder meg som en unge!

To uker? :o Aahhh, nesten så jeg drar med henger til Finland og henter den selv!
TMX60D
Leaf S 2015

El rayo

Sitat fra: mohpet på søndag 20. februar 2011, klokken 09:27
Proevde en Think igaar, og veldig fornoeyd.

Stusset paa en lyd som kom hver gang jeg stoppet opp, nesten som en vifte el.l. som startet eller braakte ekstra da. Idet jeg kjoerte igjen gikk lyden vekk. Selger hevdet det var ac.

Noen tanker?
Det mangler en lyd i elbiler. Det er duringen fra en forbrenningsmotor. Derfor høres alle andre lyder veldig godt. Lyden du hørte kan være vakuumpumpa til servobremsene. Den starter og stopper for å holde vakuumet på korrekt nivå. Hver gang man trår på bremsepedalen "tappes" litt vakuum og det gjør at vakuumpumpa kan starte.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

mohpet

Hei dere, noen som kjenner den gjeldende leveringstiden for 4-seters Think?
ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Uten ESP kan du antakeligvis på dagen, med ESP ila fire-åtte ukers tid tenker jeg... men det er bare gjetting :)
TMX60D
Leaf S 2015

mohpet

Ja jeg tenker med ESP altsaa bestilling. Vet ikke om dette materialiserer seg men er i tenkeboksen.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Herlig. Da fikk man beskjed om at ESP nok en gang er utsatt på, det jeg vil kalle, ubestemt tid >:(
TMX60D
Leaf S 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA