Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene har stått, hva nå?

Startet av skaumann, lørdag 19. februar 2011, klokken 23:48

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Foreslår at vi prøver å skjerpe oss. Noen liker mora og noen liker dattera. Det er greit, men det blir tull å spamme forumet med skitkasting.

Det var mange som var skeptiske til batterilevetiden til gamel think også. Historien har vist oss at NiCd batteriene har vært robuste og tåler mye juling, selv om styresystemene til Think, og oppfølging fra Think har vært dårlig. PSA har vært noe heldigere med sin styring, selv om mye kunne vært bedre.

Batteriene i i-Miev tar selvfølgelig ikke kvelden etter 5 år, på samme måte som motoren på vanlige biler ikke tar kvelden etter 3 år, som garantien normalt har vært på nye biler.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

RoadRunner

Sitat fra: RoadRunner på onsdag 06. april 2011, klokken 13:36
Har pratet med selger. Min Think står forsatt i Finland.
Selger har snappet opp en melding om transport fra Finland muligens er planlagt..
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

mohpet

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 12. april 2011, klokken 08:28
Sitat fra: RoadRunner på onsdag 06. april 2011, klokken 13:36
Har pratet med selger. Min Think står forsatt i Finland.
Selger har snappet opp en melding om transport fra Finland muligens er planlagt..
Hvilken forhandler er dette, RS Sandvika?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Ladefabrikken

Det var en liten sak på Tv2 nyhetskanalen i dag at Think sliter med økonomien, dette høres ikke bra ut >:(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Laban

Forsiden på Finansavisen i dag: "Think kollaps" over halve forsiden.

Det står videre at produksjonen er midlertidig stanset og 35 ansatte har måttet gå og at de trenger penger igjen.

Men Think vil ikke bekrefte at de har pengetrøbbel, men at produksjonsstansen skyldes "ubalanse i delesituasjonen" - mangel på deler etter oppgradering med 4 seter, servostyring og aircondition.

Utrolig dårlig av Think at ingen der vil kommentere spørsmålene fra Finansavisen.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Hadde jeg bestillt ny Think, hadde det vært 2 seter, uten AC og servostyring.

Med andre ord slik classic modellen er.

Sentrallås, elektriske vinduer, kulere interiør, og bedre rekkevidde er selvfølgelig velkomment. Soltaket er en selvfølge om jeg skal kjøpe en.

Ganske ille om slike unødvendige tilbehør velter prosjektet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Tror nok ikke dette er det som velter prosjektet Elektrolux....

Se mitt innlegg her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3567.0.html

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

commiesoft

SitatBatteriene i i-Miev tar selvfølgelig ikke kvelden etter 5 år

Det vet du ingenting om. Kan du linke til andre biler med Li-batterier på
16 kWh og en rekkevidde på 150km som holder lenger?

RoadRunner

Sitat fra: mohpet på tirsdag 12. april 2011, klokken 22:02
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 12. april 2011, klokken 08:28
Sitat fra: RoadRunner på onsdag 06. april 2011, klokken 13:36
Har pratet med selger. Min Think står forsatt i Finland.
Selger har snappet opp en melding om transport fra Finland muligens er planlagt..
Hvilken forhandler er dette, RS Sandvika?
Melhus Bil, Trondheim.

Min bil har fått "spesial-transport" direkte til Trondheim hvis jeg forstår det rett.
Men ble usikker på om det er fornuftig å handle ny-think nå etter å ha lest nyhetene om problemene...
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Finn Arne

Jeg har lånt en Think 4 seter som jeg har hjemme nå, er 99% sikker på at jeg kommer til å kjøpe den i morgen.
Tok med hele familien på en tur tidligere i kveld og døtrene mine på 8 og 10 år synes bilen var skikkelig kul og krever at jeg skal kjøpe den.
Regner med at det blir kamp mellom meg og samboeren om hvem som skal bruke den nye Thinken.
Fantastiske artig å kjøre, fikk en MÅ HA følelse med en gang jeg satt meg inn i bilen.
Bilen er helt konge, er det eneste el-bil alternative for meg i dag uansett hva slags problemer Think skulle ha.
Anbefaler alle som kan få levert bil nå om å kjøpe.
Til alle dere som venter på å få bil, DEN ER VERD Å VENTE PÅ.
Husk at det er forhandleres som er ansvarlig for garanti og oppfølging, deler tror jeg ikke blir noe problem uansett hva som skjer.
Er også veldig mye synsing om hva slags problemer Think har, men ingen vet .
Tror ikke noen av de store investorene er villige til å la Think gå konkurs nå, da taper de alle pengene sine.
De har vel investert fordi de ser potensiale i bilen og nå blir det solgt flere el-biler en noen gang før.
Jeg er optimist og tror at dette ordner seg. Th!ink posetiv  ;D

Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

HHF

Enda en Think-frelst  :-). Det er ikke så underlig for bilen er helt fantastisk. Tror også de fleste trygt kan bestille en eller kjøpe en de får tilgang til direkte. Det er virkelig lite feil med disse bilene.

Jeg må bare allikevel helle en dråpe malurt i begeret. Det er naivt å tro at Thinks problemer, om de blir riktig så alvorlige, ikke får konsekvenser. Jeg har selv sett dette i min eietid - det blir rett og slett ikke tilgang på deler om man trenger det. De første bilene som får deler om en produksjonsstopp har vært nødvendig, er de nye bilene de må få ut for å få cash inn. Slik er det bare.

Nå håper jeg bare inderlig at det blir slutt på tull hos Think og at de får fart på dette igjen. Har også veldig lite sansen for "dekkhistorier" om deleproblemer osv om realiteten er en helt annen. Rene ord for penga varer som regel lengst!
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Walker

Det ville være fint om commiesoft kunne forklare nærmere hva han mener - når han sier Mitsubishi presser for mye ut av en batteripakke på 16 kilowattimer. Skal vi tolke dette som at han antar at pakken leverer mer enn 16 kilowattimer? 



commiesoft

#117

Finn Arne:
SitatRegner med at det blir kamp mellom meg og samboeren om hvem som skal bruke den nye Thinken.

Den kampen kan du regne som tapt.. :)

Sjæl sjekker jeg rundt etter en Trøste-Elektrisk-Scooter.. :)

commiesoft

SitatDet ville være fint om commiesoft kunne forklare nærmere hva han mener - når han sier Mitsubishi presser for mye ut av en batteripakke på 16 kilowattimer. Skal vi tolke dette som at han antar at pakken leverer mer enn 16 kilowattimer?

Nei.

Altså, Thinken min har et batteri på 24kWh/160km, iMiev et på 16kWh/150km..

Hvem juger?

Eller hvem har omprogrammert(sminket) batteriet sitt til å se litt bedre ut?

Det er sånn jeg tenker. Du kan tolke dette som at jeg ikke stoler på japsebiler, så jeg kjører en Think istedet.

Jeg tenker slik at bilfabrikker som kan levere biler som ruster sønder og sammen under baken din er istand til å lever batterier som står i stil også.

Just my 5c. :)

Walker

OK!

Forklaringen må finnes blant disse alternativene:
Think har oppgitt for liten rekkevidde.
Mitsubishi har oppgitt for stor rekkevidde.
Think har oppgitt større batterikapasitet enn levert.
Mitsubishi har oppgitt mindre batterikapasitet enn levert.
I-Miev er mer strømgjerrig enn Think (på samme måten som noen bensinbiler sies å være mer bensingjerrige enn andre).

Sannheten kan være en blanding av alle - eller de fleste av disse mulighetene. Ellers er det sikkert forskjell på norsk og japansk veistandard, så det er ikke nødvendigvis noen som lyver.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA