Hovedmeny

Seter

Startet av SabreMan, fredag 24. mars 2017, klokken 19:14

« forrige - neste »

SabreMan

Er det noen forskjell mellom standardsetene som er inkludert i prisen, og Premium-setene bortsett fra materiale og utseende?

Hvor komfortable er de i forhold til de gamle setene? Jeg har hatt én prøvetur + litt prøvesitting i en bil med de gamle setene for et par år siden og oppfattet dem som helt greie.

Nå som Model S 60 holder på å forsvinne, vurderer jeg en slik med de inkluderte setene for å redusere prisen.

Til sammenligning er dette setene i bilen jeg har nå. Jeg vil karakterisere dem som bedre enn de gamle Tesla-setene.
https://www.google.ie/search?q=lexus+ls430+2004+seats&rlz=1C1BLWB_enIE563IE563&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjjkbju3O_SAhUkJMAKHWxUC1EQ_AUIBigB&biw=1920&bih=950#imgrc=tyGHNr0hVqHalM:
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

HelectriC

Alle seter fra nå er premium, eneste forskjellen er om du velger tekstil, skinn eller vegan.
ioniq 5

SabreMan

Takk, det var det jeg fikk inntrykk av ved å se på de ulike bildene.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

daktari

Har de nye premium stoffsetene. Synes de er topp.  Sportslige, fast og kraftig sidestøtte men myke nok i sitteflaten. Ligner mye på nextgen i følelsen. Virker som nextgen kan løftes enda høyere i front/større vinkel.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

rmr

Sitat fra: daktari på lørdag 25. mars 2017, klokken 09:32
Har de nye premium stoffsetene. Synes de er topp.  Sportslige, fast og kraftig sidestøtte men myke nok i sitteflaten. Ligner mye på nextgen i følelsen. Virker som nextgen kan løftes enda høyere i front/større vinkel.

Flotte seter! Vurderer de sterkt isteden for full skinn når jeg bytter bil, så slipper man strekk / dårlig skinn kvalitet :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

HelectriC

ser veldig mye bedre ut enn de gamle i tekstil. Plutselig er ikke tekstil helt umulig lengre ???
ioniq 5

Counterpointer

Sitat fra: HelectriC på fredag 24. mars 2017, klokken 20:44
Alle seter fra nå er premium, eneste forskjellen er om du velger tekstil, skinn eller vegan.
Så på S konfiguratoren nå. Hvor finner du vegan? Jeg ser bare premium (skinn) og tekstil.

snd

Hvite seter = ikke ekte skinn = vegan
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Counterpointer

iCar

Vet du om nakkestøtten øverst kan justeres opp/ned med 8.1 i lik måte som for premium skinnseter?

Hodetelefoner

daktari

Sitat fra: iCar på onsdag 05. april 2017, klokken 11:40

Vet du om nakkestøtten øverst kan justeres opp/ned med 8.1 i lik måte som for premium skinnseter?

Ja, nye premium stoffseter har også fått elektrisk justerbar nakkestøtte. De stod innstilt på høyeste nivå da bilen ble levert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

iCar

Sitat fra: daktari på onsdag 05. april 2017, klokken 12:35
Sitat fra: iCar på onsdag 05. april 2017, klokken 11:40

Ja, nye premium stoffseter har også fått elektrisk justerbar nakkestøtte. De stod innstilt på høyeste nivå da bilen ble levert.

Veldig bra, hadde på forhånd bestemt meg for stoffseter hadde det på min forrige 2014 model s også. Eneste dumt med det nå er at man da ikke får
Alcantara tak og kan velge karbon interiør med den kombinasjonen

Muffinman

Jeg synes stofftaket er minst like pent å se på, men ikke like slitesterkt rundt innstigning. Når det gjelder karbondekor fikser du det lett med foliering. Blir minst like fint som originalt hvis det er skikkelig utført.

TerjeS

Har fått de ellers utmerkede Premiumsetene i skinn. Er det flere enn meg som synes de er i smaleste laget, at sideoppforingene er ubehagelig mot hoften. Det samme gjelder i noen grad NextGen-setene. Ser at den nye Open Insignia har for elektrisk regulering av sidevangene – det hadde vært fint!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA