Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Betale Tesla for justering av hjulstilling på "ny" bil?

Startet av Leif Nilsen, onsdag 31. mai 2017, klokken 09:11

« forrige - neste »

Burger

De er noe jeg vurderer, skal sette meg litt mer inn i deres og andres program først.

Jeg har bare følgende observasjoner.

Høyre uaktuelt fordi jeg tjener ikke 1m eller mer i året.
FRP uaktuelt fordi jeg har ikke fremmedfrykt, er ikke så redd for at naboen har det bedre enn meg og tjener ikke 1m eller mer i året.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

JorgenM

MDG er for elbiler (bra!) og har ellers mye bra miljøpolitisk i programmet sitt, men mot utbygging av sikrere og bedre veier (nettopp derfor er MDG uaktuelt for meg).
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

krypnik

Sitat fra: JorgenM på torsdag 01. juni 2017, klokken 10:37
MDG er for elbiler (bra!) og har ellers mye bra miljøpolitisk i programmet sitt, men mot utbygging av sikrere og bedre veier (nettopp derfor er MDG uaktuelt for meg).

Kanskje dette punktet på programmet hjelper litt på den enorme vedlikeholdsetterslepet?
-Utbedre eksisterende veier med tanke på trafikksikkerhet fremfor å bygge store nye veianlegg mellom landsdelene

keepitsimple

Det er rett å slett for mange veier i Norge med tanke på befolkningen. Alle fylkesveier med mindre en 500 biler i døgnet burde gis tilbake til naturen å alle som bor der bli kjøpt ut til over markedspris.
Tesla Model S 60D - 2016

JorgenM

Sitat fra: krypnik på torsdag 01. juni 2017, klokken 10:47
Kanskje dette punktet på programmet hjelper litt på den enorme vedlikeholdsetterslepet?
-Utbedre eksisterende veier med tanke på trafikksikkerhet fremfor å bygge store nye veianlegg mellom landsdelene
Jeg synes det er bedre å tenke langsiktig i stedet for å sløse bort pengene på halvveis dårlig utbedring av de veiene som er, for så å måtte utbedres igjen om 10 år. Spesielt mellom de store byene og landsdelene bør det bygges sikre og bra veier med så kort reisetid som mulig, gjerne i nye traseer. Ute i distriktene (der jeg selv bor) kan det gjerne være svingete og tregt (med mindre det går ut over næringsliv)

keepitsimple: ja vi trenger jo ikke fiskeri / landbruk her i landet ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

stefse

Partiene beefer opp valgløftene. Men jeg må minne om at prat og praksis er to helt forskjellige ting, spesielt når det gjelder politikere.
Synes du utviklingen har vært helt forjævlig, og politikken som har vært ført har gjort at du har fått det værre de siste 4 år bør du vel stemme  noe annet enn regjerings og støttepartiene.
Men glem heller ikke innsatsen til de som satt der for 4 år siden, for de kommer garantert til å love gull og grønne skoger, og da gjelder det å huske dem for det de faktisk gjorde, når de hadde sjansen.

Ikke vær en vinglepetter som lar deg lure av politikerprat og enkeltsaker, men se på hva som har skjedd og hva som skjer og gjør deg opp din egen mening.

Det mest sannsynlige utfallet, uavhengig av hvem som danner regjering etter valget, er at noen småpartier i midten havner på vippen, og de besørger at det ikke skjer så store omveltninger uansett, da forslag både fra høyre og venstre ikke vil oppnå flertall i stortinget.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Sirup

For å være sikker på å ikke bli påvirket av partienes valgflesk og media sine sympatier og antipatier så sørger jeg alltid for å forhåndsstemme så snart så det er mulig.

Jeg vil velge ut i fra hva partiene faktisk har gjort og stått for de fire årene mellom valgene, ikke etter hva de forsøker å gi inntrykk av i valgkampen.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Carl Anton Stenling

Sitat fra: stefse på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:24
Minstekravet til elbilforeningen må være at enhver avgiftskrone pålagt elbiler skal matches med en krone på fossilbiler.

Tenker 2:1-prinsippet fungerer bra også her. En krone avgift for elbilen gir to kroner økt avgift for fossilbilen. Dermed øker insentivene med tiden inntil vi er helt over på nullutslippsbiler.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

madsskon

Hjernevasking er en fin ting... MdG i et nøtteskall.
Tror du på dette vrøvlet selv?

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 24. mars 2017, klokken 11:57
Det er desverre radikale endringer som må til både for å unngå klimakatastrofe
og for å bringe forbruk og forurensing ned på bærekraftig nivå.

Mdg er eneste partiet som tar dette alvorlig.
De øvrige stikker hue i sanden og tror de kan løse problemene med endringer
som kun er brøkdeler av de nødvendige.

Med oppslutningen til mdg tilnærmet null sier det seg sjøl
dette går til helvete med full musikk.
Allerede i 2050 vil kloden være et adskillig verre sted å være menneske på
enn i dag. I 2100 neppe mulig i det hele tatt.

Og med det har naturen rettet opp den feilen den gjorde
da den lot rovdyret homo sapiens/storhjerna primat
bli den totalt dominerende dyrearten på planeten Tellus
til skade for 99% av øvrig liv på den
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

arthur

Sitat fra: madsskon på onsdag 30. august 2017, klokken 18:01
Hjernevasking er en fin ting... MdG i et nøtteskall.
Tror du på dette vrøvlet selv?

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 24. mars 2017, klokken 11:57
Det er desverre radikale endringer som må til både for å unngå klimakatastrofe
og for å bringe forbruk og forurensing ned på bærekraftig nivå.

Mdg er eneste partiet som tar dette alvorlig.
De øvrige stikker hue i sanden og tror de kan løse problemene med endringer
som kun er brøkdeler av de nødvendige.

Med oppslutningen til mdg tilnærmet null sier det seg sjøl
dette går til helvete med full musikk.
Allerede i 2050 vil kloden være et adskillig verre sted å være menneske på
enn i dag. I 2100 neppe mulig i det hele tatt.

Og med det har naturen rettet opp den feilen den gjorde
da den lot rovdyret homo sapiens/storhjerna primat
bli den totalt dominerende dyrearten på planeten Tellus
til skade for 99% av øvrig liv på den

Gjør du? ::)
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

timingbeltkiller

http://www.greencarreports.com/news/1112388_exxon-knew-climate-change-was-real-ads-told-public-it-wasnt

Er det det exxon/esso var fullt klar over, som er vrøvl?
Eller er det deres reklame påsto?

Samme historien som tobakksindustrien.
De vet hva sannheten er.
Men reklamerer med det motsatte!

Hva er det som får relativt mange til å kjøpe løgnene
til Big Tobacco og Big Oil som blendavasket sannhet og stemple
vitenskapens publikasjoner som skorsteinsdratte svarte løgner?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Burger

Fordi det er vondt at verden endrer seg. Og når man forelda i flokk så kan man framstå som vis dersom man siterer løgnene uten kilder. "Elbil forurenser mer pga bremseslitasje!", "Lithium utvinning ødelegger jorden!".

Terry Pratchet har en fin en i en bok. Patriarken i Ank Morphog forteller discworlds første journalist at verden ikke vil ha "news" men "olds" som forteller dem at verden er akkurat slik de tror.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

stefse

Politikk er ikke show. Mulig MDG har mye bra på programmet for miljø, men de er også for massiv arbeidsinnvandring, som de kanskje ikke har tenkt så mye på konsekvensene av. Frakt av mennesker fra lavforbrukssamfunn til nordkalotten hvor oppvarming kreves i 300 av årets dager er heller ikke spesielt klimanøytralt.
I samråd med SV og Rødt ser jeg for meg hvordan det ender. Et slags kompromiss som skal gi oss litt av alt, og dermed  belaste byråkratene med mer jobb. Ispedd dreining mot statlig regissert næringsliv og mer reguleringer.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA