Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av kribull, mandag 29. mai 2017, klokken 22:44

« forrige - neste »

kribull

Hei,
har lyst til å kjøpe en elbil eller ladbar hybrid nå som familie bil.
Drømmebilen har blitt en Tesla modell S.
Den ligger litt over det jeg har tenkt å bruke men vurderer å strekke meg.

Er det et godt kjøp å kjøpe Tesle Modell S 75D eller bør jeg kjøpe Tesle Modell S 60D å evt. oppgradere senere når det blir billigere?
Prisene er vel henholdsvis 790 000 og 738 000.

Noen spørsmål til:
Er brukt Tesle Modell S et alternativ eller mangler den for mye oppdateringer?
Er det mulig å "deale" seg til gratis superlader eller andre goder ved handel?
Er det andre biler til som er bedre kjøp nå f.eks Hundai ionic, Zoe eller Mitsubichi outlander

håper på opplysende svar :)
Tesla Modell S75D

spirrevipp

Ett tips, hvis du ikke bor for langt unna et Tesla showroom er å ta en tur (evt. ta en telefon) og spørre om de har noen inventory biler med rabatt. Du kan også titte på nye biler på Tesla's hjemmeside, men vær obs på at de ofte har biler på lager som ikke er blitt lagt inn der enda.

Noen kompromisser må man vanligvis gjøre når man velger inventory bil, så blir en individuell vurdering hva man er villig til å gjøre kompromisser på.

Bruktmarkedet er jeg ikke så bevandret i, men hvis jeg skulle vurdert å kjøpe brukt så skulle det vært med en god rabatt i forhold til nypris og en forholdsvis ny bil med AP1 som minimum og bra med gjenstående garanti.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

alda

Sitat fra: kribull på onsdag 22. mars 2017, klokken 11:59
Hei,
har lyst til å kjøpe en elbil eller ladbar hybrid nå.
Drømmebilen har blitt en Tesla modell S.
Den ligger litt over det jeg har tenkt å bruke men vurderer å strekke meg.

Er det et godt kjøp å kjøpe Tesle Modell S 75D eller bør jeg kjøpe Tesle Modell S 60D å evt. oppgradere senere når det blir billigere?
Prisene er vel henholdsvis 790 000 og 738 000.

Noen spørsmål til:
Er brukt Tesle Modell S et alternativ eller mangler den for mye oppdateringer?
Er det mulig å "deale" seg til gratis superlader eller andre goder ved handel?
Er det andre biler til som er bedre kjøp nå f.eks Hundai ionic, Zoe eller Mitsubichi outlander

håper på opplysende svar :)
Svar på frågan om vad som är bäst om valet står mellan 60 och 75: 60!

Du får samma bil til en lägre pris. Batterikapaciteten kan du uppgradera senare, kanske till en lägre pris än dagens 72000 när 60 inte längre är til salgs? Detta gäller så länge du inte har ett stort behov för den extra räckvidden du får med 75 upfront (ca. 80 km längre)
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

kribull

Takk for svarene :)

Jeg har prøve kjørt Tesla og vært på showrom og syns det er en god bil til litt høy pris.
Inventory bil kan være aktuelt, takk for tips.

80 km ekstra er jo å foretrekke, men ikke et must, mener det koster 52000 ekstra?, lurer på hva prisen for en upgrade er om f.eks to år?

Det er vanskelig tid å kjøpe el bil på nå må jeg si.
Tesla Modell S75D

Nasatech

Sitat fra: kribull på onsdag 22. mars 2017, klokken 19:00
Takk for svarene :)

Jeg har prøve kjørt Tesla og vært på showrom og syns det er en god bil til litt høy pris.
Inventory bil kan være aktuelt, takk for tips.

80 km ekstra er jo å foretrekke, men ikke et must, mener det koster 52000 ekstra?, lurer på hva prisen for en upgrade er om f.eks to år?

Det er vanskelig tid å kjøpe el bil på nå må jeg si.

Gjør som spirrevipp sier. Hør om showroom discount. Det er mye å hente nå på slutten av kvartalet. Pleier i hvert fall å være det ;)

Husk også at en elbil har mye lavere kostnader generelt så man kan alltid strekke seg litt lenger enn man kan på en fossil bil eller ladbar hybrid.

kribull

Ingenting å hente på showroom discount dessverre, men takk for tipset.
Tesla Modell S75D

jcnorway

Hei,

Låner denne tråden da spørsmålet mitt kan være relevant/relatert til opprinnelig trådstarters spørsmål.

Hva tenker dere om 60D nå rett før Tesla slår av lyset for denne om et par uker?

En moderat utstyrt S60D hvor man har mulighet til å låse opp til 75D (uten hifi, luft og selvkjøring) ender vel på rundt 800K splitter ny fra fabrikk. Er dette noe dere ville vurdert i det hele tatt eller er timingen på å kjøpe denne nå veldig dum?
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Nasatech

Kribull fikk showroom discount til slutt. Du burde høre om du får det. Og 60D kan vel alltid oppdateres til 75 senere?

spirrevipp

Sitat fra: Nasatech på mandag 03. april 2017, klokken 21:37Kribull fikk showroom discount til slutt.

Det var bra! Var det på en 60? Er vel gjerne mest å hente på modellen som går ut.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Sitat fra: spirrevipp på mandag 03. april 2017, klokken 22:07
Sitat fra: Nasatech på mandag 03. april 2017, klokken 21:37Kribull fikk showroom discount til slutt.

Det var bra! Var det på en 60? Er vel gjerne mest å hente på modellen som går ut.

Tror det var 75D, men sikkert noe å få på 60 også! Husk referral i tillegg. De kan ikke nekte deg det [emoji6]

kribull

Tesla Modell S75D

jcnorway

Er showroom discount noe som kun fås ved personlig oppmøte i butikken, eller er dette noe de kan opplyse om over telefon?

alda

Sitat fra: jcnorway på mandag 03. april 2017, klokken 21:33
Hei,

Låner denne tråden da spørsmålet mitt kan være relevant/relatert til opprinnelig trådstarters spørsmål.

Hva tenker dere om 60D nå rett før Tesla slår av lyset for denne om et par uker?

En moderat utstyrt S60D hvor man har mulighet til å låse opp til 75D (uten hifi, luft og selvkjøring) ender vel på rundt 800K splitter ny fra fabrikk. Er dette noe dere ville vurdert i det hele tatt eller er timingen på å kjøpe denne nå veldig dum?
Vad lägger du i moderat utstyrt? Du kan få en 60D med metallic lakk, skinnsäten oppgradert lader og premiumpakke till 714' inkl. referral
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

jcnorway

Sitat fra: alda på tirsdag 04. april 2017, klokken 09:13
Sitat fra: jcnorway på mandag 03. april 2017, klokken 21:33
Hei,

Vad lägger du i moderat utstyrt? Du kan få en 60D med metallic lakk, skinnsäten oppgradert lader og premiumpakke till 714' inkl. referral

La inn en S60D med metallic lakk, soltak, skinnseter, karbon, vinterpakke, premiumpakke, oppgradert autopilot, piggfri vinterdekk - endte opp på rundt 792' inkl. referral.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA