Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf 2.gen til rundt 150k (førstegangskjøper av elbil)

Startet av kristoffer, mandag 29. mai 2017, klokken 15:15

« forrige - neste »

brako79

Sitat fra: gamer73 på fredag 24. mars 2017, klokken 08:30
Min kabel virker enda, men om den ligger i solsteiken om sommeren så slår den seg ofte av....er dette vanlig?
Kan være en thermalsensor i kladden som stopper når det blir for varmt.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

gamer73

Sitat fra: brako79 på fredag 24. mars 2017, klokken 09:03
Sitat fra: gamer73 på fredag 24. mars 2017, klokken 08:30
Min kabel virker enda, men om den ligger i solsteiken om sommeren så slår den seg ofte av....er dette vanlig?
Kan være en thermalsensor i kladden som stopper når det blir for varmt.

Det kan det...men det var ikke noe problem første sommer vi hadde bilen, men i fjor sommer slo den seg av titt og ofte. Den ligger jo ute hele kabelen...sommer som vinter så det får jo absolutt "kjørt seg"...

geear

Sitat fra: TM på fredag 24. mars 2017, klokken 08:49
Det må være rimelig at den skal vare minst 5 år forutsatt at det ikke er noen skader på den eller kabelbrudd. Det sier seg selv at dersom den henger i kontakten, så vil det føre til skader. Ved normal bruk skal det da ikke være slitasje på en kabel med ladekontrollenhet.
Godt mulig det sier seg selv at den ikke skal henge i kontakten, men da bør det stå beskrevet i manualen for at de skal ha noen sak.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

geear

Sitat fra: gamer73 på fredag 24. mars 2017, klokken 09:22
Sitat fra: brako79 på fredag 24. mars 2017, klokken 09:03
Sitat fra: gamer73 på fredag 24. mars 2017, klokken 08:30
Min kabel virker enda, men om den ligger i solsteiken om sommeren så slår den seg ofte av....er dette vanlig?
Kan være en thermalsensor i kladden som stopper når det blir for varmt.

Det kan det...men det var ikke noe problem første sommer vi hadde bilen, men i fjor sommer slo den seg av titt og ofte. Den ligger jo ute hele kabelen...sommer som vinter så det får jo absolutt "kjørt seg"...
Da har du vel noen alternativer:

1. Prøv reklamasjon.
2. Plastidip den hvit/lys.
3. Legg den i skyggen.

:-)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Robert Sund

Varmesensor i støpsel er jo også en mulig årsak. Er støpselet varmt når det kobler ut?

gamer73

#20
jeg mener jeg leste av "feilmelding" i instruksjonsboken i sommer. Jeg tok utgangspunkt i hvilke lamper som lyste etc. Det sto noe om at et eller annet ble for varmt. Så det er helt sikkert den thermalsensoren. Og jeg håper jo det er i kladden og ikke i bilen hehe. Uansett så er det ikke et problem når det er kaldt ute som nå hehe.

om den skulle slutte å fungere og om man ikek får erstattet av møller så er kanskje dette billigste erstatning?:

http://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-16a-16a-evi-ladekabel-med-mennekes-type-2?category_id=9

np

Min ladekabel røyk etter rundt 18 måneder. Fikk ny av Møller uten diskusjon (Olavsgård), som bare skulle mangle. Slitedel, liksom. Pøh!
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA