Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bygge inn UPS-batterier i Elbilen?

Startet av froland, fredag 18. februar 2011, klokken 22:03

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Min bil hopper ut av gear når jeg kjører, er det noe en kan gjøre med det? Virker som det er verst når det er kalt. Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

hens

Hvis det er riktig kaldt,-20- kan det komme troll i kontaktorboksen og frakoble hovedreleet. Tenningen må da slås av og motoren startes på nytt. (Mens bilen triller!)
Ellers kan det være feiljustet bremsepedal, feiljustert microbrytere i gearvelger,eller  feil med endebryter på parklock'en,

Begynn med bremselysbryteren, den er enklest å komme til. Sjekk om bremselyset lyser med en gang pedalen berøres.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Er det tilsvarende problematikk som er diskutert her http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=817.0 du er borti, muligens?

Jeg har for øvrig ikke hatt problemet igjen siden denne gangen, det jeg kan komme på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

Sitat fra: hens på torsdag 27. januar 2011, klokken 23:15
Begynn med bremselysbryteren, den er enklest å komme til. Sjekk om bremselyset lyser med en gang pedalen berøres.

Det kan også være en feil i bremselysene, vi fant en Think med nødblink midt i en rundkjøring. Etter en kjapp telefon til ElRayo kom vi på sporet, bilen hadde en overledning fra baklyspære til bremselyspære. Løsningen ble å fjerne sikring for baklys.
( se om bremselysene lyser)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

hens

Eller det kan være feil pære i holderen. Eller feil i pæren. Eller feil i holderen.
En overledning i pære eller holder vil gi spenning fra parklyset tilbake gjennom bremselyset slik at motoren kutter fordi den tror du bremser. 
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Svein-O

Interressant det med overledning i bremselyset. Jeg hadde girutkoplingsproblemet i flere måneder, 4-5 uker hvor jeg opplevde 9-10 utkoplinger pr.dag (4 mil). Sjekket ut remselysbryter og lysene i den forstand at jeg er 100 % sikker på at de aldri lyste til gale tider. Men jeg tok ikke ut pærene etc. Sjekket også hastighetskontrolleren (gasspedalen). Fant ikke noe, bilen var "umulig". Så forsvant problemet helt plutselig og av seg selv. Det er nå lenge siden. Var det likevel overledning i lyset?
Jeg kjører i absolutt all slags vær. Paradoksalt -  har jeg den formening at problemet forsvant da det første veisaltet kom på i høst. Vel, kommer problemet tilbake, må bremse/ baklys grundig gjennomgås.

sos
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Svein-O

Glemte en ting i forrige svar. Jeg opplevde noe ganger at utkoplingen kom i regeneringsfasen.

sos
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Ken

Jeg er vant til at motorkraften forsvinner i blant og at man må trykke på bremsepedal til å få den tilbake.
Nå har jeg fått en alvorlig utkobling som ikke forvinner med mindre at man la bilen står noen timer.

Er det en elektronikk feil i inverteren? bilen viser ikke feilmelding med en gang og motorkraft nok til å kjøre en halv kilometer i timen er tilstede. Utrolig irriterendes siden man ikke kan stole på bilen lenger. Må prøve å ta ut sikring på baklys nestegang, men måten den kobles fra og til gjør med skeptisk til denne forklaringen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA