Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Negativ omtale av elbiler i NA24

Startet av Kickie, fredag 18. februar 2011, klokken 18:21

« forrige - neste »

Go-carter

Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. januar 2011, klokken 18:13
Sitat fra: elektrolux på fredag 28. januar 2011, klokken 06:34
Ville også lagt til Soltak på en Think. Det er genialt, og værd tillegget.

Soltak er vel en overlevning fra tiden før alle biler fikk AC som standard. Hva er fordelene ? Ulempene er flere, lavere takhøyde, høyere pris og økt fare for lekkasjer. Jeg hadde aldri bestilt soltak på ny bil i dag.

Er ikke merkbart lavere takhøyde, prøvde en med soltak i går. Fordeler, er at man på sommeren kan få følelsen av at bilen er større enn den egentlig er, siden man kan "ta av"taket :) Noen håndfaste fordeler, vil jeg ikke tro det er, bortsett fra plass-følelsen da.

Jeg bestilte med både AC og soltak. Beste av begge verdener :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Kickie

Takk for tips, alle sammen.

Jeg har bestilt prøvekjøring på både Think og Miev, så får vi se hva jeg ender opp med.
Lurer litt på om jeg skal vente med å kjøpe til det er kommet litt flere nye på markedet, og så se om prisene synker litt.

Jeg har en Volvi V40 2000-model jeg kan få gratis, så kanskje jeg begynner med den, og så sparer opp litt penger til en el-bil om et år.

Må tenke litt :)

Ken

Godt å øve litt på elbil mekking som er mer morro en gamle fossilbiler. Hva med en eldre Think!
Du får i alle fall overlegen hjelp fra oss i forumet:)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

Sitat fra: El rayo på fredag 28. januar 2011, klokken 00:30
Nye Th!nk (årsmodell 2008 - dags dato) er krasjtestet etter de europeiske og amerikanske kravene, som er strengere - slik alle biler må testes og godkjennes. Den er ikke testet av Euro-NCAP.
Kanskje ikke så veldig interessant nå som Think er konkurs, men i en artikkel publisert 24.juni uttaler (tidl) Thinkledelsen om sikkerheten. Her er et utdrag (nesten hele):
SitatThink er akkurat like sikker som en hvilken som helst annen moderne småbil, og møter de samme tekniske kravene sier Egil Mollestad, teknisk ansvarlig ved hovedkontoret til norske Think. Ifølge Thinks markedsdirektør Jan Brentebråten var planen at Think skulle levere tre biler til Euro NCAP-testing til høsten.
Mollestad og Brentebråten poengterer at Think er fullskala kollisjonstestet i Nederland og hos Volvo totalt 30–35 ganger i henhold til europeiske krav. Dette er eksakt samme tester som Euro NCAP gjennomfører, hevder Brentebråten.
Think-ledelsen mener at testresultatene i Euro NCAP brukes i stor grad som ren markedsføring av bilprodusentene – det er antallet oppnådde stjerner i Euro NCAP som «gjelder» for salg og renommé.
Slik forklarer Egil Mollestad hvorfor Think ikke er Euro NCAP-testet tidligere:
– Testene gjennomføres enten ved at produsentene selv ber om det – og selv betaler testkostnadene på rundt to millioner kroner – eller på Euro NCAPs initiativ, der Euro NCAP avgjør hvilke modeller som skal testes. Da velger Euro NCAP ut tre av 100 biler produsenten må stille til disposisjon, og testen finansieres også av Euro NCAP. Vi har ikke selv bedt om test, men ble forespurt, sier Mollestad, som altså nå må konstatere at det er helt i det blå om Think noensinne blir Euro NCAP-testet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

El rayo

Sitat fra: Elmo på søndag 26. juni 2011, klokken 11:38
Sitat fra: El rayo på fredag 28. januar 2011, klokken 00:30
Nye Th!nk (årsmodell 2008 - dags dato) er krasjtestet etter de europeiske og amerikanske kravene, som er strengere - slik alle biler må testes og godkjennes. Den er ikke testet av Euro-NCAP.
Kanskje ikke så veldig interessant nå som Think er konkurs
Må bare presisere at det er Th!nk Global i Norge som er konkurs.

Hos Think North America er det buisiness as usual.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: El rayo på mandag 27. juni 2011, klokken 16:33

Må bare presisere at det er Th!nk Global i Norge som er konkurs.

Hos Think North America er det buisiness as usual.

"buisiness as usual" hos Think i USA betyr vel at ingenting blir produsert, men de fortsetter å markedsføre bilen de ikke greier å levere...

Think i USA er heleid av Think Global i Norge, som er konk.

Think i USA trenger tilførsel av kapital og biler for å fortsette en evt. produksjon. Ingen av dele kan de vel egentlig regne med å få.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

El rayo

Ikke noe ordkløyveri fra meg denne gang, Lars. "Time vill tell", som Blodstupmoen sa. Nå velger jeg å gjøre noe produktivt - bygge modellfly.

Logging off
Tom Roy
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

gbzdoc

Her må jeg få presisere, helt off topic, at det var "Time vill sjåv!" (time will show) Blodstrupmoen sa... ;-)

commiesoft

For min egen del så kjører jeg en elscooter nå om dagen, og er ikke sikker på om den er krasjtestet eller ikke.

Sannsynligvis ikke, så det gjelder å bruke innsiden av huet for å unngå ulykker.

Jeg tror det å bruke huet er det beste sikkerhetstiltaket noensinne, og i tillegg er det gratis og virker på alle 'plattformer' for transport. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA