Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Car-net og aircondition

Startet av peik, lørdag 27. mai 2017, klokken 08:44

« forrige - neste »

Knut Røe

Han er jo kronprinsen i partiet. Sønn av en tidligere statsminister og har fått alt lagt i henda opp gjennom årene.
Klart han har dratt enorme personlige fordeler av dette på så mange plan.
Han har nå stor makt over mange folk og er med og bestemmer mye, og ikke minst stor på diverse lobbyvirksomhet.
Dette sammen med at han råder over betydelige midler så kan man godt si at han er en skummel mann som mange er redd for.

Ketill Jacobsen

Sitat fra: tiger``n på søndag 26. mars 2017, klokken 14:00
Han er jo kronprinsen i partiet. Sønn av en tidligere statsminister og har fått alt lagt i henda opp gjennom årene.
Klart han har dratt enorme personlige fordeler av dette på så mange plan.
Han har nå stor makt over mange folk og er med og bestemmer mye, og ikke minst stor på diverse lobbyvirksomhet.
Dette sammen med at han råder over betydelige midler så kan man godt si at han er en skummel mann som mange er redd for.

Det du skriver er spekulativt og har lite med virkeligheten å gjøre. Per Borten (tidligere statsminister) er for øvrig Ola Borten Moe's morfar. At Ola Borten Moe råder over betydelig midler (mer enn hundre millioner for eksempel) med hans bakgrunn som bonde, stortingsrepresentant og statsråd og nå oljeinvestor tviler jeg på. Ditt innlegg her fremstår mer som tankespinn.

Slike spekulasjoner som du driver med er samfunnsnedbrytende. De bryter ned tilliten i samfunnet. Håper du heretter går inn for mer etterettelighet i din argumentasjon.

Jeg misliker mange av Moe's standpunkter og måte å være på. Så der er vi kanskje enige. Men at han er en dyktig politikere, det er nok ganske klart og kanskje også en likandes person dersom en blir kjent med han! Politikere flest evner heldigvis å se det enkelt menneske selv om politisk syn er forskjellig og de har stor respekt for hverandre.


doldis1

 Ketill, er ikke det å ta i litt da ?
Borten Moe er kronprinsen i partiet, han har stort kontaktnett, Hvor store midler han rår over vet ikke jeg,
han er vel heller ikke spesiellt "skummel"  :D
MEN- i stort sett alle andre sammenhenger der er snakk om maktutøvelse gjennom offentlig verv.......
ville hans private engasjemang i olje gjort ham INHABIL på temaet elbilavgifter ...

Ketill Jacobsen

Sitat fra: doldis1 på søndag 26. mars 2017, klokken 17:29
Ketill, er ikke det å ta i litt da ?
Borten Moe er kronprinsen i partiet, han har stort kontaktnett, Hvor store midler han rår over vet ikke jeg,
han er vel heller ikke spesiellt "skummel"  :D
MEN- i stort sett alle andre sammenhenger der er snakk om maktutøvelse gjennom offentlig verv.......
ville hans private engasjemang i olje gjort ham INHABIL på temaet elbilavgifter ...

Jeg kjenner ikke SP særlig godt. Men jeg tipper Moe er svært omdiskutert i partiet og han er en svært vaklevoren kronprins (det er vel bare FrP'ere som kaller ham det!). Hva angår inhabilitet. Dersom en person har en høy stilling i en bank og kommer inn på Stortinget. Er han (hun) da inhabil i alle saker vedkommende har vært borti i sin jobb? Jeg er for at flere fra næringslivet skal inn i politikken og "inhabilitet" kan ikke gjøre dem alle impotente.

arthur

Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

doldis1

#110
Sitat fra: Ketill Jacobsen på søndag 26. mars 2017, klokken 20:53
Sitat fra: doldis1 på søndag 26. mars 2017, klokken 17:29
Ketill, er ikke det å ta i litt da ?
Borten Moe er kronprinsen i partiet, han har stort kontaktnett, Hvor store midler han rår over vet ikke jeg,
han er vel heller ikke spesiellt "skummel"  :D
MEN- i stort sett alle andre sammenhenger der er snakk om maktutøvelse gjennom offentlig verv.......
ville hans private engasjemang i olje gjort ham INHABIL på temaet elbilavgifter ...

Jeg kjenner ikke SP særlig godt. Men jeg tipper Moe er svært omdiskutert i partiet og han er en svært vaklevoren kronprins (det er vel bare FrP'ere som kaller ham det!). Hva angår inhabilitet. Dersom en person har en
Sitathøy stilling i en bank og kommer inn på Stortinget. Er han (hun) da inhabil i alle saker vedkommende har vært borti i sin jobb?
Jeg er for at flere fra næringslivet skal inn i politikken og "inhabilitet" kan ikke gjøre dem alle impotente.

Nei, opplagt ikke, men om personen (i likhet med Borten Moe) har EIERANDELER i en bank er han/hun
pr. definisjon inhabil under  behandling av bankenes rammebetingelser.
Nå vil det vel ikke i enhver lignende situasjon bli stillt habilitetsspørsmål, men det er opplagt et tema..

GOLF-raider

ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA