Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "energiingeniør" mener at MDG reiser på en miljøfiendtlig måte - Tesla S.

Startet av c30, fredag 26. mai 2017, klokken 18:30

« forrige - neste »

c30

Hei igjen.

Fikk min "nye" e golf i går, og har allerede problemer.
Så sykt irriterende, men eg får ikkje varme i kuupen enkelte ganger. Siste turen eg hadde var på ca 1.5 mil, og den ga en lunken varme i noen få min halveis i turen.

Noen innstillinger eg kan ha glemt ?

Noen flere her som har hatt problemer med varmen ?

Eg har varmepumpe om det har noe å si

Bob

Jeg har funnet ut at hvis du tar det vekk fra Auto og trykker inn at det skal blåse luft ut fra åpningene nede og oppe så blir det varmere fortere uten at det går over rekkevidden. Setter den på 24 grader hver gang når det er kaldt ute og det blir varmt i bilen etter få minutter. Har også varmepumpe.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

c30

Hei, og takk for svar.

ja, eg prøvde litt forskjellige innstillinger, og det var da eg greide å få frem en liten lunk. Men det fungerer nok dessverre ikkje slik det skal er eg redd.

moby666

#3
Hvis du kjører i eco så er varmeapperatet veldig dårlig. Nå skal det vel også sies at varmeapperatet ikke er kjempe bra i normal heller, men hvis du guffer opp til 28 grader får du ca det som tilsvarer 21 grader  i andre biler
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

eivhelle

#4
Sitat fra: c30 på søndag 19. mars 2017, klokken 18:32
Hei igjen.

Fikk min "nye" e golf i går, og har allerede problemer.
Så sykt irriterende, men eg får ikkje varme i kuupen enkelte ganger. Siste turen eg hadde var på ca 1.5 mil, og den ga en lunken varme i noen få min halveis i turen.

Noen innstillinger eg kan ha glemt ?

Noen flere her som har hatt problemer med varmen ?

Eg har varmepumpe om det har noe å si
Hvis klimaprofilen er satt til svak, er det veldig liten fart på viftene. Endres klimaprofil til sterk vil du få mye mer fart i varmeapparatet. Anbefaler også normal kjøremodus siden klimaanlegget også dempes mye i eco modus. Og skulle du sette bilen i eco+  skrus alt av varme av.

Har selv bil uten varmepumpe og har aldri hatt problemer med varmeapparatet. Men noen brukere rapporterer at de har hatt problemer og har trengt oppdatering av SW.

Hvis du overstyrer automatikken, setter vifta på full blås og temperaturen til maks uten at dette har effekt, ville jeg tatt en tur innom verkstedet for å få sjekket det opp. På min bil er det ikke noe problem å få badstu temperatur i bilen om alt settes på maks.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

c30

Ser eg gjerne skulle vært litt mer spesifikk i beskrivelsen.

Alt er på fullt, både vifte, temp, og har har prøvd direkteblåsing, frontrute blåsing osv.

Er bare kald luft som kommer.

Klimaprofil er på sterk

SteinarSun

Hei !
Du må nok ha bilen inn til sjekk, når varmeapparatet på eGolf virker som det skal, er det ikke noe dårligere enn det andre biler har.
Jeg er på eGolf nr.2 ,og begge har fungert utmerket mtp varmeapparat.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

gamer73

Ja noe må være galt...Jeg fyrer alt på MAX om jeg syntes det er kald og da blir det greit nok etter en stund. Etter min erfaring blir det ALDRI så varmt som det har blitt i noen av mine bensinbiler, men det er mer enn varmt nok. I bensinbilene har jeg omtrent kokt ihjel til tider hehe. Men det er nok forskjell på bensinbiler også. Kan bare nevne at i BMW 3-serie (2006), Volvo 240 (1994) og Mazda 6 (2014) så kokte jeg ihjel hehe.

vbl

Hei.

Jeg har hatt problem med varmeapparatet på min bil i over 2 år. Etter utallige sjekk og skifte av diverse deler (må ha byttet hele varmeapparatet snart) så er bilen fortsatt notorisk ustabil og lunken varme. Jeg har sendt inn krav om heving av kjøp for over 1 år siden men Møller gjemmer seg bak at de ikke får framprovosert feilen. Etter at tannløse NAF har feilet totalt så har jeg nå oversendt saken til Forbrukerrådet. Har tidvis gitt opp hele dritten i frustrasjon, men kan ikke selge en bil som ikke holder mål.

Hos meg kuttet den varmen totalt allerede første uken etter jeg fkk den. Dette er nå fikset men nå har den lunken varme og klarer ikke å holde på varmen over tid. Plutselig kan det komme kaldluft og har også opplevd at det kommer kaldluft på dysen ved vinduet samtidig som det kommer varmluft fra dysene i midten. Jeg kjører 176 km t/r hver dag og gidder ikke fryse i 2,5 til 3 timer hver dag.

Slik jeg ser det så har Volkswagen spyttet ut prototyper hvor vi er prøvekaniner. Produksjonen stoppet vel opp i fjor høst? Og ennå har ikke den oppgraderte bilen kommet ut ennå? Ei heller er det helt fastsatt når de blir levert heller? Hvilken bilmodell har hatt opphold på over halvår mellom oppgraderinger? I min verden tyder det på at de har solgt biler som ikke er ferdigutviklet ennå og ikke har løst problemene ennå.

Etter min erfaring vil jeg ikke anbefale noen å sette sin fot innom Møller.

np

I sommer ble ikke bilen kald, så de fikset den. Så i vinter, ble den ikke varm. Først var bilen til sjekk, med påfyll av airconditionvæske, så inn til sjekk to uker senere hvor de fant en lekkasje (hadde tracefluid i væsken og fant via UV lys). Så inn en tredje gang for å bytte et rør, dvs. rørfestet var lekk. Nå har jeg endelig varme, men det tok sin tid...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

TM

#10
@vbl, det er nok desverre noen som har vært uheldige. Det skjer nok med alle bilmerker av og til. Med så stort salgsvolum som VW har hatt med e-Golf, så blir vel også antallet uheldige kunder høyere enn for andre modeller. Jeg har tatt sjansen på å bestille ny e-Golf og det blir min første. Den skal være ferdig produsert, så jeg håper at eventuelle kjente problemer fra forrige modell er løst i den nye  :) Jeg kom ikke utenom å velge Møller som importør, men valgte bevisst en uavhengig forhandler som har høyere servicenivå enn jeg har erfart hos Møller butikker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA