Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf bestilt

Startet av PC, fredag 18. februar 2011, klokken 15:08

« forrige - neste »

PC

Er der nogen der har erfaring med denne fejl?
Fejlen er permanent og bilen nægter at køre  ???
1 stk. Renault Clio Electrique årgang 1998, 2 stk. Berlingo Electrique 1998, 1 stk. Saxo Electrique 1997 ;^)

elektrolux

Har vært borti feilen to ganger.

Begge gangene var det IKKE omdriningsføleren, selv om diagnoseapperatet sier så.

Bilen vil svive igjen med ny SAGAM boks, og urørt føler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Boogie på søndag 23. januar 2011, klokken 18:53
Angående problemet ditt (Speedometeret streiker i perioder). Har du sjekket fartssensoren (som sitter på høyre side av motoren, i bakkant.
Selve sensoren blir sjelden dårlig/ødelagt, men kontakten kan være dårlig.
Ta av kontakten, og rens den. Sett den inn med vaselin.

Det Boogie kaller "fartssensoren" som jeg hadde problem med er vel det samme som "omdriningsføleren" du snakker om Elektrolux?

Hos men var den ene av tre ledningen først dårlig, og så røket. En den ene ledningen røket kunne jeg kjøre relativt normalt, men uten speedometer. Hvis kontakten mot føleren er dårlig/av eller flere ledninger røket så kan vel det kanskje stoppe bilen? (jeg testet ikke bilen mens jeg hadde alle ledningene av for reparasjon).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA