Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva betaler du for forsikring av Leafen?

Startet av rolandvg99, fredag 26. mai 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

rolandvg99

Litt oppløftende nytt fra Eric Feunteun:

https://twitter.com/AsleHel/status/841164461775962112

Ingen planer om typegodkjenning for taklast, men det arbeides med å få til en 40/60 bakseteløsning. Da er plutselig ZOE en aktuell bil for langt flere.
"I like soul with a capital S"

pudderjagar

Typegodkjenning for taklast er ein ting. Men da er lov med taklast på Zoe i dag også.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

rolandvg99

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 18. mars 2017, klokken 19:23
Typegodkjenning for taklast er ein ting. Men da er lov med taklast på Zoe i dag også.

Sliter med å finne en løsning på takbøyler som ikke innebærer skader på tak/lakk. Hittil har også mangel på delt baksete gjort ZOE uaktuell, men dersom Eric F & CO får dette på markedet innen rimelighetens grenser er ZOE en bil jeg kunne tenkt meg.

Jeg ser du eier to av de bilene jeg har øverst på lista mi. Vingler selv mellom ZOE, Soul og e-NV200 Evalia. Blir aldri enig med meg selv, men trenger en bil som kan drasse ca 400-500 kg last inkl fører uten å få rekkevidden redusert til to turer inn og ut av garasjen. Noen erfaringer å dele?
"I like soul with a capital S"

pudderjagar

Zoe er min favoritt i bilparken min. Den har grei rekkevidde (Førstegenerasjon Zoe). Eg kjøer med takboks heile vinteren fordi eg er mykje på ski og på hytta i Hallingdalen (bor i Bergen). Forbruksmessigt så merker eg ikkje så stor forskjell på søkklasta Zoe og tom Zoe. (Har testa da opp til hytta med 400 kg kontra tom bil) Heller ikke skiboksen gjev meg nokon nevneverdig reduksjon i kjørelengde. Eg bruker Zoe heile året til hytta og må kjøre opp 1150 m stigning på 30 km frå Aurland til Geiteryggen. Her har eg gjort ein god del notater på forbruk og ser den same trenden. Utetemp og skiboks har lite å sei. Ellers veldig fornøyd med Zoe då den har rask AC lading både ute og heima. Skal eg ut att etter jobb så er bilen fullada på den tida eg treng å pakke og ete mat før eg skalut igjen.

Evaliaen har eg ikkej hatt meir enn ein god måned. Da første eg legg merke til er at den er 3 ganger dyrere å kjøre på langtur med pga økt forbruk og hurtigladepris på 1 kr kontra 2,5 kr pr minutt for Evalia. Med last på last på flat veg mer kar eg ikkje noko forskjell i forbruk. Men den likar ikkje lange bratte stigningar. Grei bil å kjøre og romslig til da meste innanfor rekkevidden frå huset. Husk å kjøpe med 6 kw lader. Då kan du stikke innom type2 ladere på vegen og få rimeleg grei ladehastighet.

Så mitt bruksmønster for mine biler er: All kjøring som går med Zoe er da den som tar. Må me bruka 2 bilar så går Evalia på den kortaste turen. Skal eg hente ting som ikkje går i Zoe så vært da Evaliaen. Men da er veldig skjelden eg er borti sleke tilfeller
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA