Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye parkeringsbegrensninger i Oslo

Startet av m0nkey, fredag 26. mai 2017, klokken 09:47

« forrige - neste »

bjaolsen

Innen noen år har sikkert noen klart å kondemnere sin R90, og da vet jeg hva som sannsynligvis er billigst. Bare nevner at det ligger et 26kWh ute til 19.500 for øyeblikket...
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

ladov

Kom over en artikkel som spår et skikkelig prisfall på batterier til neste år. Det vil ligne på det som skjedde med solceller, at batteriprodusentene vil øke produksjonen mer enn det elbilprodusentene vil kunne absorbere.

https://www.greentechmedia.com/articles/read/enel-green-power-ceo-battery-oversupply-could-be-coming-early-2018


Så kanskje vesentlig billigere erstatningspakker kommer allerede om et år? For min egen del er det uansett ikke interessant før prisen for oppgradering går godt under 40k. Vi må uansett ha en bil som kan brukes til langturer og batterikapasitet er bare halve grunnen til at Zoe ikke duger til det.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Måkemannen

Her er det bare å sitte på gjerdet og følge med tenker jeg. R240en min er mer enn god nok til nesten all min bruk. Om batteriprisene detter godt ned, kan jeg vurdere en oppgradering. Hvis ikke, kommer jeg bare til å bruke opp bilen til siste flis.

ZOE

Jeg lurer fælt på når det lønner seg å avhende bilen (juni 2016 R240 Intens m/DAB+). Den runder snart 20 000km.  Jeg lurer på hva R400 kommer til å gå for på bruktmarkedet og hva R240 vil være i forhold.

Jeg tipper prisene vil holde seg med ca 30 000kr i forskjell. Men det er ikke godt å si.
På tiden jeg har hatt den har jeg hatt ca 40 000kr i kjøregodtjørelse, så bilen blir billig uansett.

Hva kan bilen min være verdt nå? Jeg har en teori om at den kan selges for 170 000, men det er kanskje drøyt. (med zaptec, hjemmelader med trafo, vinterhjul og evt. en 22kw portabel lader).


Kenneth Sørum

Jeg fikk tilbud om innbytte på 125.000. Bilen min har gått 22.000km
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

AppleKnocker

Leaf eller Zoe?

Innbyttepriser er ikke sjelden 20-30% under det man kan få på finn.no.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

2doble webere

Må bare spørre som bensinmannen  :angel:jeg er:mange byttet jo motor tidligere/nå på Ottomotorer/bensin biler fra kondemnerte biler. Er dette en realitet som er mulig på El.biler. Kjøpe vrak, sette inn større batteripakke fra nyere modell?

bjaolsen

Sitat fra: 2doble webere på onsdag 29. mars 2017, klokken 00:36
.... Er dette en realitet som er mulig på El.biler. Kjøpe vrak, sette inn større batteripakke fra nyere modell?

Leste på et eller annet annet forum at prisen på 9900€ består av 6400€ i batteri og 3500€ i arbeid. Så NOE ekstraarbeid er det nok sikkert.

Ellers så googlet jeg frem til et dokument som Renault har laget til redningsetater og vrakere som beskriver hvordan en skal ta ut batteriet av en bil på rett måte.... Da "burde" det jo gå å "reversere" prosessen ? Og en vraker i Norge har da også tydeligvis tatt seg "bryet" med å ta ut pakka.
http://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=241774&f=369&bk=604601&dk=0230&no=1&regnr=
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA