Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Melding ved start av bilen: SYSTEM FAULT, SERVICE REQUIRED

Startet av Gordon, torsdag 17. februar 2011, klokken 18:22

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. januar 2011, klokken 06:18
Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 27. januar 2011, klokken 11:52
er det noen som sitter på delenummer på bremsekaliperne foran? Helst for komplett kit?

De jeg bytter til på Carving Thinken heter Bosch 329435 for sylinder VS framme, og Bosch 329436 for HS framme.

Selve holderen som sylinderen og bremseklossene sitter i heter påp VS framme: Bosch 338875, og HS framme Bosch 338876.

Originalt mener jeg de heter Bendix, men er 100% identiske med Bosch sine.

Hei,

Hvem er det som lagerfører disse? Hvis jeg googler "Bosch brake parts" eller "Bosch 338875" får jeg i tilefelle #1 ikke noe konkret og i tilfelle #2 vaskemaskiner...  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Sitat fra: El rayo på fredag 28. januar 2011, klokken 00:00
Bremsesylindrene bak er av billigste type, av aluminium med ett stål-stempel. For at begge bremseskoene skal bevege seg må også sylinderen bevege seg, den sitter i et spor i bremseskjoldet. Dette skal kontrolleres, rengjøres og smøres opp hvert 4. år (eller ved maks 60.000 km) ifølge boka.

Dette gjelder nok ikke alle Thinkene. Bl.a annet ikke på Carving Thinken. De originale Think bremsene bak har en støpejernsylinder som er fastmontert i et stort rundt hull i bremseskjoldet, og med to stempler; en til hver sin bremsesko. Dette er et mye mer driftsikkert system, og sylinderene mine var begge helt frie, men med oppbygging av rust ytters innvendig; som på godt gammeldags vis ble honet vekk.

Ingen tegn til lekkasje, så jeg venter med nye pakninger til det ev. blir nødvendig.

Håper jeg aldri treffer på alusylinderen du snakker om.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på søndag 30. januar 2011, klokken 06:40
Sitat fra: El rayo på fredag 28. januar 2011, klokken 00:00
Bremsesylindrene bak er av billigste type, av aluminium med ett stål-stempel. For at begge bremseskoene skal bevege seg må også sylinderen bevege seg, den sitter i et spor i bremseskjoldet. Dette skal kontrolleres, rengjøres og smøres opp hvert 4. år (eller ved maks 60.000 km) ifølge boka.

Dette gjelder nok ikke alle Thinkene. Bl.a annet ikke på Carving Thinken. De originale Think bremsene bak har en støpejernsylinder som er fastmontert i et stort rundt hull i bremseskjoldet, og med to stempler; en til hver sin bremsesko. Dette er et mye mer driftsikkert system, og sylinderene mine var begge helt frie, men med oppbygging av rust ytters innvendig; som på godt gammeldags vis ble honet vekk.

Ingen tegn til lekkasje, så jeg venter med nye pakninger til det ev. blir nødvendig.

Håper jeg aldri treffer på alusylinderen du snakker om.
Oooops, da har jeg gått ut med feilinformasjon. Unnskyld og beklager så mye folkens. Takk for korreksjonen, Elektrolux! Har rettet teksten i post #13.

:-[ :-[ :-[ Har blandet sammen to biler :-[ :-[ :-[
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

En liten diskusjon på Agder elbilf. del av forumet lenge ned angående innkjøp av bak bremsedeler. Gjerne kopier den her etter   kontroll av opplysninger.       
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA