Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid

Startet av Mippen, torsdag 25. mai 2017, klokken 20:18

« forrige - neste »

Mippen

Det er igjen slutt på 60 kWh model S både med og uten dual motor.
Fremtiden er elektrisk.

ApeX

Jeg ser ikke helt logikken, begrunnelsen virker tåpelig.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Mippen

Kan det ha for å skape større skille fra TMS til Model 3 når den kommer?
Fremtiden er elektrisk.

Knut Røe

"For å forenkle bestilingsprosessen for våre kunder"

Den kjøper jeg ikke helt.
De fant vel ut at de fleste som kjøpte 60 mest trolig aldri kommer til å oppgradere, dermed har de gitt bort 12 kwh batteri. Men ganske typisk dette da, annonsere noe som kommer til å bli slutt på med en dato for å lokke flere kunder inn døren. TMS-60 er jo egentlig det, en døråpner med litt lavere fra-pris. Når kundene først har kommet gjennom døren går de gjerne for noe dyrere når de først har innsett at det blir kjøp.
Dette er mer utspekulert enn folk tror, og de som driver butikken er ikke dumme, det er sikkert og visst.
Eller, det ble kanskje for flaut å selge en bil med 210 miles EPA til 628 tusen + tilvalg, når man får Bolt med 238 miles EPA til 300k.

snoemann

Sitat fra: Mippen på fredag 17. mars 2017, klokken 21:37
Kan det ha for å skape større skille fra TMS til Model 3 når den kommer?

Det tror jeg er god spekulasjon :)

Det vil være en god ide å ha en prismodell slik at man maksimerer salg _og_ fortjeneste. For eksempel vil det være bra å ha en rimelig innstegsmodell (model 3), men hoppet opp til model S bør ikke være høyere enn at så mange som mulig av de som ville valgt model S fortsatt velger det. Samtidig ønsker man å sette det så høyt som mulig men fortsatt beholde flest mulig kjøpere. Dette balansepunktet går det an å regne seg frem til, eller teste seg frem til...

Jeg vil tro at de har ansett det slik at de tjener mer enn de taper på å kutte 60kwh. En høy nok prosentandel av de som tenkte å kjøpe model S 60kwh vil fortsatt gjøre det med 75kwh til at de tjener mer penger på høyere fortjeneste istedenfor (60 og 75 har vel hatt mer eller mindre samme produksjonskostnader? :) ). Og de få som ikke ønsker å velge noe høyere enn 60, får nå snarlig muligheten til å bestille en model 3.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Øyvind.h

Dårlig business å gi bort 15kwh gratis :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Slik jeg ser det ble 60(D) (re)introdusert først og fremst som ett alternativ til å vente på Model 3, og heller lokke reservasjons-holdere over på Model S. Nå som det begynner å nærme seg produksjonen av Model 3 har denne utgaven gjort jobben sin og kan pensjoneres. Så har lenge spådd at den vil bli tatt ut av produksjon rundt TM3 produksjonsstart. Eneste (bitttelitt) overraskende her er at dette skjer alt i April og ikke først i Juni/Juli.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

60 kWh var jo også tilgjengelig for TMX en periode, men den forsvant kjapt. Noen teorier på hvorfor model S fikk beholde 60 kWh batteriet så lenge i forhold? Både nyere TMX og TMS har hatt SW begrenset 75 kWh batterier som har kunnet oppgraderes til 75 kWh mot avgift hvis behov. Har dealen vært for god slik at Tesla ikke tjener penger, eller har det bare vært et triks for å booste salget en periode fram mot deres nye volum modell? Eventuelt at de har sett at 60 kWh er for lite og etterspørselen ikke er stor nok?
Fremtiden er elektrisk.

Hyperstress

Jeg vil tro Amoss sin antagelse er nærmest fasiten.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MyMuffin

Dagens S60 starter vel på ca 600k. Ettersom at de nå fjerner denne så tipper jeg det har noe med prisgapet mot model 3.

Med dette så blir 75kwh med en startpris på 650k den billigste model s.

Jeg frykter dette betyr at en model 3 med maks spec vil koste nærmere 600k.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Hodetelefoner

Sitat fra: tiger``n på fredag 17. mars 2017, klokken 21:56
"For å forenkle bestilingsprosessen for våre kunder"

Den kjøper jeg ikke helt.
De fant vel ut at de fleste som kjøpte 60 mest trolig aldri kommer til å oppgradere, dermed har de gitt bort 12 kwh batteri. Men ganske typisk dette da, annonsere noe som kommer til å bli slutt på med en dato for å lokke flere kunder inn døren. TMS-60 er jo egentlig det, en døråpner med litt lavere fra-pris. Når kundene først har kommet gjennom døren går de gjerne for noe dyrere når de først har innsett at det blir kjøp.
Dette er mer utspekulert enn folk tror, og de som driver butikken er ikke dumme, det er sikkert og visst.
Eller, det ble kanskje for flaut å selge en bil med 210 miles EPA til 628 tusen + tilvalg, når man får Bolt med 238 miles EPA til 300k.
Like flaut som å selge en Bugatti til 10millioner når man får en passat som går like langt for 600.000.

Knut Røe

Sitat fra: KristofferH på lørdag 18. mars 2017, klokken 17:48
Like flaut som å selge en Bugatti til 10millioner når man får en passat som går like langt for 600.000.
Forskjellen på Bolt og TMS er som Passat og Bugatti altså. Veldig saklig og en fin parallell.

Mippen

Sitat fra: MyMuffin på lørdag 18. mars 2017, klokken 11:55
Dagens S60 starter vel på ca 600k. Ettersom at de nå fjerner denne så tipper jeg det har noe med prisgapet mot model 3.

Med dette så blir 75kwh med en startpris på 650k den billigste model s.

Jeg frykter dette betyr at en model 3 med maks spec vil koste nærmere 600k.

Hvis det er P utgaven vil ikke det bli så ille.
Fremtiden er elektrisk.

Cobos

Sitat fra: Amoss på fredag 17. mars 2017, klokken 23:48
Slik jeg ser det ble 60(D) (re)introdusert først og fremst som ett alternativ til å vente på Model 3, og heller lokke reservasjons-holdere over på Model S. Nå som det begynner å nærme seg produksjonen av Model 3 har denne utgaven gjort jobben sin og kan pensjoneres. Så har lenge spådd at den vil bli tatt ut av produksjon rundt TM3 produksjonsstart. Eneste (bitttelitt) overraskende her er at dette skjer alt i April og ikke først i Juni/Juli.
Jeg mistenker fordi det er siste tidspunkt du kan bestille. Levering blir jo fort da etter juni. Vel ihvertfall i USA, men virker litt merkeligere for det norske markedet. Jeg tolker derimot denne nyhetene relativt positivt, som at de tror de faktisk skal levere Model 3 allerede i juli i USA.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

lunitiks

Tesla har siden oppstandelsen introdusert og kuttet ut modeller, lakkfarver og interiør over en lav sko. Ingenting spess med dette
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA