Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verditap på Ampera-E vs brukt i3

Startet av bmw2002, fredag 17. mars 2017, klokken 17:47

« forrige - neste »

turfsurf

Vil nok få ett markant fall på X når iPace & Co kommer. AmperaE holder seg nok greit frem til medio 2018, men da er det forhåpentligvis mange alternativer tilgjengelig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: bjoris på onsdag 29. mars 2017, klokken 16:57
Er ikke mange som står å vurdere Ampera-e mot Tesla X... I-Pace skal være 5% rimeligere, men er langt mindre.
Det er i gen som vet sikkert pris på iPace enda. Antydningen fra Jaguar anslås fra 570 tusen til 600 som startpris med maks på rundt 900 tusen.

X starter på 790 og slutter på 1,4 mill

5% høres veldig usannsynlig ut!

Bjoris

#47
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. mars 2017, klokken 00:08
Sitat fra: bjoris på onsdag 29. mars 2017, klokken 16:57
Er ikke mange som står å vurdere Ampera-e mot Tesla X... I-Pace skal være 5% rimeligere, men er langt mindre.
Det er i gen som vet sikkert pris på iPace enda. Antydningen fra Jaguar anslås fra 570 tusen til 600 som startpris med maks på rundt 900 tusen.

X starter på 790 og slutter på 1,4 mill

5% høres veldig usannsynlig ut!

"Jaguar har tidligere kommunisert at de vil pris-posisjonere I-PACE ca. 5% under Tesla med samme ytelser – hvilket vil kunne si ca. kr. 750.000,-. Anerkjente bilmagasiner som britiske CAR Magazine og tyske Auto Motor und Sport antyder imidlertid begge en pris fra ca. kr. 550.000,- (hensyntatt dagens valuta-kurs og dagens avgiftsfritak i Norge)."

Bare tiden vil vise, andre halvdel av 2018 er lenge til og mye kan skje til den tid så godt mulig Jaguar pt ikke vet prisen selv, den må jo være konkurransedyktig og det kan virke som I-Pace størrelsesmessig er mer som en Model Y. Uansett, hadde I-Pace vært her når så er det ikke sikkert jeg skulle reist til Bergen å hentet X i morgen, men det er tross alt noe helt annet med biler du faktisk kan kjøpe over disk i dag vs ting som kommer "til neste år"...

Uansett, I-Pace kommer og det gjør også Q6 og de vil spise markedsandeler fra Tesla, det er helt klart. Om disse ble lansert i morgen så hadde det store spørsmålet vært lademulighetene. Mye kommer til å skje der fremover, men det er milevis igjen til Tesla og når det er tredjeparter som skal utvikle dette så blir det aldri tilsvarende Tesla sitt nettverk og det blir nok rimelig dyrt å lade raskere enn dagens CHAdeMO...

MEN jeg ser selvsagt at om jeg skal selge min X om f.eks 2 år der kjøpere står mellom å velge en ny I-Pace og en 2 år gml X så blir det nok ikke så lett som i dag, men samtidig er det nok god plass i markedet for flere elbiler i denne prisklassen så jeg er ikke bekymret for større verdifall enn normalt og da vil jeg uansett ha en billig bil, mtp besparelsen med eldrift...

S4e

Mange mulige faktorer kan påvirke prisen. Batteriene vil bli billigere for hvert år. Men samtidig så vil kanskje elbil fordelene bli redusert?

Uansett - tipper det er fossil bilene som vil få størst verdifall fremover!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Sitat fra: bjoris på torsdag 30. mars 2017, klokken 01:02
...men det er tross alt noe helt annet med biler du faktisk kan kjøpe over disk i dag vs ting som kommer "til neste år"...
Det er et uslåelig argument og også relevant for trådtema [emoji1360]

AppleKnocker

Transport Evolved hevder at forhandlere allerede er i ferd med å gi "discounts" på Bolt. Antyder for såvidt også at det kan ha sammenheng med årstid og måten de føderale elbilsubsidiene i USA er skrudd sammen (man får igjen penger på skatten året etter kjøp).

Rart de ikke sender flere biler hit da? Tviler på at det nødvendig med rabatt for å selge Ampera-E/Bolt her...

https://www.youtube.com/user/transportevolved
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser


DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA