Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som ikke tåler å bli forbikjørt av elbiler i kollektivfeltet

Startet av Troald, torsdag 25. mai 2017, klokken 16:45

« forrige - neste »

Troald

Jeg har mistet oversikten over hva som kommer og hva som ryktes av nye biler før 2020. Kan noen lage en oversikt?
Ny evt facelift Leaf - offentliggjøres før september 2017
Deretter ny plattform Leaf/Zoe sammen med Mitsubishi - ny modell 2018?
Audi e-tron neste år, deretter en mindre bil?
I-pace neste år
Volvo - muligens 40-serien 2019
Facelift i3
facelift Ionic neste år med lengre rekkevidde? Ny plattform KIA/Hyundai? Niro?
Honda Clarity neste år i USA, men lite aktuell pga rekkevidde

Diverse Kina-biler, men kanskje ikke for det europeiske markedet?
PSA?

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

turfsurf

Kia Nero 2018?
Mercedes EQ 2108
Lucid Air 2019?
Tesla Model 3 2018
BMW X3 2019
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

knut.aulie

VW ID kommer ca 2020
da både golf str og buzz

Mitsubishi ASX ren el 2018

Tesla Model Y fulgt av pick up og minibuss 2019+++

Audi E-tron Q ble ikke vist i Genève på grunn av store endringer......... = utsatt?

Mercedes B eletric med 60 kWh batteri var varslet til 2018 men det er veldig stille fra dem

BMW skal komme med X3 elektrisk i 2019

Mange nye produsenter ligger i startgropa uten spesifikke planer.
Gamle Saab fabrikken i Sverige. En ny produsent i en Nissan fabrikk i USA som er nærmest klar for oppstart.

Tyske Sono Sion med solceller har prototyper som ruller men er skikkelig småskala.Kommer kanskje 2018-19

doldis1

 Hva kommer? Veldig bra spørsmål.. og må vel ikke forveksles med "hvem har annonsert elbil i nær framtid ?"  ;)
Først, hvem kommer ?, Ampera-e, Ny Leaf, Tesla M3, I-pace, litt oppusset E-golf og BMW ?
Så hvem kommer trolig ? Volvo, Kia Nero, Tesla mod Y,en eller annen kineser ? ( skal vi henge på en Toyota ?)
Resten av Asiatene og ikke minst Tyskerne har jeg foreløbig plassert i mappa sammen med påskeharen,
julenissen og religionene, Mercedes tror jeg kommer med ny elbil når jeg kan ta på en ...

knut.aulie

Nå er det flere som skriver Nero mener dere ikke Niro ?

Amigakongen

Håper bare ikke Tesla kommer med en model 5......
2015 BMW I3 - 11800km

doldis1


JorgenM

#7
Ca 10 nye modeller fra BMW innen 2020/21

Jeg har en tråd om alle kommende BMW- og Mini-modeller her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30387.0.html

Holder første posten oppdatert med siste nytt (fra ryktebørsen stort sett).
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Rollep

Sitat fra: doldis1 på lørdag 18. mars 2017, klokken 12:10Resten av Asiatene og ikke minst Tyskerne har jeg foreløbig plassert i mappa sammen med påskeharen,
julenissen og religionene, Mercedes tror jeg kommer med ny elbil når jeg kan ta på en ...
Vel, en av "Tyskerne" kan du nok hente frem fra din mappa  :)

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/porsche-mission-e-course-2020-launch

"Development of the electric Porsche Mission E is well underway, as evidenced by pictures of a Panamera-based car testing in the Arctic Circle."
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

nr1rayner

Er det ingen andre enn trådstarter som har fått med seg Peugeot???
Har ikke lest noe om Citroen, men det er vel ikke umulig at de også vil levere EV på tilsvarende plattformer som Peugeot.
Men Peugeot skal visst komme med 208, 2008, 3008 og 5008.

Siden trådstarter skriver PSA, og Opel nå er kjøpt opp så vil jo Ampera-e være PSA når den kommer  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tomrh

#10
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

knut.aulie

Sitat fra: tomrh på tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:19
Sitat fra: Troald på fredag 17. mars 2017, klokken 17:34
Volvo - muligens 40-serien 2019
Er vel XC90 eller nye XC60 som blir Volvos første elbil?
http://www.tv2.no/a/8975015/

Litt i TU også:
https://www.tu.no/artikler/volvos-elbil-kan-fa-lav-pris-og-lang-rekkevidde/378167
Det er jo litt festlig at de oppgir rekkevidde som er bra i dag mot modeller som ble lansert for flere år siden...

Hvis disse kommer i 2019 så vil denne typen spesifikasjoner ikke holde mot de andre 2019 modellene.

doldis1

 https://www.tu.no/artikler/bmw-satser-pa-a-selge-mange-suv-er-for-a-fa-rad-til-a-bygge-nye-elbiler/378390

Yippi ! Ser man det ! Den nye strategien fra BMW er å selge så mange biler som mulig ! Dette er  oppsiktsvekkende nyheter  :o Og dette skal de gjøre kun for å finansiere en gedigen satsing på elbil...

Det er nesten så en blir litt rørt ...? Det betyr jo at jeg ikke trenger kjøpe Tesla for å redde miljøet lenger, jeg
kan faktisk hente ut en flette ny X5 med 3liter diesel og fortsatt hjelpe BMW å redde jorda !

Det er rent så en får flashback tilbake til dum-dummere gutta der de svir av en hel koffert med dollars og
elegant erstatter pengene med papirlapper med tall på ....
" just as good as money" var det ikke det de sa?  Godt å se at BMW har humor da, "just as good as EV"
kan bli et supert slagord for å selge X5 .... ;D
Hvis noen ikke har skjønt det ennå bør jeg vel legge til at dette innlegget fram til nå inneholder en liten
touch ironi...
Dette er grunnen til at jeg ikke stoler altfor mye på det Tyske elbileventyret, de er stein fulle av bullshit,
tror noen virkelig at strategien fram til nå har vært å IKKE selge mest mulig biler ??

sylwester

@knut.aulie Jeg tviler på at du har rett med tanke på at de som har 400+ NEDC utenom tesla er lansert nylig og vil ikke få oppgradering med det første. Hvis Volvo er lure så planlegger de en batterioppgradering, dvs. lager plass til et større batteri med en gang, før de slipper biler med 400+km NEDC slik at de kan ha større batteri som opsjon med en gang eller en gang etter lansering eller klare til å møte en eventuell konkurranse på rekkevidde om det måtte komme 2019. Det er vel det Nissan gjorde med 2. generasjon. 30kW var sikkert planlagt allerede ved lansering.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Knut Røe

Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. mars 2017, klokken 13:32
https://www.tu.no/artikler/bmw-satser-pa-a-selge-mange-suv-er-for-a-fa-rad-til-a-bygge-nye-elbiler/378390

Yippi ! Ser man det ! Den nye strategien fra BMW er å selge så mange biler som mulig ! Dette er  oppsiktsvekkende nyheter  :o Og dette skal de gjøre kun for å finansiere en gedigen satsing på elbil...

Det er nesten så en blir litt rørt ...? Det betyr jo at jeg ikke trenger kjøpe Tesla for å redde miljøet lenger, jeg
kan faktisk hente ut en flette ny X5 med 3liter diesel og fortsatt hjelpe BMW å redde jorda !

Det er rent så en får flashback tilbake til dum-dummere gutta der de svir av en hel koffert med dollars og
elegant erstatter pengene med papirlapper med tall på ....
" just as good as money" var det ikke det de sa?  Godt å se at BMW har humor da, "just as good as EV"
kan bli et supert slagord for å selge X5 .... ;D
Hvis noen ikke har skjønt det ennå bør jeg vel legge til at dette innlegget fram til nå inneholder en liten
touch ironi...
Dette er grunnen til at jeg ikke stoler altfor mye på det Tyske elbileventyret, de er stein fulle av bullshit,
tror noen virkelig at strategien fram til nå har vært å IKKE selge mest mulig biler ??
Det er en uthalingstaktikk de driver med, intet annet. De kjøper seg tid og har overhodet ikke hastverk med noe som helst. De vil helst bare ha det sånn det er nå, de selger biler de har lagd cirka samme i flere 10-år og tjener grovt på det. Hvorfor forandre en vinnende oppskrift som det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA