Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: samtidighetsfaktor 1 (lovbestemt).

Startet av sybo, torsdag 25. mai 2017, klokken 13:46

« forrige - neste »

sybo

Har bilen på service i dag, og blir oppringt der de sier at jeg må bytte pussere både foran å bak.
Noe jeg sa nei takk til, da jeg antar at det koster mye mer en om jeg gjør det selv ;)

Mitt spm er, hvor handler folk pussere? Biltema har jeg ikke akkurat god erfaring med på pussere fra tidligere biler.

Ecinnaj

ReneM

Har god erfaring med Bosch aerotwin. Jeg må også bytte viskerblader og dersom ingen kommer med noe bedre velger jeg aerotwins igjen.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

gamer73

kjøp dem orginalt fra VW men bytt dem selv;) DET hadde jeg gjort:) Eller vent.....dem er jo ikke akkurat kongekvalitet slik som BMW sine orginale som er det beste man får...Men uansett.. bytt dem selv ja

sybo

Ja nå fikk jeg henta bilen, og det regner så jeg får testa dem. av og til kommer det en strek. thats all. Så ingen bytte av blader med det første for min del.

Capt

Bosh Aerotwin uten tvil. Dyr i innkjøp, men varer lenge. Ble fristet sist til å kjøpe Biltema sin testvinner, men aldri mer. Biltema sin virker godt den, men for et bråk når den "snur".
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

Sirup

De originale som følger med bilen er fullstendig ubrukelige, jeg måtte bytte mine etter 2000km. Kjøpte Champion som jeg satte på selv, de har holdt i over 50000km nå.

Min erfaring fra flere biler er at Champion er i en klasse for seg selv. Man får bl.a. kjøpt dem på Mekk.
VW e-Golf
Tesla Model X75

rlnd

Min erfaring er at de som fulgte med holdt i ca 20000 KM, kjøpte nye originale hos Møller som lagde knirkelyder og hadde en strek på passasjersiden. Når jeg klagde sa de at det var min egen feil siden jeg hadde vasket bilen i maskin og anbefalte vindusrens, som ikke hjalp. Etter å ha hørt på knirkingen 10000 KM Kjøpte Bosch Aerotwin på Mekonomen og er kjempefornøyd med de.  ;D
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

geear

Bruker bare Bosch på alle biler. Møller skal ha rundt 650,- for de originale, så billige er de heller ikke.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

gamer73

godt å høre at det finens alternativer- Jeg kjører rundt med dem orginale som var påmontert bilen når den ble laget våren 2015, men dem er ganske ræva egentlig. Sist jeg husker så dårlige viskere var på Toyota camry 1989 model. Og dem har vært dårlig fra første dag. Men men når dem råtner og faller av så blir det en av dem gode dere tipser om her inne:)

eivhelle

Sitat fra: gr på mandag 20. mars 2017, klokken 08:20
Bruker bare Bosch på alle biler. Møller skal ha rundt 650,- for de originale, så billige er de heller ikke.
Kjøpte orginale hos Møller Horten for et par uker siden. Kostet 550 kroner.

Mine holdt ca. 22000km eller litt i overkant av to år. Men så bor jeg også i den tørreste delen av landet, så de har ikke vært fryktelig mye i bruk. ;)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Får ofte med pussere hvis du bytter frontrute. Hvis det ikke er annonsert så er det bare til å spørre og da pleier det å ordne seg.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Tafsern

Som medlem av norsk elbilforening så får man vel 50% på viskere hos Riis, inklusive montering. http://elbil.no/medlemsfordel/riis-bilglass/

crunch

Min erfaring var at de originale viskerene la igjen en irriterende stripe midt i synsfeltet på førersiden (Nyinnkjøpt e-golf, september 2016) Bestilte meg derfor et nytt sett fra Wipernet (Bosch Aerotwin A863S). Kostet 287.- inkl frakt for et sett og ble levert på 4 dager. Studerte de originale og de nye viskerne temmelig nøye og fant at de var så og si identiske. Begge produsert i Nederland, men det nye settet hadde et lite "Bosch"-stempel på seg.

Den irriterende stripa forsvant i hvert fall. Tror det var dårlig mandagsgummi på de originale viskerne  :-\
2017 e-Golf

Martin Milling

Jeg har præcis samme irriterende stribe lige i synsfeltet. Hat været der fra jeg købte bilen, 1,5 år gammel & 10000km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA