Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

samtidighetsfaktor 1 (lovbestemt).

Startet av magnemann, onsdag 24. mai 2017, klokken 13:27

« forrige - neste »

Boogie

Er usikker på hvilken setting jeg skal velge. Har to stk Leaf 2011 uten B. En norsk, og en EU modell.
Det står i manualen at det stort sett bare er USA domestic modeller som har "kickdown" - altså innstilling 2. Men det føles som om jeg har "kikdown"? Har satt den til 2 nå. Andre tanker rundt dette?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

tomrh

Settingen har med hvor N-punktet treffer. Dersom du har pedalen 15-35% inn så skal den frirulle i 50-60 km/t. Ved feil setting så gjør den ikke det. Ville sjekket ut posisjon 1 eller 3.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Nå skriver oppfinneren av Leafbox at han har solgt rubbel og bit av lageret, ja til og med sin egen boks slik at han ikke får testet mere. Populær sak dette.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Stemmer det. Vi har også solgt ut første batch på få dager, men har nye på vei inn.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

lifern

Er det noen som kan bekrefte at det virkelig fungerer?
SVART EUROLEAF 2013

Rav4_EV

Ja, 30 % lavere forbruk, bedre drag på damene og redusert kreftfare.

Seriøst: Du skal kjøre veldig langt for å spare inn kjøpsprisen på denne boksen.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

tomrh

Om det virker kan jeg ikke svare ordentlig på siden jeg ikke har nok statistikk i kjørehistorikken, men tallgrunnlaget blir jo bedre etterhvert. Det å kjøre lange turer bare for test gidder jeg ikke, og vær & trafikk gjør at forbruket uansett svinger fra dag til dag. Men gj.snittlig forbruk over tid skulle gi en pekepinn siden kjøremønsteret er det samme.

Så langt viser kjørehistorikken min (hos you+nissan) at jeg har brukt 0,144 kWh/km nå hittil i mai 2017 med leafbox permanent innkoblet, mot 0,149 kWh/km i mai 2016. Mai i år har dessuten vært endel kaldere (0,7 grader under normalen siste 30 døgn, mot 0,9 grader over normalen i mai 2016), så det heller jo mot at boksen gir effekt. Kjøremønsteret mitt er heller ikke det som gir best uttelling for boksen siden 2/3 av all kjøring er på 90-vei.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Sparer neppe inn boksen noengang, men det er mange som liker å optimalisere bilen.

For oss er økt regen når det er ønskelig, og enklere seiling grunn nok til å kjøpe den.

En dyktig sjåfør vil neppe spare mye strøm med denne, så der nok mest kjøreopplevelsen som eventuelt er grunn til å kjøpe den.

Men bedre drag på damene er sant!  De liker nemlig menn som kjører omtenksomt og rolig, noe brukere av disse boksene gjør.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sylwester

Typisk skal denne spare litt på kjøring som normalt har litt høyt forbruk. Hvis alternativet er å bytte bil tidligere har man utvilsomt spart inn produktet uten at det er relevant til at strømforbruket er redusert.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Rav4_EV

SitatMen bedre drag på damene er sant!  De liker nemlig menn som kjører omtenksomt og rolig, noe brukere av disse boksene gjør.  ;)
:+1:
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ebe

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 02. mai 2017, klokken 11:56
3/4 prikker regen, da mener du grønne prikker ja, altså full pot i D..
Da minner jo det om B-mode.

Skjønte ikke helt denne. D-mode kan da utmerket regenerere fire prikker?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

JBS

Sitat fra: Ebe på lørdag 03. juni 2017, klokken 06:32
Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 02. mai 2017, klokken 11:56
3/4 prikker regen, da mener du grønne prikker ja, altså full pot i D..
Da minner jo det om B-mode.

Skjønte ikke helt denne. D-mode kan da utmerket regenerere fire prikker?

Men ikke i en model 11/12...
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Ebe

Klarte det ikke med min -14 heller i dag, når jeg prøvde. Tre prikker et lite øyeblikk, ellers bare to prikker... :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

Kona kjørte hjemmefra til hurtiglader på Orkanger, er 85 km, og hurtigladeren viste 41% rest. Forrige gang vi hadde så mye rest var sommeren 2014, siden har det bare gått nedover. I fjor sommer mener jeg å huske vi klarte 36% en tilsvarende sommerdag med sol og 20 grader. Så Leafbox utgjør en viss forskjell.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Burger

Jeg har kjørt den veien selv og har hoppet over Orkanger og ladet på neste hurtiglader på e39.

Største forskjellen er om jeg kan senke hastigheten dersom ingen bak meg. 10km/t lavere hastighet betyr mye for Leaf desverre.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA