Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 80kw hurtiglading bekreftet

Startet av jcnorway, onsdag 24. mai 2017, klokken 12:37

« forrige - neste »

J@x

Ingenting å utsette på Ulstein Bil i Ulsteinvik heller. God service og god informasjon hele veien, selv med en utålmodig kunde  ;D
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

volkan

Da hadde jeg prøvekjøring i går. Veldig mye bil for pengene, det er det ingen tvil om. Det var behalige seter, ikke like behagelig som sportssetene jeg har i golfen. Men absolutt bra nok. Masse elektroniske hjelpemidler som man ikke vanligvis ser i "billige" biler. Sport-modus var kvikkere og gjorde kjøring noe morsommere når nødvendig.

Det er absolutt en bil jeg kan tenke meg å ha siden mye annet som kan også være aktuelle ikke er å få tak i før neste år. Det eneste som får meg til å tenke ekstra godt gjennom valget jeg trenger å ta er hva skjer med restverdi om 1-2 år. Det skjer så mye i elbil fronten at jeg blir beskymret på om man sitter igjen med en bil som taper masse i verdi og blir vanskelig å selge om 1-2 år. Hvis jeg skal se isolert på bil pr nå vs pris er den veldig fornuftig.

Elite oslo enjø var veldig hjelpsom og informativ, synes de har vært tilgjengelige på mail . Men det var vanskelig å komme gjennom på telefon. Men så var butikken også ganske folksom da jeg ankom for å hente bil for prøvekjøring.

Crown

Sitat fra: volkan på fredag 17. mars 2017, klokken 09:51
Det er absolutt en bil jeg kan tenke meg å ha siden mye annet som kan også være aktuelle ikke er å få tak i før neste år. Det eneste som får meg til å tenke ekstra godt gjennom valget jeg trenger å ta er hva skjer med restverdi om 1-2 år. Det skjer så mye i elbil fronten at jeg blir beskymret på om man sitter igjen med en bil som taper masse i verdi og blir vanskelig å selge om 1-2 år. Hvis jeg skal se isolert på bil pr nå vs pris er den veldig fornuftig.

Ikke bekymre deg for det, verditapet blir uansett lavere enn en fossilbil. Og det vil være et stadig økende behov for brukte elbiler fra folk som vil komme inn på elbilmarkedet men ikke har råd til eller ønsker å kjøpe helt ny bil. 200km-bilene med hurtiglader har dessuten kommet over en terskel for rekkevidde som gjør at det bare er de med spesielle behov som i realiteten trenger mer rekkevidde til daglig bruk.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

ApeX

Verditapet er absolutt noen man burde ha tenkt på dersom man velger å kjøpe ny elbil nå. Dersom en Ioniq med nærmere 400 km rekkevidde til nogen lunde tilsvarende pris kommer til neste år, så sier det seg jo selv at man vil oppleve greit verditap på dagens Ioniq.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

jcnorway

Da var bilen prøvekjørt. Ikke lange prøvekjøringen men fikk et greit innrykk av den på en 40 km tur.

Stabil og grei bil, savner å få navi-instruksjoner i hoveddisplayet. Når man er vant med HUD så blir det stusselig å måtte flytte øynene ned og til høyre for å se kart og navi-instruksjonene. Ryggekameraet kunne med fordel vært av bedre kvalitet. Bildekvaliteten så ut som billig webcam fra tidlig 2000-tall...

Alt i alt en bil på det jevne. Ikke veldig engasjerende kjørefølelse, men hadde heller ikke forventet det.

Forhandler var ryddig og behjelpelig med å booke en ekstra prøvekjøring om et par uker. Da får man låne bilen fra lørdag ettermiddag til mandag morgen slik at man kan ta den med på en lengre testtur.

BMW i3 skal på helgetest neste helg så da får man sammenlignet litt. Tror den gir en morsommere og mer engasjerende kjøreopplevelse. Men mistenker at den kanskje faller gjennom når det kommer til plass og praktisk bruk.

Time will show ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

johnsalf

Sitat fra: ApeX på fredag 17. mars 2017, klokken 11:15
Verditapet er absolutt noen man burde ha tenkt på dersom man velger å kjøpe ny elbil nå. Dersom en Ioniq med nærmere 400 km rekkevidde til nogen lunde tilsvarende pris kommer til neste år, så sier det seg jo selv at man vil oppleve greit verditap på dagens Ioniq.
Er nok fossilbiler som vil falle mest i pris pga dette. Med stadig høyere drivstoffpriser og bedre elbiler vil sansynligvis bruktmarkedet for fossilbiler falle mer. Rekkevidden er ikke avgjørende for mange av oss - spesielt ikke alle vi som har den rekkevidden vi trenger i dag.

...

Sitat fra: jcnorway på lørdag 18. mars 2017, klokken 16:18
Da var bilen prøvekjørt. Ikke lange prøvekjøringen men fikk et greit innrykk av den på en 40 km tur.

Stabil og grei bil, savner å få navi-instruksjoner i hoveddisplayet. Når man er vant med HUD så blir det stusselig å måtte flytte øynene ned og til høyre for å se kart og navi-instruksjonene.
Du får navi-instruksjoner i høyre del av instrumentet. Men ikke så lett å finne om man ikke er kjent med bilen.

jcnorway

Sitat fra: nix på lørdag 18. mars 2017, klokken 18:47
Sitat fra: jcnorway på lørdag 18. mars 2017, klokken 16:18
Da var bilen prøvekjørt. Ikke lange prøvekjøringen men fikk et greit innrykk av den på en 40 km tur.

Stabil og grei bil, savner å få navi-instruksjoner i hoveddisplayet. Når man er vant med HUD så blir det stusselig å måtte flytte øynene ned og til høyre for å se kart og navi-instruksjonene.
Du får navi-instruksjoner i høyre del av instrumentet. Men ikke så lett å finne om man ikke er kjent med bilen.

Hm... må man gjøre noe med innstillingene for å få dette opp? Kan ikke si at jeg la merke til det. Men får teste det på nytt på langturtest om 14 dager.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA